Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در گردهمایی مدیران مدارس استثنایی استان کرمان، گفت: زندگی بخشی به دانش آموزان با نیاز‌های ویژه، مهم‌ترین رسالت ما در آموزش و پرورش استثنایی است.

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان، مجید قدمی در گردهمایی مدیران مدارس استثنایی استان کرمان، خاطرنشان کرد: ما در آموزش و پرورش انسان تربیت می‌کنیم و باید برای تحقق اهداف تعلیم و تربیت انسان را بسازیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه نگاه معلم اثربخش است، اظهار کرد: معلم باید با توجه به تکنولوژی‌های روز خودش را بروز نماید تا انسان را مناسب با نیاز‌های جامعه تربیت کنند.

قدمی، افزود: در زمان‌های قدیم نظام تعلیم و تربیت و الگو‌های تربیتی متنوع نبودند، اما امروزه تنوع نظام‌های تربیتی زیاد شده است و نمی‌توان ادعا کرد که فقط آموزش و پرورش نقش تربیتی دارد.

معاون وزیر آموزش و پرورش، خاطرنشان کرد: جنگ کنونی، جنگ فرهنگی است و باید برای تحقق تربیت اسلامی به آداب و رسوم دین مبین اسلام مراجعه کنیم و تربیت ما تربیت دینی باشد.

معاون وزیر آموزش و پرورش شناسایی مخاطب یعنی دانش‌آموز را مهمترین رسالت آموزش و پرورش دانست و افزود: اگر ما مدعی تربیت دانش‌آموزان هستیم باید بتوانیم به سوالات دانش آموزان پاسخ دهیم و بهترین پاسخ برای دانش آموزان، پاسخ شفاهی است.

وی از سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به عنوان مبانی مهم نظام تعلیم و تربیت نام برد و افزود: هنر اثرگذاری با تکیه بر منابع علمی و تخصصی برای دانش آموزان از مهم‌ترین رسالت‌های یک معلم است.

قدمی رسیدن به حیات طیبه را مهمترین هدف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش عنوان کرد و گفت: برای رسیدن به این مهم در آموزش و پرورش باید برنامه عملیاتی داشته باشیم.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور توانمندی معلمان را در تمامی حوزه‌ها ضروری دانست و اظهار داشت: عدم توانمندی معلم در دوره ابتدایی به خصوص پایه اول موجب ایجاد اختلالات یادگیری می‌شود.

قدمی با بیان اینکه ۱۰ الی ۱۵ دانش آموز بر اساس استاندارد‌های جهانی دچار اختلالات یادگیری هستند، تاکید کرد: تقویت مراکز ویژه اختلالات یادگیری در سراسر استان جدی گرفته شود.

برپایه این گزارش گردهمایی مدیران مدارس استثنایی سراسر استان کرمان با حضور مجید قدمی معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی وزارت آموزش و پرورش، احمد اسکندری نسب مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان، مرتضی کرمانشاهی مدیر حوزه ریاست، روابط عمومی و امور بین الملل سازمان، مهران باهری رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان کرمان و جمعی از مسئولان و مدیران حوزه ستادی آموزش و پرورش در محل سالن اجتماعات شهید مهدوی آموزش و پرورش ناحیه ۲ کرمان برگزار شد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: مدارس استثنایی مجید قدمی آموزش و پرورش معلم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۹۰۷۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرایط استفاده دانش آموزان از " تک ماده " امتحانات نهایی

براساس اعلام آموزش و پرورش، شرط ۲ عنوان درس نهایی و دو عنوان درس غیرنهایی برای استفاده از تک‌ماده حذف شد و دانش آموزان می‌توانند تا ۴ درس را بدون درنظر گرفتن نهایی و یا غیرن‌هایی تک ماده کنند.   به گزارش ایرنا، در این راستا، محمود امانی طهرانی امروز درباره امکان تک‌ماده در امتحانات نهایی دانش‌آموزان اظهار کرد: پیشتر گفته شده بود که ۲ درس با امتحانات نهایی و ۲ درس با امتحانات غیرن‌هایی می‌توانند از تک ماده استفاده کنند، اما پس از مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی و نهایی شدن همه امتحانات دوره متوسطه دوم، استفاده از تک ماده برای ۴ درس امتحان نهایی میسر شد.   وی افزود: بسیاری از مصوبات اخیر در باب ایجاد سابقه تحصیلی در جهت تسهیل مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره سنجش و پذیرش دانشجو است.   دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش ادامه داد: ضوابط در آیین نامه آموزش دوره دوم متوسطه مشخص شده است که ۲ درس از امتحانات نهایی و ۲ درس در امتحانات داخلی مدرسه بود، اما اکنون همه امتحانات از داخلی تبدیل به نهایی شده است و در واقع این یک مصوبه ویژه به حساب نمی‌آید. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • سیرجان فاتح مسابقات فوتسال دانش آموزان پسر استان کرمان
  • مدرسه باید دالان زندگی برای دانش‌آموز باشد / سیاست توسعه متوازن در دستور کار آموزش و پرورش
  • تاثیر ۵۰ درصدی امتحانات نهایی در کنکور سراسری
  • اجرای آموزش «حداقل یک رشته ورزشی برای هر دانش آموز» در مدارس
  • آموزش یک رشته ورزشی برای دانش‌آموزان در برنامه هفتم توسعه از الزامات است
  • بیش از ۵۰ درصد از دانش آموزان شیر دریافت می‌کنند
  • شرایط استفاده دانش آموزان از " تک ماده " امتحانات نهایی
  • بازديد معاون تربيت بدنى و سلامت وزارت آموزش و پرورش از طرح مهارت آموزى شنا
  • تربیت معلم مهمترین گام در مسیر تقویت تربیت دینی در مدارس است
  • دیدار فرمانده آموزش تخصص‌های دریایی باقرالعلوم رشت با دانش آموزان استثنایی گیلان