Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-19@18:48:29 GMT

آخرین وضعیت سلامتی مرزبانان ربوده شده مرز میرجاوه

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۹۰۲۶۵

به گزارش ایسنا، شهریار حیدری در نشستی خبری با حضور خبرنگاران درباره آخرین وضعیت مرزبانان ربوده شده در مرز میرجاوه گفت: ۱۲ نفر توسط گروهک‌های تروریستی ربوده شدند که ۵ نفر آنها در همان روزهای اول با پیگیری‌های دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت پاکستان آزاد شدند. وضعیت ۷ نفر باقی مانده نیز از سوی وزارت امور خارجه وزارت کشور و دولت در سطوح مختلف پیگیری می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی این ۷ نفر در حال حاضر صحیح و سالمند و در اختیار گروهک هستند.

وی ادامه داد: ما این گروهک را به رسمیت نمی‌شناسیم. یک جریان تروریستی وابسته به سرویس‌های غرب در کشورهای عربی هستند و برنامه‌ریزی که آنها انجام می‌دهند را این گروهک‌ها اجرا می‌کنند و هدفشان ناامنی در خاک کشور است، اما خوشبختانه با هوشیاری و تدابیر نهادهای اطلاعاتی و نظامی جمهوری اسلامی ایران، این موضوعات در نطفه و یا در نوار مرزی خاموش می‌شود.

مدیر کل امور مرزی کشور با بیان اینکه آنها عمدتاً اهدافی برای نفوذ در عمق کشور دارند اظهار کرد: با هوشیاری و آگاهی با بسیاری از این مسائل در نوار مرزی یا قبل از ورود به مرز برخورد می‌شود.

حیدری با تاکید بر اینکه قاعدتاً دولت پاکستان مسوول سلامت و برگشت این افراد است و لحظه‌ای هم دولت جمهوری اسلامی ایران کوتاهی نمی‌کند اظهار کرد: امیدوارم هرچه زودتر مابقی مرزبانان نیز به آغوش گرم خانواده بازگردند.

گفتنی است، مهرماه سال جاری ۱۲ نفر از مرزبانان و بسیجیان بومی در نقطه صفر مرزی لولکدان میرجاوه در جنوب شرق کشور توسط گروهک تروریستی جیش الظلم ربوده و به کشور پاکستان منتقل شدند. پنج نفر از این مرزبانان ۲۴ آبان ماه با پیگیری‌های ۲ دولت پاکستان و ایران آزاد و به ایران تحویل داده شدند، اما کماکان هفت نفر دیگر در اختیار این گروه تروریستی قرار دارند.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۹۰۲۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایکس در پاکستان فیلتر شد

ایتنا - وزارت کشور پاکستان اعلام کرد به دلایل امنیتی از زمان برگزاری انتخابات در فوریه ۲۰۲۴ میلادی دسترسی به پلتفرم ایکس را مسدود کرده است.
پیش از این و از زمان فوریه، کاربران پاکستانی از مشکلاتی هنگام استفاده از ایکس خبرداده بودند. اما دولت هیچ بیانیه رسمی در این زمینه تاکنون منتشر نکرده بود.

به گزارش ایتنا از مهر، وزارت کشور پاکستان در بیانیه ای نوشتاری به دادگاه عالی اسلام آباد به تعطیلی ایکس اشاره کرده است. دادگاه دیگری نیز به دولت اعلام کرده ممنوعیت را طی یک هفته بررسی می کند.

وزارتخانه در بیانیه ارسالی به دادگاه نوشته است: در اینجا ذکر این نکته بسیار مناسب است که عدم پایبندی ایکس به دستورات قانونی دولت پاکستان و رسیدگی به نگرانی های مربوط به سوء استفاده از پلتفرم خود، اعمال ممنوعیت را ضروری می کند.

طبق بیانیه، ایکس تمایلی به حل مشکلات نداشته است.

در بخش دیگری از بیانیه آمده است: تصمیم برای ممنوعیت ایکس در پاکستان براساس منافع امنیت ملی، حفظ نظم عمومی و حفاظت از یکپارچگی کشور گرفته شده است.

دسترسی به ایکس از زمان انتخابات ملی پاکستان در ۸ فوریه ۲۰۲۴ میلادی مسدود مانده است.

دیگر خبرها

  • نائب امیرجماعت اسلامی پاکستان: اسرائیل یک موجودیت تروریستی و نامشروع است
  • اسرائیل یک موجودیت تروریستی و نامشروع است
  • ۲۲ کشته در حمله تروریستی به اتوبوس حامل نیروهای ارتش سوریه
  • همکاری قضایی ایران، عراق و سوریه علیه تروریسم
  • امضای تفاهم‌نامه کمیته قضایی سه جانبه مقابله با تروریسم میان ایران، عراق و سوریه
  • امضای تفاهم‌نامه قضایی میان ایران، عراق و سوریه
  • ایکس در پاکستان فیلتر شد
  • «ایکس» در این کشور فیلتر شد
  • بازداشت ۱۰ مظنون داعشی دیگر در ترکیه
  • شبه‌نظامیان مستقر در افغانستان منافع اقتصادی پاکستان را هدف گرفته است