Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمود مدنیان محمدی روز دوشنبه به ایرنا گفت: در شهرستان نائین کاروانسرا‌های زیادی وجود دارد و میراث فرهنگی این آمادگی را دارد تا برای واگذاری کاروانسرا‌ها و آثار باستانی به بخش خصوصی با هدف مرمت، بازسازی و بهره برداری همکاری کند.
وی افزود: کاروانسرا اقامتگاهی بین راهی در قدیم بوده است که در مسیر شاهراه‌های اصلی قرار گرفته و از نظر معماری بیشتر آن‌ها چهارضلعی، دارای چهار برج و تیرکش در چهار گوشه با هدف دفاع از کاروانسراست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدنیان افزود: هر کاروانسرا با دری بزرگ رو به حیاط مرکزی رباط است که دورتا دور آن از چندین سالن برای سکونت مسافران و رهگذران واتاق‌هایی پیرامون آن برای اسکان افراد متمول و متشخص تشکیل شده که برخی از این کاروانسرا‌ها همانند رباط بلا باد دارای چند شاه نشین در بالای سر در ورودی برای حکام و خواص است.
رئیس اداره میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی نائین با اشاره به تلاش‌ها برای مرمت و احیای این کاروانسرا‌ها افزود: بازسازی و مرمت کاروانسرای بلاباد و واگذاری به بخش خصوصی در دست اجراست.
مدنیان گفت: علاوه بر این احیای رباط انارک با کمک بخش خصوصی، بازسازی کاروانسرای مشجری، واگذاری و مرمت کاروانسراهای رباط عباس آباد ، رباط نیستانک و نوگنبد در حال پیگیری است.
وی گفت: رباط شهداد جزو معدود آثار باستانی است که بیش از هشتاد درصد آن در گذر زمان تخریب و هم اینک در حد بازدید توریستی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
شهرستان نائین با بیش از 1800 اثر تاریخی در140 کیلومتری شرق اصفهان قراردارد.
6022/ ت7136
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب کنفرانس مونیخ بودجه 98 اصفهان باستانی بخش خصوصی برج گردشگری و صنایع دستی 40 سالگی انقلاب کنفرانس مونیخ بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۸۹۷۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگاهی به حال و روز ناخوش گذر تاریخی ابولولو در آران و بیدگل + فیلم

شهرستان آران و بیدگل در استان اصفهان واقع شده است. این شهر اماکن گردشگری و تاریخی بسیاری را در خود جای داده است. با وجود اینکه گذر‌های تاریخی بسیاری در این شهرستان وجود دارد و اقدامات قابل توجهی جهت مرمت و بازسازی این گذرگاه‌ها انجام شده است اما برخی از این گذرگاه‌ها همچنان نیاز به مرمت و بازسازی دارند،.

گذر تاریخی ابولولو یکی از این اماکن تاریخی است. این مجموعه تاریخی شامل کوچه تاریخی، طاق‌های قوسی و مسجد تاریخی است، اما با وجود اینکه در مجاورت گذر تاریخی نقشینه قرار گرفته، از حال و روز خوشی برخوردار نیست و نیاز به مرمت و بازسازی دارد.

شهروندخبرنگار ما فیلمی از این گذر تاریخی را به نمایش گذاشت و از مسئولان درخواست رسیدگی کرد.

منبع: سید شهاب مرتضوی - اصفهان

بیشتر بخوانید:

وقتی مرمت و بازسازی آب انبار قدیمی در یزد به فراموشی سپرده شد + فیلم

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • اختصاص ۸۰۰ میلیاردریال برای اجرای طرح‌های مرمتی در آذربایجان غربی
  • افزایش تخصیص اعتبار برای تکمیل بازار جعفرخان بفروئیه
  • اجرای ۸۰ پروژه مرمتی و عمرانی در آذربایجان غربی
  • مزایده کاروانسرا‌های ثبت جهانی برای مرمت و احیا مشکل قانونی ندارد
  • رونمایی از ثبت جهانی کاروانسرای دیر گچین قم
  • نگاهی به حال و روز ناخوش گذر تاریخی ابولولو در آران و بیدگل + فیلم
  • واگذاری مجموعه تاریخی ریسباف به شهرداری اصفهان
  • مرمت پیکره گلی محوطه تاریخی کنارصندل جیرفت
  • انتقال نخستین سری از تابلو عکس آماده شده شهدا به شهر گچساران
  • ثبت ۱۲۶۱ اثر تاریخی گیلان در فهرست آثار ملی/ ترمیم و بازسازی بناهای تاریخی در اولویت است