Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@20:53:04 GMT

بیماری ستون فقرات با روش جدید در مشهد درمان شد

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۹۱۱۸۲

بیماری ستون فقرات با روش جدید در مشهد درمان شد

مشهد- ایرنا- درمان بیماری مادرزادی ستون فقرات به نام لیپو مننگوسل با تکنیک جراحی کوتاه کردن ستون فقرات (shorting) برای نخستین بار در دانشگاه علوم پزشکی مشهد با موفقیت انجام شد.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد روز دوشنبه گزارش داد: این عمل جراحی بر روی یک بانوی 41 ساله در بیمارستان قائم مشهد توسط دکتر بابک گنجه ای فر جراح و متخصص مغز و اعصاب و عضو هیات علمی این دانشگاه انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در این خصوص گفت: لیپومننگوسل یک بیماری مادرزادی است که در آن توده چربی زیر پوست پشت به داخل کانال نخاعی گسترش می یابد و به نخاع و ریشه های عصبی آن متصل می شود.
دکتر گنجه ای افزود: در برخی انواع این اختلال مادرزادی احتمال حذف توده چربی و آزاد کردن کامل نخاع و ریشه های عصبی ناممکن می باشد لذا که یکی از روشهای درمانی جایگزین در بیمارانی که امکان حذف کامل توده نخاعی در آنها نیست، کوتاه کردن ستون فقرات است.
وی ادامه داد: این تکنیک جدید با هدف آزاد شدن نخاع درگیر در توده چربی بیمار شانس بهبود یا ممانعت از تشدید علائم عصبی را به بیمار می دهد.
این جراح و متخصص مغز و اعصاب گفت: این جراحی نادر با موفقیت در بیمارستان قائم(عج) مشهد انجام، بیمار با شرایط بالینی خوب مرخص و به توانبخشی ارجاع داده شده است.
دانشگاه علوم پزشکی مشهد به عنوان قطب پزشکی در شمال شرق کشور افزون بر 9 هزار دانشجو و 21 هزار کارمند بهداشتی و درمانی دارد.
1922/1858

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي پزشكي دانشگاه علوم پزشكي مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۹۱۱۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب یک مرکز غیر مجاز خدمات زیبایی در سمنان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ مدیر نظارت و اعتباربخشی امور درمان دانشگاه علوم پزشکی سمنان گفت : با توجه به گزارش‌های ارسالی و تبلیغات در فضای مجازی در خصوص مداخله در امور پزشکی به صورت تزریق ژل لب و بوتاکس توسط افراد فاقد صلاحیت حرفه‌ای در مرکز زیبایی واقع در سمنان، کارشناسان نظارت بر امور درمان دانشگاه به همراه نماینده تعزیرات از این مرکز بازدید کردند.
سحر سعدالدین گفت: پس از بررسی و احراز صحت موضوع، این مرکز زیبایی غیر مجاز پلمب و پرونده به مراجع دیصلاح قانونی ارجاع داده شد.

شهروندان می‌توانند هر گونه تخلف مربوط به حوزه درمانی یا دخالت غیر مجاز افراد فاقد صلاحیت در امر درمان‌های پزشکی را به سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور یا اداره نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با شماره ۰۲۳۳۱۰۵۲۲۲۶ و شبکه‌های بهداشت و درمان شهرستان‌های تحت پوشش دانشگاه گزارش کنند

دیگر خبرها

  • بیش از سه هزار و ۵۰۰ دوز واکسن سرخک در خراسان رضوی تزریق شد
  • پلمب یک مرکز غیر مجاز خدمات زیبایی در سمنان
  • ثبت بیش از ۲۰ هزار حیوان گزیدگی در خراسان رضوی
  • اعضای بیمار مرگ مغزی در مشهد جان ۴ را نفر را نجات داد
  • کمبود ۱۰۰۰ نیروی انسانی در حوزه بهداشت و درمان قم
  • قم کمبود پزشک متخصص و عمومی دارد
  • خوابگاه دانشجویان بین الملل دانشگاه علوم پزشکی مشهد در مرحله تکمیل
  • انجام غربالگری سه سرطان شایع در هفته سلامت در مشهد
  • ۲ هزار مادر باردار تحت پوشش برنامه تغذیه سالم دانشگاه علوم پزشکی مشهد
  • تغییر سبک زندگی، بهترین درمان کبد چرب / این بیماری تنها مختص افراد چاق نیست