Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-19@06:03:49 GMT

ایران جزو ۱۱ کشور برتر جهان در ساخت زیردریایی

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۹۰۰۰۰

ایران جزو ۱۱ کشور برتر جهان در ساخت زیردریایی

به گزارش جهان نيوز، امیر دریادار «امیر رستگاری» با حضور در برنامه گفت‌و‌گوی ویژه خبری یکشنبه شب شبکه دو سیما با اشاره به اینکه از ابتدای سال ۱۳۸۷ ساخت زیردریایی فاتح بنا به درخواست نیروی دریایی راهبردی ارتش در دستور کار وزارت دفاع و سازمان صنایع دریایی قرار گرفت، اظهار کرد: از همان ابتدا دفتر طراحی ویژه برای آن تشکیل شد که متخصصان این سازمان با توجه به تجربیات ساخت زیردریایی‌های کلاس سبک غدیر در آن جا سازماندهی شدند و عناصری از متخصصان نیروی دریایی راهبردی و عملیاتی به کمک ما آمدند و با استفاده از دیگر امکانات وزارت دفاع، کار طراحی آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



معاون وزیر دفاع ادامه داد: در طول مدت طراحی حدود ۱۳۲ هزار سند طراحی برای این زیردریایی منتشر شد و بر اساس آن مرکز مهندسی ساخت، نقشه‌های طراحی را تولید کردند.

امیر دریادار رستگاری افزود: بیش از ۴۱۲ هزار قطعه در این زیردریایی به کار رفته است و ۳۰ هزار فعالیت اجرایی تعریف شد و در بازه حدود ۴ میلیون و ۲۰۲ هزار ساعت کار در مدت ۱۰ سال، این زیردریایی ساخته شد که به نوعی رکورد محسوب می‌شود، زیرا میانگین جهانی بین ۱۲ تا ۱۵ سال است.

رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح اضافه کرد: بیش از ۷۶ فناوری روز جهان در زیردریایی "فاتح" استفاده شد و بیش از ۵۰۰ شرکت دانش بنیان تحقیقاتی، پژوهشی و دانشگاهی با ما در ساخت این زیردریایی همکاری کردند.
وی ادامه داد: این زیردریایی قابلیت آفندی و پدافندی بسیار خوبی را در زیر و سطح دریا دارد.

طبق گزارش خبرگزاری صداوسیما، امیر دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران هم با حضور در این برنامه با اشاره به اینکه پیش از انقلاب از دانش و فناوری زیردریایی برخوردار نبودیم، افزود: ورود زیردریایی به مجموعه نیروی دریایی ارتش به دهه هفتاد برمی گردد و از آن زمان با نحوه کاربری آن‌ها آشنا شدیم.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه به زیردریایی نیاز داشتیم مجموعه وزارت دفاع به این عرصه ورود کرد و به تدریج از دهه هشتاد کار ساخت زیردریایی‌های سبک را آغاز کردیم.

دریادار خانزادی گفت: زیردریایی«فاتح» جهش در حوزه ساخت زیردریایی بود و زنجیره نیروی دفاعی زیر آب کشورمان را تکمیل کرد.

دریادار خانزادی گفت: بسیاری از توانمندی‌ها در این زیردریایی وجود دارد که در زیردریایی‌های قبلی نداشتیم.

منبع:میزان

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۹۰۰۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رژه یگان‌های نمونه زیرسطحی، سطحی و پروازی ارتش

یگان‌های نمونه زیرسطحی، سطحی و پروازی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به مناسبت روز ارتش رژه برگزار کردند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس؛ همزمان با مراسم رژه یگان‌های پیاده و محمول ارتش جمهوری اسلامی ایران در جای جای میهن اسلامیمان، به مناسبت فرارسیدن 29 فروردین ماه، یگان‌های نمونه زیرسطحی، سطحی و پروازی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با برگزاری رژه دریایی در آبهای خلیج همیشه فارس و در تنگه هرمز اقتدار ارتش جمهوری اسلامی را به رخ کشیدند. 

همچنین در مراسم رژه امروز بندرعباس، واحدهایی از یگان‌های موشگی ذوالفقار، سامانه‌های موشکی و راداری ولایت، جنگال، یگان‌های تیپ مسلم، زیردریایی های مرطوب السابعات، سامانه‌های پهپاد بر و نیز واحدهایی از تیپ امام حسین (ع) ارتش در ساحل خلیج فارس، مقابل جایگاه و کلام الله مجید رژه رفتند.

انتهای پیام/864/.

دیگر خبرها

  • توصیه هشدارآمیز آخوندی: باید پیروز از صحنه جنگ بیرون بیاییم
  • دریادار ایرانی: با همت مردم به راه خود ادامه می‌دهیم
  • فرمانده نیروی دریایی ارتش: کشتی‌هایمان را از خلیج عدن تا دهانه سوئز اسکورت می‌کنیم
  • رژه یگان‌های نمونه زیرسطحی، سطحی و پروازی ارتش
  • اسکورت کشتی‌های ایران تا دریای سرخ
  • دریادار ایرانی: ناوشکن جماران با همه توان در خلیج عدن حضور دارد
  • تصاویری از مراسم رژه نیروهای مسلح در سراسر کشور | از رژه تیپ زرهیِ ارتش در زنجان تا رژه نیروی دریایی ارتش در ساری | ببینید
  • (تصاویر) درباره بزرگترین پهپاد جاسوسی نیروی دریایی آمریکا
  • پیام وزیر دفاع به مناسبت روز ارتش و حماسه آفرینی‌های نیروی زمینی
  • پیشتازی نفت و گاز مارون در دستاوردهای فنی بار اول