Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرحله سوم پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس در غرب بندرعباس امروز (دوشنبه) با حضور دکتر حسن روحانی رییس جمهوری به بهره برداری رسید.

به گزارش ایرنا، مدیرعامل پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس در این مراسم اظهارداشت: هم اکنون با درمدار قرار گرفتن مرحله 3، این پالایشگاه قادر خواهد بود روزانه تا 45 میلیون لیتر بنزین یورو 5، همچنین 12 میلیون لیتر نفت گاز، 3 میلیون لیتر گاز مایع و 2 میلیون لیتر سوخت جت تولید کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدعلی دادور ظرفیت دریافت خوراک مرحله سوم پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس را 120 هزار بشکه در روز اعلام کرد و ابراز داشت: این مرحله بدون سرمایه گذار خارجی و با 98.35 پیشرفت فیزیکی درصد انجام شده است.

وی ادامه داد: با افتتاح فاز سوم پالایشگاه ستاره خلیج ‌فارس، روزانه 45 میلیون لیتر بنزین یورو 5 در این پالایشگاه تولید خواهد شد که مطابق با 50 درصد بنزین مصرفی در کشور است.
دادور گفت: گازوئیل یورو تولیدی در پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس هم از دو ماه گذشته در مبادی تجاری بنادر مهم بوشهر، چابهار و بندرعباس توزیع می‌شود.

وی اظهار داشت: عملیات ساخت مرحله چهارم این طرح ملی که نقشی راهبردی در توازن انرژی کشور و منطقه ایفا کرده و ایران را از واردکننده بنزین به صادرکننده این محصول راهبردی تبدیل می کند، آغاز شده است.

مدیرعامل پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس، بیان داشت: تولید روزانه 12 میلیون لیتر گازوییل و نفت سفید و 3 میلیون لیتر فرآورده گاز مایع از دیگر دستاوردهای راه‌ اندازی فاز سوم پالایشگاه ستاره خلیج‌ فارس است.

به گفته دادور، استفاده 70 درصدی از تجهیزات تولیدی داخلی، اجرا توسط نیروهای داخلی، بهره گیری از نیروهای جوان متخصص، کمک به ارتقای شاخص های محیط زیست با تولید فرآورده‌های باکیفیت، تقویت قدرت دیپلماسی و ثبت رکوردهای بی‌نظیر در راه‌اندازی از جمله ویژگی‌های بارز پالایشگاه ستاره خلیج فارس به شمار می‌ رود که این طرح عظیم را به یک طرح ملی تبدیل کرده است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس بهره برداری حسن روحانی رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۹۰۹۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از مرکز جامع سلامت معلم کلایه

مرکز جامع سلامت با زیربنای ۲۲۰۰ متر و با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال، با امکانات کامل ساخته شده تا مانع رفت و آمد الموتی‌ها به قزوین شود.

ملک پور فرماندار قزوین هم که به مراسم افتتاح رفته بود، فرصت را غنیمت دانست و پای حرف مردم نشست.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • پروژه‌های ناتمام را خاتمه می‌دهیم/ ستاره خلیج فارس بورسی می‌شود
  • بهره برداری از سه طرح بهداشتی، درمانی در فیروزکوه
  • بهره برداری از مرکز جامع سلامت معلم کلایه
  • بهره برداری از مرحله نخست طرح آبرسانی آتیشگاه تا پایان امسال
  • ۱۴ جایگاه عرضه سوخت مایع در منطقه فارس به بهره‌برداری رسید
  • رکورد تولید ماهانه صبا فولاد خلیج فارس شکسته شد
  • مرحله نخست جاده دسترسی مجتمع بندری نگین آماده بهره‌برداری
  • بهره‌برداری از المان شهید گمنام علوم پزشکی مشهد؛ بزودی
  • توقیف ۲۵ هزار لیتر گازوییل قاچاق در بوانات
  • کشف ۱۵ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در جهرم