Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-25@12:27:47 GMT

قاسمی: هیچگونه تعهدی درباره یمن نداده‌ایم

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۹۰۶۷۵

قاسمی: هیچگونه تعهدی درباره یمن نداده‌ایم

خبرگزاری میزان: سخنگوی وزارت امور خارجه با تأکید بر اینکه ایران هیچگونه تعهدی به هیچ طرف و هیچ کشوری درباره یمن نداده است، گفت: یمن کشوری مستقل است و تصمیم‌گیری درباره آن به خود یمنی‌ها مربوط است و ایران هیچگونه دخالتی در امور داخلی یمن ندارد.

«بهرام قاسمی» سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سوالی درباره اظهارات اخیر «جرمی هانت» وزیر خارجه انگلیس مبنی بر گفتگویش با وزیر خارجه ایران درباره یمن و اینکه ایران در این خصوص (یمن) تعهداتی را داده است، گفت: بحران یمن و تجاوز سه ساله به این کشور و کشتار مردم بیگناه آن و بروز فاجعه بشری در این کشور، همواره در دستورکار مذکرات دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران با دیگر کشور‌ها قرار داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: آقای ظریف وزیر امور خارجه ایران نیز در همین راستا و در ملاقات‌های متعدد و تماس‌های دیپلماتیک با همتایان خارجی در جهت یافتن راهکار یا راهکار‌هایی که بتواند به کاهش بحران در یمن کمک کرده و فضای لازم را برای توقف تجاوز و برقراری آتش بس دائم و ایجاد تمهیدات لازم به منظور امدادرسانی و ارسال کمک‌های بشردوستانه به مردم قحطی زده یمن آماده و زمینه‌های لازم را برای ایجاد فضای سیاسی و مذاکرات سیاسی فراهم کند، این موضوع را همواره در دستورکار داشته است.

قاسمی افزود: در همین راستا در یک سال گذشته چندین دور نشست بین ایران و تعدادی از کشور‌های اروپایی (فرانسه، آلمان، انگلیس و ایتالیا) که به موضوع یمن علاقه‌مند بودند، برگزار و در نهایت با کمک جمهوری اسلامی ایران و پیگیری‌های به عمل آمده، مقدمات لازم برای نشست استکهلم و برگزاری مذاکرات گروه‌های یمنی تحت نظارت سازمان ملل فراهم شد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی بیان داشت: ما به عنوان کشوری مسلمان که نسبت به سرنوشت مردم یمن حساس بودیم، از ابتدا این نگرانی را داشتیم و توصیه‌های ما همواره بر این بود که این جنگ نمی‌تواند نهایتا یک پیروز نظامی داشته باشد و باید به یک آتش بس برسیم و در پس آن شرایط را برای کمک‌های انسان دوستانه و بشردوستانه مهیا کرده و نهایتا به گفتگو‌های یمنی - یمنی کمک کنیم.

وی افزود: طبیعتا و همانگونه که آقای جرمی هانت بیان کرده، مذاکراتی نیز در سفر اخیر ایشان به تهران درباره یمن انجام شد و آن بحثی که از سوی وزیر خارجه انگلیس درباره گفتگو با آقای ظریف درباره یمن عنوان شده، در همین سفر اخیر بوده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه با تأکید بر اینکه ایران هیچگونه تعهدی به هیچ طرف و هیچ کشوری درباره یمن نداده است، گفت: یمن کشوری مستقل است و تصمیم گیری درباره آن به خود یمنی‌ها مربوط است و ایران هیچگونه دخالتی در امور داخلی یمن ندارد و منظور آقای هانت از تعهد، همان تعهداتی است که در نشست استکهلم بین گروه‌های یمنی برای برقراری آتش بس و ... حاصل شده است.

قاسمی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران در راستای حل مسالمت آمیز بحران یمن و جلوگیری از استمرار فاجعه بشری در این کشور از هیچ کوششی فروگذار نخواهد کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه خاطرنشان کرد: جا دارد جامعه جهانی هر چه زودتر به خودش بیاید و سعی کند برای این فاجعه به عنوان یک نقطه تاریک از موضوعات عصر خود راه‌حلی بیابد و مردم یمن را از این وضعیت بسیار دشوار و فجیع، نجات دهد. برخی کشور‌های اروپایی هم باید از صدور و فروش و ارائه تسلیحات مخرب به کشور‌های متجاوز اکیدا خودداری کرده و علاوه بر این نیاز است که جامعه جهانی هم متجاوزان را به توقف این تجاوز سبوعانه علیه ملت یمن وادار کند.

منبع: فردا

کلیدواژه: قاسمی ظریف تحولات یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۹۰۶۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریان مقاومت، دل‌های مردم جهان را تسخیر کرده است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام و المسلمین رضا رمضانی دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) در سفر به کشور ونزوئلا با ای ون خیل پینتو وزیر امور خارجه این کشور، دیدار و گفتگو کرد.

طرفین در این دیدار در خصوص تحولات ژئوپلتیکی و موازنه قدرت در منطقه و جهان، نقش مؤثر ایران در این تحولات، ضرورت تقویت تبادلات علمی و فناوری، استفاده از تجارب موفق ایران در این زمینه در شرایط تحریم، جایگاه مهم ادیان ابراهیمی و توحیدی در جهان امروز، ضرورت گفت و گوی ادیان، رسیدگی به مسائل مسلمانان و محبان و پیروان اهل بیت (ع) به گفت و گو و مذاکره پرداختند.

ایران همواره مدافع مظلومان جهان بوده است

ای ون خیل پینتو وزیر امور خارجه ونزوئلا در ابتدای این دیدار ضمن خیر مقدم به حجت الاسلام و المسلمین رمضانی، تقابل اصلی و تاریخی بشریت را تقابل حق و باطل دانست و تصریح کرد که ایران همواره حامی حق و مدافع مظلومان و ستمدیدگان جهان بوده است.

وزیر امور خارجه ونزوئلا همچنین ضمن تبریک پیروزی اخیر جمهوری اسلامی ایران در تنبیه اسرائیل تصریح کرد که این موفقیت قلب تمامی عدالت‌خواهان و مستضعفان جهان را شاد کرد و درس عبرتی شد تا دیگر متجاوزان از صبوری ایران سوءاستفاده نکنند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) و وزیر امور خارجه ونزوئلا در ادامه این دیدار به موضوع موفقیت‌های چشم گیر جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های علمی و فناوری پس از انقلاب انقلاب اسلامی، پرداختند و سعی در اجرایی سازی مفاد تفاهم نامه‌های منعقده، افزایش تبادلات علمی، همکاری‌های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی و استفاده از ظرفیت‌های فناورانه و دانش بنیان شرکتهای دانشگاهی ایرانی را مورد تاکید قرار دادند.

جریان مقاومت، دل‌های مردم جهان را تسخیر کرده است

حجت الاسلام و المسلمین رضا رمضانی دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) در بخش دیگری از این دیدار ضمن تاکید بر عدالت و حق جویی به عنوان جوهره مشترک تمامی ادیان ابراهیمی، اعم از یهودیت، مسیحیت و اسلام گفت که بر اساس آموزه‌های تمامی ادیان ابراهیمی، باطل رفتنی است و جبهه حق بر جبهه باطل مسلط خواهد شد و آینده متعلق به مستضعفان و ستمدیدگان است.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع)، جهان امروز را تشنه عدالت و معنویت دانست و تاکید کرد که جریان مقاومت فراتر از مرزهای ایران، در مقیاس منطقه‌ای و جهانی تقویت و فراگیر شده و دل‌های مردم جهان را علی رغم خواست دولت‌های مستکبر، تسخیر کرده است.

وی در ادامه به تبیین مبانی ظلم ستیزی در نظام فکری انقلاب اسلامی و اسلام و مکتب اهل البیت پرداخت و آن را جوهره همه ادیان ابراهیمی معرفی کرد و بر نقش محوری امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری در تقویت جبهه حق و ظلم ستیز تاکید نمود.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) در بخش پایانی دیدار، حمایت بیشتر از مسلمانان و محبان و پیروان مکتب اهل بیت (ع) ونزوئلایی را از وزیر امور خارجه ونزوئلا، خواستار شد.

در این دیدار همچنین دکتر عبدالحسین کلانتری معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری جمهوری اسلامی ایران نیز حضور داشت.

کد خبر 6087641 سمانه نوری زاده قصری

دیگر خبرها

  • بررسی تحولات خاورمیانه و شمال‌آفریقا با حضور اعضای بریکس در مسکو
  • جریان مقاومت، دل‌های مردم جهان را تسخیر کرده است
  • وزیر امور خارجه انگلیس در نقش آشپز (فیلم)
  • سفیر ایران در کنگو با وزیر خارجه این کشور دیدار کرد
  • واکنش امیرعبداللهیان به تصمیم اتحادیه اروپا درباره ایران
  • اتحادیه اروپا باید رژیم اسرائیل را تحریم کند
  • امیرعبداللهیان: اتحادیه اروپا باید رژیم اسرائیل را تحریم کند
  • وزیر خارجه اسرائيل: جلوی ایران را بگیرید
  • اسپانیا: به رسمیت شناختن کشور فلسطین برای ثبات خاورمیانه مهم است
  • واکنش رضا نصری به اظهارات شبهه برانگیز کریمی‌قدوسی