Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، به نقل از سایت شبکه خبری الجزیره، این حساب کاربری اعلام کرد: تعدادی از شیوخ بازداشت شده در عربستان نیز به این اعتصاب غذا پیوستند.

این حساب کاربری قول داد لیست زندانیانی که در حال‌ حاضر به این اعتصاب غذا پیوسته اند، را ارائه دهد.

دکتر الحامد در بیانیه‌ای از مسؤولان عربستانی خواست تمامی فعالان حوزه دموکراسی و تمامی اندیشمندان و کسانی که بدون علت بازداشت شده‌اند را آزاد کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

الحامد تهدید کرد در صورتی که مسؤولان عربستانی به محاکمه اندیشمندان و حبس آنها بدون اتهام ادامه‌ دهند، اعتصاب غذای عمومی آغاز می‌شود.

این فعال حقوقی عربستان در بیانیه‌ای خود که آن را در داخل زندان منتشر کرد، گفت‌: پیش از این سه طرح که یکی از آنها مربوط به سه سال قبل است را برای آزادی فعالان سیاسی عربستان ارائه کرد اما هیچ کدام از آنها نتیجه‌ای نداشتند.

همچنین یحیی عسیری، فعال حقوقی عربستان در این رابطه اظهار کرد: دکتر الحامد در ارتباط با بازداشت فعالان حقوقی در شرایطی دست به اعتصاب غذا زد  که دستگاه حاکم در عربستان مدعی اجرای اصلاحات در این کشور است.

عسیری پیش از این در گفت‌وگویی با الجزیره خواستار اعمال فشار بر عربستان جهت آزادی زندانیان سیاسی در این کشور شده و گفته بود بعید نیست با این شرایط شاهد آغاز یک اعتصاب باشیم.

دکتر عبدالله الحامد التمیمی، اندیشمند، شاعر، نویسنده، فعال و بینانگذار جمعیت (حسم) که به مسائل حقوقی در عربستان می‌پردازد پیش از این به عنوان یک منتقد و اصلاح طلب فعالیت می‌کرد، شش بار بازداشت شده است که آخرین آن در مارس ۲۰۰۹ بود. او به ۱۰ سال حبس محکوم و ممنوع الخروج شد.

او در سال ۲۰۱۸ به همراه دو تن از مشهورترین مبارزان عربستانی در حوزه حقوق بشر جایزه نوبل را به ارزش ۳۵۰ هزار دلار دریافت کرد.

حساب کاربری زندانیان عقیدتی در عربستان با انتشار هشتگ اعتصاب شیوخ در زندان‌ها خواستار حمایت از زندانیان سیاسی شده و از کاربران توییتر و از فعالان شبکه‌های اجتماعی خواست به طور گسترده از این زندانیان حمایت کنند.

یک کاربر ترکیه‌ای توییتر در این رابطه توییت کرد: نبرد (شکم‌های خالی) بسیار دشوار است و احتمال دارد به مرگ بینجامد اما زمانی که مساله با آزادی و کرامت انسانی در رابطه باشد این اقدام ضروری خواهد بود.

عبدالله العوده، پسر سلمان العوده، زندانی سیاسی عربستان نوشت: اعتصاب غذایی که این برادران آغاز کرده‌اند توجهات را به اقدامات ناقض حقوق بشر برای تمامی زندانیان مرد و زن عربستانی نیز جلب می‌کند. آزادی تمامی این زندانیان تنها راه اصلاح و آشتی با مردم است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: حقوق بشر دلار زندان عربستان مرگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۸۹۷۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور سفیر عربستان در مراسم اعزام اولین گروه زائران ایرانی به حج

دریافت 21 MB کد خبر 6085014

دیگر خبرها

  • همایش بزرگ هفته عقیدتی سیاسی در لارستان برگزار می‌شود
  • (ویدئو) بازداشت اولین سارقی که با پابند الکترونیکی دزدی می کرد!
  • چین: آلمان دست از فریبکاری سیاسی بردارد
  • رئیس عقیدتی سیاسی منطقه پدافند هوایی شمال شرق : شکوفایی و بالندگی امروز کشور ثمره خون شهدا
  • رهبر حزب اصلاح یمن درگذشت
  • بیش از ۸ هزار و ۴۰۰ فلسطینی در کرانه باختری دستگیر شده‌اند
  • افزایش ۳۳ درصدی استفاده از پابند الکترونیک برای زندانیان در البرز
  • رشد ۳۲ درصدی اعطای مرخصی به زندانیان جرایم غیرمهم البرز
  • ورود اولین گروه عمره گزار ایرانی به مدینه | عکس
  • حضور سفیر عربستان در مراسم اعزام اولین گروه زائران ایرانی به حج