Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-03-28@12:16:58 GMT

روضه‌خوانی حنیف طاهری برای حضرت ام‌البنین(س)

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۹۰۶۱۵

روضه‌خوانی حنیف طاهری برای حضرت ام‌البنین(س)

حضرت ام‌البنین(س) در قبرستان بقیع به خاک سپرده شده است. ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۸ فرهنگی دین ، قرآن و اندیشه نظرات - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، روایت است، قمربنى هاشم به هنگام شهادت سی‌و چهار ساله بود و حضرت امّ‌البنین مادر آن حضرت در ماتم او و سه برادر دیگر حضرت عباس(ع) به بقیع مى‌رفت و چنان ندبه و گریه می‌کرد بگونه‌ای که هر شخصى از آنجا مى‌گذشت گریان مى‌شد، گریستن دوستان عجبى نیست، مروان بن حکم که از بزرگترین دشمنان خاندان نبوّت بود، چون بر ماتم حضرت امّ‌البنین (س) عبور مى‌کرد، از اثر گریه او گریه مى‌کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حضرت ام‌البنین(س)، بعد از زینب‌کبری (س) دار‌فانی را وداع گفت، امّا تاریخ ‌نگاران سال ارتحال او را متفاوت نگاشته‌اند، به‌طوری که عده‌ای آن را سال 70 هجری قمری بیان کرده ‌اند و عده‌ دیگری، تاریخ وفات آن مادر فداکار را سیزدهم جمادی‌الثانی سال 64 هجری قمری دانسته‌اند که نظر دوم از شهرت بیشتری برخوردار است.

حضرت ام‌البنین(س) در قبرستان بقیع و در کنار سبط رسول خدا، امام حسن(ع) و فاطمه بنت اسد و دیگر چهره‌های درخشان شریعت محمدی(ص) به خاک سپرده شد. اگر چه جسم او در خاک است اما روح بلند او و صفات کریمه و عظیمه وی نام او را به بلندای آفتاب زنده نگاه داشته است و در پرتو صفات این بانوی فاضله انسان‌هایی تربیت شده‌اند که در تاریخ ماندگار خواهد بود.

در ادامه مداحی حنیف طاهری در وصف حضرت ام‌البنین (س) را می‌شنوید.

انتهای پیام/

R1444/P/S4,37/CT17 واژه های کاربردی مرتبط اهل بیت علیهم السلام

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اهل بیت علیهم السلام اهل بیت علیهم السلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۹۰۶۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) وینیسیوس در کنفرانس مطبوعاتی به گریه افتاد

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • برگزاری نشست هم‌ اندیشی دستگاه‌ های فرهنگی به مناسبت گرامیداشت دهه پایانی ماه مبارک رمضان
  • محفل قرآنی امام حسنی ها نمایش دینداری جامعه ایرانی بود
  • هرگونه توسعه و پیشرفت کشور از آموزش و پرورش آغاز می شود
  • آغاز پنجمین سوگواره ملی «روضه‌های داستانی» در حوزه هنری قم
  • آخرین حضور شهید بهروز واحدی در روضه حضرت علی اصغر+فیلم
  • طرح تکریم ایتام در بخش سندرک برگزار شد
  • برگزاری اردوی فرهنگی معرفتی عطر نیایش در طبس + تصاویر
  • (ویدئو) وینیسیوس در کنفرانس مطبوعاتی به گریه افتاد
  • جزء خوانی قرآن کریم در حرم مطهر شاهچراغ (ع) + تصاویر
  • جزء خوانی قرآن کریم در حرم مطهر شاهچراغ (ع)