Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسکانیوز، زینب نصیری در کنگره تهران پایتخت، تغییر دیابت گفت: مردم تهران به دلیل تغییر سبک زندگی درگیر مسائلی همچون کم‌تحرکی و افزایش وزن شده‌اند که انجام تغییرات جدی در این زمینه امری ضروری به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اجرای طرح سنجش عدالت در سطح تهران، گفت: کم‌تحرکی، چاقی و استرس ناشی از زندگی در کلان‌شهر از جمله مشکلاتی است که پایتخت‌نشینان گرفتار آن هستند و باید به صورت جدی به این مسئله پرداخته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل سلامت شهرداری تهران با بیان اینکه بحث بیماری‌های غیرواگیر جدی است، گفت:‌ در تهران نرخ شیوع دیابت بالاتر از سایر شهرها و میانگین کشوری است که باید تلاش کنیم از توان‌های مختلف در بخش‌های متفاوت تهران در کنترل این بیماری استفاده کنیم.

نصیری گفت: اجرای طرح تهران پایتخت، تغییر دیابت می‌تواند نتایج مؤثری را داشته باشد و ترویج آن در سایر استان‌ها نیز موفق خواهد بود که البته در شهرداری طی چند ماه گذشته تیم‌های ویژه و حرفه‌ای در این زمینه شکل گرفته تا بتوانیم با همکاری بخش‌هایی همچون وزارت بهداشت در کنترل دیابت موفق عمل کنیم.

وی با بیان اینکه امیدواریم طی سه سال آینده با اجرای این پروژه وضعیت بهتری در کنترل دیابت شهروندان داشته باشیم، گفت: مدیریت چاقی و دیابت در پایتخت، اجرای نقشه دیابت، ارائه آموزش‌های منسجم و افزایش آگاهی شهروندان، همچنین ارائه خدمات بهینه در کنترل عوارض دیابت از اهداف اصلی برنامه تهران پایتخت، تغییر دیابت است.

فارس

انتهای پیام/

20 / 20 تهران پایتخت، تغییر دیابت زینب نصیری مدیرکل سلامت شهرداری تهران چاقی کم تحرکی استرس تغییر سبک زندگی کنگره تهران پایتخت، تغییر دیابت

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: چاقی کم تحرکی استرس تغییر سبک زندگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۹۰۷۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیت‌الله جوادی آملی: اگر مردم گرفتار فقر بشوند، دین از بین خواهد رفت

آیت‌الله جوادی آملی در دیدار مدیر عامل بانک ملی ایران و هیئت همراه بیان داشت: اگر اقتصاد نتواند رضایت مردم را تأمین کند و مردم گرفتار فقر بشوند، دین نیز از بین خواهد رفت. آبروریزی پیش زن و بچه قابل تحمل نیست.

به گزارش ایلنا، آیت الله جوادی آملی در دیدار مدیر عامل بانک ملی ایران و هیئت همراه بیان داشت: مال در مملکت بعد از مسائل عقاید دینی، حرف اول را می‌زند. یک بیان نورانی حضرت امیر (سلام الله علیه) دارد که «مَا ضَرَبَ اللهُ الْعُبَاد بِسُوطٍ أَوْجَعُ مِنَ الْفَقْرِ» هیچ تازیانه‌ای بدتر از فقر نیست، این اصل اول.

آیت‌الله جوادی آملی بیان داشت: اصل دوم آن است که اگر کسی این تازیانه را خورد، از این طرف تازیانه به دوشش می‌خورد، از آن طرف دین از عقلش رخت برمی بندد. حواستان جمع باشد. آن اولی را حضرت امیر (علیه السلام) فرمود که «مَا ضَرَبَ اللهُ الْعُبَاد بِسُوطٍ أَوْجَعُ مِنَ الْفَقْرِ»، هیچ تازیانه‌ای دردناک‌تر از فقر نیست. اگر کسی با دست خالی به منزل برود از خدای سبحان همان لحظه، تقاضای مرگ می‌کند؛ آبروریزی پیش زن و بچه قابل تحمل نیست.

وی ابراز داشت: در جریان شعب ابی طالب که مسلمانان، سه سال در محاصره بودند، پیغمبر (صلی الله علیه و آله) امتحانش را پس داد، یک دعایی را مرحوم کلینی از وجود مبارک پیغمبر نقل می‌کند که پیغمبر به خدا عرض می‌کند که خدایا ما امتحان خودمان را در شعب دادیم: «اللَّهُمَّ بَارِکْ لَنَا فِی الْخُبْزِ وَ لَا تُفَرِّقْ بَینَنَا وَ بَینَهُ فَلَوْ لَا الْخُبْزُ مَا صُمْنَا وَ لَا صَلَّینَا وَ لَا أَدَّینَا فَرَائِضَ رَبِّنَا عَزَّ وَ جَل»؛ خدایا، بین ما و نان ما جدایی نیانداز! یعنی اقتصاد. بعد عرض می‌کند که خدایا، اگر نان مردم قطع بشود و مردم در اقتصاد آسیب ببینند، سخن از دینداری مردم نیست: «فَلَوْ لَا الْخُبْزُ مَا صُمْنَا وَ لَا صَلَّینَا وَ لَا أَدَّینَا فَرَائِضَ رَبِّنَا عَزَّ وَ جَل».

آیت‌الله جوادی آملی بیان داشت: کار علمی این است که در اقتصاد هم بفهمید و هم بفهمانید که چگونه می‌شود که قیمت یک نان را در چندین سال یک جا نگهداشت؟ لذا باید بدانیم که ما چه داریم، چه نیازی داریم، چگونه این را به خواست، تبدیل بکنیم و چگونه تولید داشته باشیم تا با رونق اقتصاد، به بیگانه نیاز نداشته باشیم.

وی با بیان اینکه باید بانک‌ها جلوی اختلاس‌ها را بگیرند، اظهار داشت: غالباً اختلاس‌ها از راه بانک‌ها می‌گذرد، و لذا شما باید بیش از پیش نسبت به این امر حساسیت داشته باشید تا جلوی کسانی که می‌خواهند سوء استفاده کنند، گرفته شود البته کسی که دین داشته باشد اختلاس و از این کار‌ها نمی‌کند.

این مرجع تقلید اظهار داشت: اگر اقتصاد نتواند رضایت مردم را تأمین کند و مردم گرفتار فقر بشوند، دین نیز از بین خواهد رفت، این دعای پیغمبر است که عرض کرد خدایا، اگر اقتصاد ما ضعیف باشد دینداری سخت است؛ لذا بانکداری اولین وظیفه‌اش باسواد شدن است که ما چه نیاز داریم؟ چه داریم؟ چگونه حل بکنیم؟

آیت‌الله جوادی آملی بیان داشت: خطر ربا هم باید از بانک‌ها گرفته بشود. بانک باید این غیرت را داشته باشد که اقتصاد مملکت را حفظ بکند. بانک انباردار نیست و لذا با سفارش هم حل نمی‌شود، بلکه آنجا فکر و دقت و بررسی و برنامه ریزی باید انجام گیرد، تلاش شود تا اقتصاد و تولید رونق بگیرد و مسائل حل شود، این برنامه علمی می‌خواهد که که چه داریم؟ یک؛ چقدر مصرف داریم؟ دو؛ چکار بکنیم که این نیاز‌ها تأمین بشود؟ سه؛ این می‌شود اقتصاد.

وی افزود: اساس و وظیفه همه مسئولین این است که آبروی این مملکت را حفظ کنند، هیچ کسی با دست خالی به خانه‌اش نرود و این به تولید وابسته است. تولید هم سفارشی نیست. تولید نصیحت نیست، تولید خواهش نیست، تولید علم است و علم است و علم است و علم.

دیگر خبرها

  • حکمرانی هوشمند بر پایه بهره وری و اثربخشی در شمیرانات اجرا می شود
  • اجرای طرح‌های معماری ایرانی - اسلامی در بوستان‌های پایتخت
  • کنترل و مهار پشه آئدس در گیلان
  • بی تحرکی، سلامت نوجوانان تیران را تهدید می‌کند
  • بازسازی چراغ‌های راهنمایی و رانندگی پایتخت
  • چراغ های راهنمایی و رانندگی ترمیم می شود
  • آغاز نوسازی کنترل کننده‌های چراغ‌های راهنمایی پایتخت
  • آغاز نوسازی کنترلر چراغ‌های راهنمایی شهر تهران
  • تاکید استاندار تهران بر تقویت تعاونی‌ها
  • آیت‌الله جوادی آملی: اگر مردم گرفتار فقر بشوند، دین از بین خواهد رفت