Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-20@04:50:24 GMT

قیمت نفت جهانی سقوط کرد

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۹۰۶۹۳

قیمت نفت جهانی سقوط کرد

قیمت نفت برنت در پی انتشار آمار کاهش فروش خودرو در بازار چین که نگرانی‌ها نسبت به تقاضای کمتر برای سوخت را تشدید کرد، در معاملات روز دوشنبه کاهش پیدا کرد.

به گزارش ایسنا، نفت برنت با پنج سنت کاهش نسبت به قیمت نهایی روز جمعه، به ۶۶.۲۰ دلار در هر بشکه رسید. برنت اوایل معاملات تا مرز ۶۶.۷۸ دلار پیشروی کرده بود که بالاترین قیمت از نوامبر سال ۲۰۱۸ بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۲۳ سنت افزایش، به ۵۵.۸۲ دلار در هر بشکه رسید. شاخص قیمت نفت آمریکا نیز اوایل معاملات روز دوشنبه به ۵۶.۱۳ دلار صعود کرده بود که بالاترین قیمت از نوامبر بود.

به گفته معامله گران، قیمت نفت برنت پس از این که آمار ضعیف از فروش خودروی بازار چین در ژانویه منتشر شد، سقوط کرد.

طبق آمار انجمن خودروی چین، فروش خودرو در چین طی ماه میلادی گذشته ۱۵.۸ درصد کاهش یافت که هفتمین کاهش ماهانه متوالی بود. فروش خودروی چین سال میلادی گذشته برای نخستین بار کاهش یافت.

فروش خودروهای انرژی پاک شامل خودروهای برقی در ژانویه ۱۴۰ درصد رشد کرد که منعکس کننده انتظارات برای افت تقاضای چین برای نفت در سال‌های آینده است.

با وجود این آمار، بازارهای جهانی نفت به دلیل کاهش تولید داوطلبانه اوپک و متحدانش شامل روسیه، با محدودیت عرضه مواجه شده‌اند. این تولیدکنندگان اواخر سال میلادی گذشته توافق کردند تولیدشان را در نیمه اول سال ۲۰۱۹ به میزان ۱.۲ میلیون بشکه در روز کاهش دهند.

عامل دیگری که از قیمت نفت حمایت کرده است، تحریم‌های آمریکا علیه ایران و ونزوئلا بوده است.

معامله گران می‌گویند بازارهای مالی از جمله بازارهای معاملات آتی نفت از امیدواری به حل اختلافات تجاری آمریکا و چین در آینده نزدیک حمایت شده‌اند.

گروه بانکی ANZ روز دوشنبه اعلام کرد نشانه‌های مثبت در مذاکرات تجاری آمریکا و چین به بهبود فضای مثبت در همه بازارها کمک کرده است.

اما عاملی که افت عرضه تولیدکنندگان بزرگ نفت را جبران کرده است، رشد تولید نفت آمریکا بوده که سال ۲۰۱۸ با بیش از دو میلیون بشکه در روز افزایش، به رکورد ۱۱.۹ میلیون بشکه در روز صعود کرد و نشانه‌ها از تولید بیشتر نفت آمریکا حکایت دارد.

بر اساس گزارش رویترز، شرکت خدمات انرژی بیکرهیوز روز جمعه اعلام کرد شمار دکل‌های حفاری نفت فعال آمریکا هفته گذشته سه حلقه افزایش یافته و به ۸۵۷ حلقه رسید که دومین افزایش هفتگی متوالی بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: قيمت نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۹۰۶۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت بیت کوین تا این کانال سقوط کرد

به گزارش خبرآنلاین، قیمت ارزهای مجازی به شدت کاهش یافته و ارزش بیت کوین در روز جمعه به دنبال ادعای حمله موشکی رژیم صهیونیستی به ایران تا زیر ۶۰ هزار دلار سقوط کرده است. سرمایه‌گذاران به سرعت دارایی‌های خود از سرمایه‌های مخاطره آمیز را بیرون می‌کشند.

تسنیم در خبری نوشت:خبرگزاری‌های ایران از آرامش در مناطقی که ادعا می‌شود به آنها حمله شده خبر می‌دهند.
قیمت بیت کوین بیش از ۵.۵ درصد در معاملات امروز آسیا کاهش یافته و به ۵۹۹۶۱ دلار رسیده است. شاخص دلار آمریکا افزایش یافته است. قیمت اتر هم با همین میزان کاهش، تا زیر ۳۰۰۰ دلار پایین آمده و به ۲۸۹۵ دلار رسیده است.

در ۱۳ آوریل و پس از پاسخ موشکی ایران به رژیم صهیونیستی قیمت بیت کوین ۸.۴ درصد کاهش یافته بود. این کاهش قیمت در آن زمان باعث شد ۱۳۰ میلیون دلار از سرمایه بازار این ارز مجازی طی چند دقیقه پس از انتشار خبر پاسخ ایران، خارج شود.

۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896938

دیگر خبرها

  • قیمت بیت کوین تا این کانال سقوط کرد
  • سقوط قیمت بیت کوین تا زیر ۶۰ هزار دلار
  • صندوق بین‌المللی پول خوش‌بین شد | تورم ایران وارد کانال ۳۰ درصدی می‌شود
  • سقوط بیش از یک درصدی بهای نفت در بازار جهانی
  • افت قیمت نفت در پی نگرانی‌ها درباره عرضه جهانی
  • قیمت جهانی نفت امروز ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
  • قیمت جهانی طلا به ۲۳۸۳ دلار و ۱۴ سنت رسید
  • کاهش ۰.۴۷ درصدی قیمت جهانی نفت
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۹ |برنت ۸۹ دلار و ۶۱ سنت شد