Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد در حاشیه این آئین، اقدام متولیان امر به ویژه مسئولان دانشکده پرستاری برای راه اندازی این مجله را قابل تقدیر دانست.
اورنگ ایلامی افزود: دعوت از اساتید مشهور ایرانی خارج از کشور، اساتید دارای وجه بین المللی و اعضای هیأت علمی دانشگاه‌های سراسر کشور برای عضویت در تحریریه این مجله در ارتقاء و ترقی این نشریه نقش موثری دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ایلامی با اشاره به انعقاد تفاهم نامه‌های دانشگاه علوم پزشکی استان با دانشگاه‌های برزیل، ترکیه، روسیه و آرژانتین، عنوان کرد: یکی از مفاد این تفاهم ‌نامه‌ها انجام فعالیت‌های پژوهشی و نشر پژوهش است که در زمینه توسعه مجله انگلیسی زبان « مراقبت‌ها و مهارت‌های بالینی» می‌توان استفاده کرد.
وی با بیان اینکه پیش از انعقاد تفاهم نامه در سطح بین الملل با دانشگاه‌های علوم پزشکی مختلف دنیا مسئولان این دانشگاه‌ها مجله‌های تخصصی خود را نشان می‌دادند، ابراز داشت: در صورت رشد و توسعه این مجله انگلیسی امکان درآمد ارزی برای دانشگاه وجود دارد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: عوامل اجرایی نخستین مجله انگلیسی زبان دانشگاه به فکر تولید محتوای مفید و شکل ظاهری مناسب برای این مجله باشند و کیفیت، نگارش و مخاطب شناسی را در دستور کار قرار دهند.
وی عنوان اولین مجله انگلیسی زبان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج را مطلوب دانست و افزود: امید است شاهد توسعه فعالیت های این مجله و انتشار مقالات مهم و در سطح بین المللی در آن باشیم.
معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: فصلنامه دنا در سال 85 در دانشکده پرستاری آغاز به کار کرد و تا سال 90 منتشر شد که بنا به دلایلی روند انتشار آن متوقف شد.
نازآفرین حسینی با بیان اینکه سال 93 اقدامات لازم برای تغییر نام این مجله با عنوان مهارت‌ها و مراقبت‌های بالینی انجام شد، بیان کرد: در همین سال این نام تصویب و پروانه بهره‌برداری آن صادر شد.
وی با اشاره به انتشار نخستین شماره مجله انگلیسی زبان دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با عنوان« مراقبت‌ها و مهارت‌های بالینی» به صورت آنلاین، ادامه داد: این مجله در موضوعات پزشکی، پرستاری، مامایی، پیراپزشکی و مراقبت‌های بالینی فعالیت دارد.
حسینی ابراز داشت: هشت مقاله علمی در اولین شماره این مجله انتشار یافته و مجله هم اینک به صورت فصلی منتشر می‌شود که بنا بر این است که با انجام کارهای لازم روند انتشار در آینده به صورت ماهیانه انجام شود.
وی خواستار همکاری و تعامل اعضای هیئت علمی و پژوهشگران برای انتشار منظم و پر محتوای این مجله شد و تصریح کرد: پیگیر انعقاد تفاهم نامه با برخی از دانشگاه‌های علوم پزشکی خارج از کشور برای همکاری در این زمینه هستند.
هم اکنون 2 هزار دانشجو در دانشگاه علوم پزشکی یاسوج تحصیل می‌کنند.
این دانشگاه دارای پنج دانشکده پزشکی، بهداشت و علوم تغذیه، پرستاری و مامایی، پیراپزشکی و دندان پزشکی است.
سرانه فضای علمی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج 4.2 متر مربع است.
9868/
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب کنفرانس مونیخ بودجه 98 برزیل تغذیه دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی استان انگلیسی 40 سالگی انقلاب کنفرانس مونیخ بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۹۰۵۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح بزرگترین بیمارستان روانپزشکی جنوب‌شرق کشور در کرمان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: بزرگترین بیمارستان روانپزشکی جنوب‌شرق کشور تا پایان سال در کرمان به بهره‌برداری می‌رسد. - اخبار استانها -

مهدی احمدی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان، با بیان اینکه در حوزه بهداشت و درمان یکسری مشکلات ساختاری خیلی بزرگ از سال‌های گذشته در کرمان وجود دارد، اظهار داشت: با وجود اجرای چند طرح بزرگ در کرمان، همچنان در بحث تخت‌های بیمارستانی عقب افتادگی‌های زیادی دارد.

وی با اشاره به ساخت بیمارستان 350 تخت‌خوابی امام رضا علیه السلام، بازسازی بخش‌های بیمارستان افضلی‌پور و آغاز احداث بیمارستان هزار تخت‌خوابی شهید سلیمانی به عنوان جایگزین بیمارستان شفا، گفت: با وجود همه این اقدامات هنوز عقب‌افتادگی‌هایی را در بحث تخت‌های بیمارستانی در کرمان داریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه بیمارستان امام رضا علیه‌السلام بزرگترین بیمارستان روانپزشکی جنوب‌شرق کشور و یکی از بزرگترین بیمارستان‌های روانپزشکی کشور است، ادامه داد: این بیمارستان در محوطه بیمارستان افضلی‌پور در هشت بلوک و در زمینی به مساحت 2500 مترمربع در حال احداث است.

وی با اشاره به اینکه احداث این بیمارستان با 15 درصد پیشرفت فیزیکی متوقف شده بود، بیان کرد: با ورود یکی از خیرین کرمانی، پیشرفت این پروژه طی یک سال گذشته به 65 درصد رسیده است و پیش‌بینی می‌شود با این سرعت پیشرفت تا پایان سال 1403 به بهره برداری برسد.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه احداث بیمارستان شهید سلیمانی نیز آغاز شده است، ادامه داد: این بیمارستان در زمین‌های خالی دانشگاه دندانپزشکی و بیمارستان شفای کرمان در 12 طبقه، دو بلوک و با حدود هزار تخت‌خواب ساخته می‌شود.

وی با اشاره به اینکه کار مطالعاتی این پروژه انجام شده و گودبرداری آن در حال انجام است، گفت: قرارداد ساخت این بیمارستان در دو فاز است که فاز اول آن اجرای اسکلت است که 40 درصد پروژه را شامل می‌شود که دو سال برای اتمام فاز اول آن پیش‌بینی شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه در حوزه نیروی پرستاری نیز در کرمان کمبود داریم و نسبت به میانگین کشور خیلی عقب هستیم، افزود: برنامه مهم امسال ما جبران نیروی پرستار است که از ابتدای سال پیگیر این موضوع هستیم چرا که وقتی پرستاری خسته است شاید نتواند پاسخگویی مطلوبی به بیماران داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته امکانات و تجهیزات خوبی از طرف وزارت بهداشت و درمان به دانشگاه علوم پزشکی کرمان داده شده است، گفت: امسال هم پیگیر هستیم تا نواقص دیگر حوزه امکانات و تجهیزات علوم پزشکی کرمان را جبران کنیم.

انتهای پیام/511/

دیگر خبرها

  • افتتاح بزرگترین بیمارستان روانپزشکی جنوب‌شرق کشور در کرمان
  • ثبت بیش از ۲۰ هزار حیوان گزیدگی در خراسان رضوی
  • برگزاری نخستین نشست سلامت برگزاری مراسم راهپیمایی اربعین حسینی
  • رایگان شدن خدمات سرپایی و بستری کودکان زیر ۷ سال
  • قم کمبود پزشک متخصص و عمومی دارد
  • برگزاری آیین تکریم و معارفه سرپرست بیمارستان شهید جلیل یاسوج
  • برگزاری جشنواره غذای سالم در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • راه‌اندازی دانشکده داروسازی در قزوین پس از سال‌ها مطالبه‌گری
  • کنترل و مهار پشه آئدس در گیلان
  • تصادف زنجیره‌ای در یاسوج ۸ مصدوم برجای گذاشت