Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بُرنا در هرمزگان ؛ قاسم تقی زاده خامسی در این مراسم در توضیح پروژه های صنعت آب و برق استان هرمزگان بیان کرد:استان هرمزگان یکی از استانهای کم آب کشور است که دو دهه خشک سالی و کم بارشی کشاورزی این منطقه را با بحرانهای جدی مواجه کرده.

وی در ادامه افزود: با توجه به بارش های روزهای اخیر در استان هرمزگان ذخیره اب در پشت سدها مطلوب شده که دولت و وزارت نیرو برای توزیع عادلانه آب باید با نگاه مثبت اقدامات اقدامات موثری را انجام دهد مهمی صورت خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تقی زاده تصریح کرد: ۳۷ طرح در بخش صنعت برق و انرژی در هرمزگان در دست اجرا است.

وی با اشاره به پروژه‌های مهم بخش نیرو در هرمزگان گفت در استان هرمزگان در بخش آب و آبفا، ۹۸پروژه با اعتبار۳۶ هزار میلیارد ریال و ۳۷ پروژه در صنعت برق و انرژی با اعتبار ۱۲ هزار میلیارد تومان با متوسط پیشرفت ۴۰ درصدی داریم.

معاون وزیر نیرو گفت: طرح ملی انتقال آب خلیج فارس بانمک‌زدایی توسط بخش خصوصی با اعتبار ۹۰ هزار میلیارد ریال توسط بخش خصوصی در حال اجراست و فاز اول این پروژه در نیمه اول سال آینده با ظرفیت ۲۰ هزار مترمکعب به بهره‌برداری می‌رسد که بخشی برای صنعت و شرب هرمزگان و بخشی برای صنعت کرمان و یزد استفاده می‌شود.

تقی زاده، دیگر پروژه صنعت برق استان را نیروگاه سیکل ترکیبی با اعتبار۴۹۰ میلیون یورو اعلام کرد که توسط بخش خصوصی با فناوری جدید درحال اجراست و فاز نخست این نیروگاه نیز با ظرفیت ۳۷ مگابایت در پیک در سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد و وارد مدار می‌شود.

به گفته این مقام مسؤول، تامین ۱۰۰ درصد از آب بندرعباس از طریق آب‌شیرین‌کن‌ها را از جمله برنامه‌های وزارت نیرو اعلام کرد و خاطرنشان کرد: در سال‌جاری فاز نخست آب‌شیرین‌کن ۱۰۰ هزار مترمکعبی با ظرفیت ۲۰ هزار مترمکعب به بهره‌برداری رسید و در نیمه سال آینده  نیز۴۰ هزار مترمکعب دیگر وارد مدار می‌شود.

وی بابیان اینکه در دشت میناب ۱۲ هزار هکتار از اراضی به‌صورت روباز آبیاری تامین آب می‌شود؛ اظهار داشت: امشب با حضور رئیس جمهور در فاز نخست برای سه هزار هکتار خط انتقال آب به طول ۱۱۰ کیلومتر و اعتبار یک‌هزار و 100 میلیارد ریال برای آبیاری صیفی‌جات افتتاح می‌شوند و این صیفی‌جات تولیدی در تمام فصول سال در کشور توزیع می‌شود.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: تغذیه رییس جمهور کشاورزی معاون معاون وزیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۹۰۰۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خط لوله فرآورده تبریز - خوی - ارومیه به بهره‌برداری می‌رسد

تأسیسات و پروژه خط لوله ۱۴ اینچ فرآورده‌های نفتی تبریز - خوی - ارومیه با ظرفیت انتقال روزانه ۶۵ تا ۱۰۰ هزار بشکه به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش شانا، به‌نقل از شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران، پروژه ساخت خط لوله فرآورده تبریز - خوی - ارومیه شامل احداث خط لوله ۱۴ اینچ تبریز به ارومیه از طریق شمال دریاچه ارومیه، خط انشعاب ۱۰ اینچ خوی، احداث تلمبه‌خانه‌های تبریز و سلماس و پایانه‌های ارومیه و خوی است که با هدف انتقال انواع فرآورده‌ نفتی با ظرفیت روزانه ۶۵ تا ۱۰۰ هزار بشکه طراحی شده است.

این طرح در قالب تأمین کالا و اجرا (PC) با مدیریت شرکت ملی مهندسی ساختمان نفت ایران به اجرا درآمده و هم‌اکنون به پیشرفت ۹۹.۲درصدی رسیده و در مرحله نهایی و آماده‌سازی به‌منظور تحویل به بهره‌بردار است.

طول این خط لوله در حد فاصل تبریز به ارومیه حدود ۲۲۰ کیلومتر با طول انشعاب ۳۷ کیلومتر است. همچنین، تولید و تأمین کالا و تجهیزات به‌کاررفته در این پروژه به‌عهده شرکت‌های داخلی بوده است و زمینه اشتغال سالانه هزار و ۲۰۰ نفر را فراهم می‌کند.

دیگر خبرها

  • اخذمجوز پذیرش دانشجوی مقطع دکتری تخصصی رشته مهندسی آب-آبیاری و زهکشی
  • خط لوله فرآورده تبریز - خوی - ارومیه به بهره‌برداری می‌رسد
  • سومین چمن مصنوعی مدارس استثنایی کردستان بهره‌برداری می‌شود
  • سال گذشته ۵ پروانه بهره‌برداری معدنی در قم صادر شد
  • بهره برداری از فاز اول پایانه شرق تا پایان خرداد ۱۴۰۳
  • صدور هزار و ۳۴۲ پروانه بهره‌برداری در خراسان رضوی
  • لایروبی همه زهکشی‌های دشتستان تا سال ۱۴۰۵ تکمیل می‌شود
  • ۱۶ چمن مصنوعی در مدارس اردبیل به بهره برداری می رسد
  • رصدخانه شبکه برق و انرژی تهران به هوش مصنوعی مجهز می‌شود
  • هفت‌هزار و ۹۲۸میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در صنعت خمین انجام شد