Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-24@14:11:18 GMT

قیمت نفت به 67 دلار نزدیک شد

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۹۰۸۸۷

قیمت نفت امروز در بازارهای جهانی تا مرز 67 دلار هم پیش رفت اما در لحظه انتشار این خبر 66.78 دلار در هر بشکه فروخته شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از رویترز، به علت کاهش تولید اوپک و تحریم‌های آمریکا علیه ایران و ونزوئلا، قیمت نفت در معاملات امروز به بالاترین رقم از ماه نوامبر سال گذشته رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  هر بشکه نفت برنت دریای شمال با 28 سنت افزایش 66.53 دلار فروخته شد. این نوع نفت امروز تا 66.78 دلار در هر بشکه هم بالا رفته بود.   نفت خام آمریکا نیز برای نخستین بار در سال جاری میلادی به 56 دلار رسید اما بعد با اندکی تعدیل و 37 سنت افزایش نسبت به جلسه کاری قبلی 55.96 دلار در هر بشکه فروخته شد. برای هر دو شاخص نفتی، این رقم بالاترین میزان از 20 نوامبر 2018 به شمار می رود.   کشورهای عضو اوپک به همراه برخی از تولیدکنندگان غیراوپکی نظیر روسیه سال گذشته توافق کردند تا میزان تولید خود را 1.2 میلیون بشکه در روز برای جلوگیری از فزونی عرضه در بازار کاهش دهند.   دلیل دیگر افزایش قیمت نفت، تحریم های آمریکا علیه دو کشور صادرکننده نفت و عضو اوپک یعنی ایران و ونزوئلاست.   به گفته تاجران، بازارهای مالی نظیر بازار فروش نفت خام نیز به طور کلی امیدوار شدند که آمریکا و چین به زودی اختلافات تجاری خود را حل می کنند. این اختلافات بر رشد جهانی اقتصاد تاثیر منفی گذاشته بود.   بانک زد ای ان امروز اعلام کرد: «نشانه های مثبت در مذاکرات تجاری آمریکا و چین به تقویت احساس حاکم بر بازار کمک کرده است.»   البته بخشی از کاهش تولید با افزایش تولید آمریکا جبران شده و این شرایط مانع از افزایش بیشتر قیمت ها شده است. تولید نفت آمریکا به رکورد 11.9 میلیون بشکه در روز رسیده است.   انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۹۰۸۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ذخیره‌سازی‌های آمریکا قیمت نفت را افزایش داد

قیمت نفت در بحبوحه احتمال کاهش ذخیره‌سازی‌های نفت و فرآورده‌های نفتی آمریکا و تداوم تنش‌ها در خاورمیانه افزایش یافت.

به گزارش خبرگزاری رویترز، قیمت نفت در  معاملات روز چهارشنبه (پنجم اردیبهشت‌) پس از آنکه داده‌های صنعت در هفته گذشته کاهش غیرمنتظره ذخایر نفت خام آمریکا را نشان داد، افزایش یافت که نشانه مثبتی برای تقاضا بود. اگرچه بازارها به‌دقت مراقب خصومت‌ها در خاورمیانه بودند.

قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال امروز ساعت ۶ و ۳۴ به وقت گرینویچ با ۲۶ سنت یا ۰.۲۹درصد افزایش به ۸۸ دلار و ۶۸ سنت برای هر بشکه رسید.

در همین حال، هر بشکه نفت خام دبلیوتی‌آی آمریکا با ۲۶ سنت یا ۰.۳۱درصد افزایش، ۸۳ دلار و ۶۲ سنت معامله شد. 

به‌گفته منابع بازار با استناد به آمار مؤسسه نفت آمریکا، ذخیره‌سازی‌های نفت خام آمریکا در هفته منتهی به ۱۹ آوریل ۳ میلیون و ۲۳۷ هزار بشکه کاهش یافت، درحالی‌که ۶ تحلیلگر در نظرسنجی رویترز انتظار افزایش ۸۰۰ هزار بشکه‌ای را داشتند.

معامله‌گران بازار نفت برای تأیید این کاهش منتظر داده‌های رسمی ایالات‌متحده آمریکا درباره ذخیره‌سازی‌های نفت و فرآورده‌های نفتی، خواهند بود.

دیگر خبرها

  • کاهش ذخیره‌سازی‌های آمریکا قیمت نفت را افزایش داد
  • برنت ۸۸ دلار و ۴۰ سنت شد
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ |برنت ۸۸ دلار و ۴۰ سنت شد
  • قیمت جهانی نفت امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت نفت نزولی شد
  • قیمت نفت کاهش یافت
  • قیمت جهانی نفت / برنت ۸۶ دلار و ۶۲ سنت شد
  • برنت ۸۶ دلار و ۶۲ سنت شد
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۳ |برنت ۸۶ دلار و ۶۲ سنت شد