Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-03-29@12:11:58 GMT

سرانه تولید زباله هر فرد در تهران چقدر است؟

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۹۰۶۰۱

عضو شورای شهر تهران از کاهش هزینه ۲۰ میلیاردی در بخش جمع‌آوری زباله و پسماند در سال جاری توسط معاونت خدمات شهری شهرداری تهران خبر داد و گفت: این روند باید با راه‌اندازی اپلیکشن‌های جمع‌آوری پسماند در سال آینده ادامه پیدا کند.

به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم، سیدمحمود میرلوحی با اشاره به فرایند جمع‌آوری زباله و پسماند در شهر تهران اظهار کرد: این کار با تلاش مجموعه خدمات شهری شهرداری تهران و پاکبانان انجام می‌شود و توقف فعالیت آنها حتی در یک ساعت، شهر را با شرایط سختی مواجه می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه در تهران روزانه ۹ هزار تن زباله و ۴۵ هزار تن نخاله ساختمانی جمع‌آوری می‌شود، بیان کرد: فرایند جمع‌آوری کار بسیار سخت و دشواری است که باید با همکاری نواحی مختلف تهران انجام شود و در واقع مدیریت سازمان پسماند نیز باید بر این کار نظارت داشته باشد.

میرلوحی ادامه داد: باید بتوانیم با استفاده از ظرفیت‌های سازمان پسماند به سمت جمع‌آوری سطل‌های زباله گام برداریم که البته فعلاً این کار میسر نیست اما باید روزی این اتفاق بیفتد.

عضو شورای شهر تهران در ادامه با اشاره به برنامه‌ریزی معاونت خدمات شهری شهرداری و مدیریت سازمان پسماند در فرایند جمع‌آوری زباله‌ها گفت: بودجه درخواستی دوستان برای سازمان پسماند ۵۳۰ میلیارد است در حالی که قراردادهای رفت و روب ۲۰ میلیارد تومان کاهش پیدا کرده است و انتظار داریم این فرایند در سال آتی نیز ادامه پیدا کند.

میرلوحی همچنین به آموزش تفکیک از مبدا در رابطه با زباله‌های خشک و تر اشاره کرد و یادآور شد: این موضوعی است که به طور جدی از سوی مدیریت شهری پیگیری خواهد شد و امسال نیز در بسیاری از محلات اجرایی شد و انشالله در سال آینده ادامه پیدا می‌کند علاوه بر اینکه خدمات شهری در اولویت فعالیت‌های شهرداری تهران قرار دارد و اولویت نخست حوزه خدمات شهری، موضوع جمع‌آوری پسماندها است.

عضو شورای شهر تهران تاکید کرد: سرانه زباله هر فرد در جنوب تهران ۸۰۰ گرم و در شمال تهران ۱۲۰۰ گرم است؛ به این ترتیب شمال شهر تهران زباله بیشتری را تولید می‌کنند و به طور میانگین روزانه ۸۰۰۰ تا ۹۰۰۰ تن زباله در تهران تولید می‌شود که معادل ۸۰۰ میلیارد تومان برای شهرداری هزینه در بر دارد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: شورای شهر جمع آوری زباله پسماند تولید زباله سرانه زباله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۹۰۶۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمع‌آوری پارکینگ ساخته شده پارک ارم روی سیل برگردان

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از برچیده شدن کامل پارکینگ احداث شده پارک ارم بر روی سیل‌برگردان غرب تهران (میان رود) و رفع یکی از نقاط گلوگاهی و خطرآفرین سیلابی شهر تهران خبر داد.

به گزارش مشرق، علی نصیری اظهار داشت: پارکینگ احداث شده پارک ارم بر روی کانال سیل بگردان غرب (میان رود) در محدوده این پارک به طور کامل برچیده شد و از یکی از نقاط خطرناک و گلوگاه های سیلابی غرب شهر تهران رفع خطر شد.

نصیری تصریح کرد: پارکینگی که به صورت غیر مجاز بر روی کانال سیل بگردان غرب (میان رود) در محدوده این پارک احداث شده بود و به عنوان یکی از موانع و گلوگاه های سیلابی غرب تهران بمشار می رفت، با پیگیری‌های مستمر سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران و ستاد مدیریت بحران و پدافند غیر عامل منطقه ۵ و با همکاری خوب مجموعه پارک ارم و نهادهای مربوطه به طور کامل برچیده شد.

وی افزود: با بازگشایی این مسیر، خطر سیلاب‌زدگی و خسارات احتمالی برای خط متروی تهران-کرج، بزرگراه شهید فهمیده و مجموعه ارم به طور قابل توجهی کاهش می‌یابد. از این رو پارکینگ احداث شده که برای کارمندان مجموعه در نظر گرفته شده بود تخریب و دال های بتنی سقف کانال برداشت شد و همچنین به منظور حفظ ایمنی اقداماتی از جمله اجرای جان پناه در اطراف کانال انجام شده است.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران عنوان کرد: کانال سیل برگردان غرب یکی از کانال‌های اصلی و حیاتی شهر تهران برای کاهش خطر سیلاب است که آب‌های سیلاب و رواناب رودخانه‌های درکه، فرحزاد و باکری (وسک) را جمع‌آوری کرده و در نهایت در نزدیکی پارک ارم به رودخانه منتقل می‌کند.

وی ادامه داد: پیش از این سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران مکررا برای برچیدن پارکینگ احداث شده پارک ارم بر روی سیل‌برگردان غرب تهران اعلام هشدار و مهلت اقدام مناسب تعیین کرده بود.

منبع: فارس

دیگر خبرها

  • ۱۵۰ تن زباله روزانه در ایام پیک مسافری در آستارا تولید می شود
  • جمع آوری پسماند ۲ محور پرتردد رشت همزمان با ایام نوروز
  • روزانه ۱۵۰ تن زباله در آستارا تولید می‌شود
  • برخورد قانونی با متخلفان انتقال زباله به سایت پسماند در مـُهر
  • ساماندهی پدیده زباله‌گردی و کودکان کار طی ماه‌های آینده/فعال شدن ساخت تمام خطوط متروی تهران
  • ‌‌پارکینگ ناایمن پارک ارم جمع‌آوری شد
  • جمع‌آوری پارکینگ ساخته شده پارک ارم روی سیل برگردان
  • چگونه هوای پاک را واقعی کنیم؟
  • تعیین ۳۰ جایگاه جمع‌آوری زباله در مناطق گردشگری سیاهکل
  • ایران رتبه ۹ تولید تخم مرغ در دنیا را داراست