Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، بعد از تعطیلی ۲ ماهه شرکت روغن نباتی گلناز و پیگیری‌های مکرر پورابراهیمی، نماینده مردم کرمان و راور، در جلسه‌ای که به منظور حل مشکل و راه اندازی مجدد این کارخانه صورت گرفت، مقرر شد با مساعدت بانک‌های ملی و سپه و نیز همکاری معاونین وزرای صنعت معدن و تجارت و جهاد کشاورزی و فروشگاه‌های زنجیره ای، این کارخانه در آینده‌ای نزدیک مجددا به بهره برداری برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این جلسه آقای ورزیده کار طهرانی رئیس هیات مدیره شرکت روغن نباتی گلناز با اشاره به مشکلات ناشی از نقدینگی و نیز حادثه آتش سوزی در این شرکت گفت: اتفاقات رخ داده مشکلات گسترده‌ای از جمله تعدیل ۱۰۰۰ نفر از پرسنل برای مجموعه ایجاد کرد و متاسفانه در دو ماه گذشته با تعطیلی کامل خط تولید مواجه شده است.

وی یکی از مشکلات شرکت روغن نباتی گلناز را نیاز به روغن خام به منظور تولید دانست و افزود: به دلیل مشکلات مالی ایجاد شده، تسهیلات بانکی شرکت معوق شد و متاسفانه رقم این معوقات در سال‌های اخیر به شدت بالا رفته است.

در ادامه سیف مدیرعامل شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی نیز ضمن ارائه گزارش از صنعت روغن در کشور گفت: حجم زیادی از مواد اولیه و روغن خام وارد کشور شده و این مهم به منظور بهبود شرایط تولیدکنندگان روغن در کشور است و آماده ایم تا با نظر رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس به روغن نباتی گلناز نیز کمک کنیم.

مودودی معاون وزیر رئیس سازمان توسعه تجارت هم توضیحاتی در رابطه نحوه همراهی این معاونت با شرکت روغن نباتی گلناز به منظور بهبود شرایط کارخانه و بازگشت به تولید ارائه کرد.

قبادی معاون بازرگانی داخلی وزیر صنعت نیز با اشاره به وضعیت کنونی کشور و لزوم تامین نیاز‌های اساسی مردم گفت: با توجه به فعالیت شرکت روغن نباتی گلناز در زمینه تولید نیاز‌های اساسی مردم، وزارت صنعت نیز آماده کمک به این واحد در زمینه تامین مواد اولیه و نیز خرید محصولات این شرکت به منظور فعالسازی و تولید مجدد هستیم.

مدیران عامل بانک‌های سپه و ملی نیز در این جلسه گزارشی از مطالبات معوق سیستم بانکی از شرکت روغن نباتی گلناز ارائه کردند.

پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور و رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در این نشست با تشکر از معاونین وزرا و مدیران عامل بانک‌ها گفت: با توجه به شرایط خاصی که برای شرکت روغن نباتی گلناز در سال‌های اخیر اتفاق افتاده، بیش از ۱۰۰۰ نفر از پرسنل شرکت تعدیل شده اند، اما برای ما به هیچ عنوان پذیرفته نیست که این شرکت تعطیل شود.

وی ضمن انتقاد از مدیرعامل و اعضای هیات مدیره شرکت افزود: متاسفانه مشکلات شرکت در سال‌های اخیر بیان نشده و این مهم باعث افزایش این مشکلات و تعطیلی کارخانه شده است که در این رابطه مدیرعامل و اعضای هیات مدیره باید پاسخگو باشند.

پورابراهیمی با اشاره به ظرفیت بالای تولید شرکت و نیاز به محصول روغن به عنوان کالای اساسی در کشور، سه مکانیزم را برای راه اندازی مجدد کارخانه ارائه کرد.

وی گفت: تامین مواد اولیه روغن شرکت توسط شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی وزارت جهاد کشاورزی با عقد قرارداد و تامین مالی از طریق بانک‌های عامل و با تضمین خرید محصولات در مرحله اول به منظور راه اندازی خط تولید شرکت، راهکار اساسی است.

پورابراهیمی در توضیح مکانیزم دوم در زمینه راه اندازی کارخانه گفت: همکاری و هماهنگی معاونت بازرگانی داخلی وزارت صنعت، به منظور عقد قرارداد خرید توسط شرکت‌های توزیع روغن در کشور راهکار دوم خواهد بود به این منظور که رابطه تضمین قرارداد‌های خرید و پیش پرداخت‌های آن را عملیاتی کند و راهکار سوم امکان استفاده از ظرفیت مواد اولیه روغن به صورت عبور موقت به داخل کشور به منظور تولید و صادرات است که توسط سازمان توسعه تجارت وزارت صنعت و همکاری گمرک جمهوری اسلامی ایران قابل انجام خواهد بود.
انتهای پیام /ی

کمک به فعالیت کارخانه روغن نباتی کرمان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نمایندگان مجلس صنعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۹۰۹۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | ️جبلی: در آینده نزدیک تکلیف حق پخش ورزش مشخص خواهد شد‌

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • راه اندازی مرکز آنژیوگرافی ملایر در آینده‌ای نزدیک
  • راه اندازی مرکز آنژیوگرافی ملایر در آینده ای نزدیک
  • بزودی، راه اندازی شرکت تولید خودرو نیسان در خرمشهر
  • شرکت چدن خوسف، نقش بسزایی در رونق خراسان جنوبی دارد
  • شرکت چدن خوسف، نقش به‌سزایی در رونق خراسان جنوبی دارد
  • ببینید | ️جبلی: در آینده نزدیک تکلیف حق پخش ورزش مشخص خواهد شد‌
  • احتمال توقف صادرات ال‌ان‌جی روسیه در ۴ سال آینده
  • احداث پایگاه قهرمانی بیلیارد در البرز
  • راه‌اندازی واحد احیا فولاد بافت با نانوکاتالیست‌‌های ایرانی
  • راه‌اندازی واحد احیاء فولاد بافت کرمان با نانوکاتالیست‌های پیشرفته ایرانی