Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا هادی مقیمی روز دوشنبه در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان در خصوص توجیه متقاضیان شرکت در کارگاه آموزشی مبشر افزود: ‌افراد مختلف‌ باید از قبل‌ نقش‌ خود را در سناریوی‌ بزرگ‌ مدیریت بحران بشناسند‌ بنابراین داشتن‌ یک‌ نسخه‌ از برنامه‌ و آشنایی‌ از قبل‌ با آن‌ از ضروریات‌ پیشبرد موفق‌ برنامه‌ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فرماندار اردکان با بیان اینکه بازسازی‌ صحنه‌ می‌تواند کمکی‌ به‌ تمرین‌ عملی‌ افراد قبل‌ از بحران باشد ادامه داد: مدیریت بحران از مرحله پیشگیری تا مقابله با آن، علم به‌ روز و اطلاعات لازم را می‌طلبد تا در کنار بالا بردن مهارت افراد، شاهد پایین آمدن آسیب‌های ناشی از حوادث باشیم.
مقیمی تصریح کرد:‌ در بحث مدیریت بحران واقعیت این است که ابعاد و نتایج چنین حوادث تلخی می تواند غیر قابل تصور باشد، صحبت کردن در مورد مدیریت بحران در شرایط عادی که همه چیز وجود دارد و تمامی اعضای ستاد بحران کنار هم در آرامش هستند با واقعیت قرار گرفتن در بحران بسیار متفاوت است.
وی گفت: در زمان بحران گاه با چنان حجمی از آوار و تخریب مواجه هستیم که شاید در برخی شرایط اصلا ساختمانی وجود نداشته باشد که بتوان از آنجا وضعیت بحران را مدیریت کرد یا در شرایط دیگر، ممکن است مدیران دستگاه ها، خود و یا خانواده زیر آوار و یا درگیر بحران باشند.
فرماندار اردکان با بیان اینکه ضروری است تا پیش از وقوع اتفاق آماده شویم و این امر متضمن این است که واقعیت ها را بپذیریم افزود: در ابتدا باید بپذیریم که اصلا آماده نیستیم، ‌این امر مقدمه آماده سازی است، چرا که اگر ادعا کنیم آماده ایم، در زمان وقوع بحران با واقعیت های غیر قابل انتظاری مواجه خواهیم شد.
مقیمی اظهار داشت: اولین شرط ورود بحران داشتن نظم و آرامش ، تجربه و مهارت و مدیریت است که اگر آشفتگی ایجاد شد مشکلاتی بیشتری به وجود خواهد آمد .
کارگاه آموزشی مدیریت بحران شهر و روستا 'مبشر' از هفت تا 12 اسفند سال جاری با حضورنمایندگان مدیریت بحران دستگاه های اجرایی و مقامات کشوری سازمان مدیریت بحران کشور در شهرستان اشکذر برگزار خواهد شد .
مرکز شهرستان 98 هزار نفری اردکان در 60 کیلومتری شمال شهر یزد قرار دارد.
7544/ 6197
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب کنفرانس مونیخ بودجه 98 خانواده دستگاه های اجرایی شورای هماهنگی مدیریت بحران مدیریت بحران یزد 40 سالگی انقلاب کنفرانس مونیخ بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۹۰۳۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نشست تخصصی و علمی تاب‌آوری بناها و محوطه‌های تاریخی در برابر بحران‌های طبیعی 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،مرتضی صفری با اعلام این مطلب اظهار کرد: روز ۱۸ آوریل به عنوان روز بناها و محوطه‌های تاریخی نام‌گذاری شده و هر ساله سازمان ایکوموس برای این روز شعاری را تعیین می‌کند که امسال نیز شعار تاب‌آوری بناهای تاریخی در برابر بحران‌های طبیعی مانند سیل، زلزله و فرونشت برای امسال انتخاب شده است. 
 
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی افزود: برای گرامیداشت این روز نیز کشورهای مختلف برنامه‌هایی را متناسب با شعار سال در نظر گرفته و اجرایی می‌کنند. 
 
او ادامه داد: در این راستا نیز نشست تخصصی و علمی تاب‌آوری بناهای تاریخی با حضور مهمانان دانشگاهی، کنشگران میراث‌فرهنگی و مسئولان مرتبط استانی روز دوشنبه، ۳ اردیبهشت در مسجد جامع ارومیه برگزار خواهد شد.  
 
صفری گفت: همچنین در این نشست در ارتباط با کاوش‌های باستان‌شناسی در سطح استان نیز مطالبی ارائه می‌شود و نیز تجلیل از تلاشگران حوزه میراث‌فرهنگی از دیگر برنامه‌های این روز هستند.

دیگر خبرها

  • تضعیف تلاش‌های مقابله با بحران آب‌وهوایی با تولید پلاستیک
  • تسهیل امر زیارت، تکلیف مدیریت شهری در مشهد است/ باید برای هر تدبیر شهری، پیوست فرهنگی تعریف کنید
  • برنامه‌های ۲۰‌گانه دستگاه‌های اجرایی استان کرمان چیست؟
  • لزوم مدیریت بیماری و آفات درختان سیاه ریشه
  • آماده‌باش ۴۹۰ تیم مدیریت بحران در یزد / کدام مسیرها در یزد مسدود است؟
  • برگزاری نشست تخصصی تاب‌آوری بناهای تاریخی در برابر بحران‌های طبیعی در گلستان
  • برگزاری نشست تخصصی و علمی تاب‌آوری بناها و محوطه‌های تاریخی در برابر بحران‌های طبیعی 
  • لزوم مقابله با گران فروشی در داروخانه‌های قم
  • پرشدگی سد‌های کشور به ۶۱ درصد رسید/ لزوم مدیریت مصرف در ماه‌های پیش‌رو
  • تمهیدات فرودگاه‌های سیستان‌وبلوچستان در مقابله با بحران سیل