Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - بندرعباس- ايرنا- وزير نفت گفت: با تکميل طرح هاي پالايشگاه هاي نفت ستاره خليج فارس، پالايش نفت بندرعباس و پالايشگاه تبريز در مجموع ظرفيت توليد بنزين باکيفيت يورو4 و 5 ، به 76 ميليون ليتر در روز افزايش يافت.

به گزارش ايرنا، بيژن زنگنه روز دوشنبه درمراسم افتتاح مرحله سوم پالايشگاه ستاره خليج فارس افزود: با به مدار آمدن پالايشگاه ستاره خليج فارس به راحتي مي توان 400 بشکه ميعانات نفتي به ظرفيت کشور اضافه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با بيان اين که ظرفيت پذيرش خوراک در پالايشگاه هاي نفت 1.7 دهم ميليون بشکه بوده است، گفت: در اين مدت بيش از 20 درصد ظرفيت پالايشي کشور اضافه شده است.
وزيرنفت ظرفيت توليد بنزين پايه در سال91 را 59 ميليون ليتر اعلام کرد و ادامه داد: اين درحالي است که در بهمن امسال، اين ظرفيت به 101 ميليون ليتر رسيد و تا پايان امسال از 105 ميليون ليتر عبور خواهيم کرد.
زنگنه عنوان کرد: ظرفيت توليد بنزين کشور از ابتداي سال 91 تاکنون و در دولت تدبير و اميد به دوبرابر افزايش يافته و اين عالي ترين جهش در توليد بنزين در کشور است که تاکنون داشتيم.
وي ادامه داد: بسيار جهش بزرگي است که بيش از 50ميليون ليتر ظرفيت توليد بنزين افزايش يافته است و به همين دليل است که امروز آمريکا يکي از تهديدهاي مهم خود در مساله تحريم را که براين گذاشته بود ايران را در واردات بنزين محدود کند امروز نمي تواند کلمه اي را بر زبان بياورد.
وزير نفت گفت: ايران نه تنها بنزين کم ندارد بلکه مي تواند صادرات داشته باشد اما به عمد بنزين صادر نمي کنيم زيرا مي خواهيم ذخاير داخل کشور را تقويت کنيم.
وي با بيان اين که قبل از مهرماه واردات بنزين نداشته ايم، گفت: نيازي به واردات بنزين نداريم و تا سال آينده هم به واردات بزين نياز نخواهيم داشت.
وزيرنفت يادآور شد: تا سال91 بنزين با کيفيت يورو در کشور نداشتيم اما امروز با افزايش بهبود کيفيت در پالايشگاه اراک و اصفهان در سال هاي 92 و 95، 28 ميليون در روز رسيده است.
به گفته زنگنه، درسال 91، ظرفيت نفت گاز باکيفيت يورو 6 ميليون ليتر در روز بوده که اين ميزان در سال جاري به 44 ميليون ليتر در روز رسيده که تقريبا برابر 7 برابر شده است.
وي بيا داشت: همچنين براي 2 ميليون بشکه در روز به پالايشگاه هاي جديد نفت و مايعات گازي موافقت اصولي براي تاسيس خوراک داديم که 600هزار بشکه از اينها پالايشگاه هاي زير60 هزار بشکه اي است.
وزيرنفت خاطرنشان کرد: طرح هاي پالايشي در پالايشگاه هاي عمدتا متوجه افزايش کيفيت فرآورده هاست وکاملا براساس استانداردهاي زيست محيطي است.
به گزارش ايرنا، حجت الاسلام و المسلمين حسن روحاني روز يکشنبه از طريق فروودگاه بندرلنگه وارد اين شهر و استان هرمزگان شد و در اجتماع مردم بندرلنگه سخنراني کرد.
رييس جمهوري همچنين در سفر استاني به هرمزگان از مجتمع کارخانه هاي منطقه يکم نيروي دريايي ارتش ديدن کرد و با نحوه فعاليت آنها آشنا شد.
افتتاح زير دريايي فاتح و شرکت در نشست شوراي اداري هرمزگان از ديگر برنامه هاي نخستين روز سفر رييس جمهوري به اين استان بود.
همچنين شب گذشته با ابلاغ دستور رييس جمهوري، 40 طرح بزرگ اقتصادي با اعتبار 60 هزار ميليارد ريال به صورت ويدئو کنفرانسي به بهره برداري رسيد.
رييس جمهور هم اکنون درحال سخنراني در پالايشگاه ستازه خليج فارس است و بعد از آن در يک نشست خبري دستاوردهاي اين سفر را در جمع خبرنگاران تشريح خواهد کرد.
در اين سفر2 روزه هيات دولت به هرمزگان، وزيران نفت، راه و شهرسازي، اطلاعات، جهاد کشاورزي، نيرو، و دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح و رييس دفتر رييس جمهوري، رييس جمهوري را همراهي مي کنند.
9887/3219
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۹۱۴۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید قزل آلا به ۱۱۰ هزارتن می‌رسد

آرش نبی زاده در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: قیمت کنونی هرکیلو قزل آلا در عمده فروشی تهران ۱۵۵ هزار تومان تا ۱۵۶ هزار تومان و سالمون ۱۶۵ هزار تومان است.

به گفته او، بنابر آمار سال گذشته ۱۳۰ میلیون قطعه تخم چشم زده وارد شد که امسال ۱۵ میلیون قطعه کاهش داشته است که براین اساس تولید ۸ تا ۱۰ هزار تن کمتر خواهد بود.

نبی زاده ادامه داد: سال گذشته ۱۱۵ تا ۱۲۰ هزارتن قزل آلا تولید شد که امسال پیش بینی می‌شود تولید به ۱۰۵ تا ۱۱۰ هزارتن برسد که کاهش تولید بازار قزل آلا را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی ماهیان سردآبی درباره آخرین وضعیت صادرات قزل آلا افزود: طبق روال همه ساله صادرات در ماه های ابتدایی سال رونقی ندارد و از برج ۴ و ۵، صادرات آغاز می شود.

او با بیان اینکه امکان تامین تخم چشم زده و بی نیازی از واردات وجود دارد، گفت: گرچه امکان تامین نیاز کشور در داخل وجود دارد، اما پایین بودن کیفیت تخم چشم زده داخلی موجب شده تا تولیدکنندگان رغبتی به خرید نداشته باشند، درحالیکه با ارتقای کیفیت تقاضا برای خرید تخم‌چشم زده داخلی افزایش می‌یابد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • ۱۳ میلیون خودروی فرسوده روزانه ۶۳ میلیون لیتر سوخت مصرف می‌کنند
  • خودروسازان؛ متهم ردیف اول ناترازی بنزین
  • بیژن زنگنه متهم ناترازی بنزین/ احیای پالایشگاه‌سازی در دولت سیزدهم
  • جهش همزمان تولید و فروش شرکت نفت ایرانول در سال جدید
  • بیش از پنج هزار خودرو در استان اردبیل دو گانه سوز شد
  • گام اساسی دولت سیزدهم برای اجرای طرح‌های کیفی‌سازی سوخت در پالایشگاه‌ها
  • تله سوخت و راهکارهای عبور از بحران سوختی در کشور
  • تولید قزل آلا به ۱۱۰ هزارتن می‌رسد
  • نجات 666 میلیون لیتر بنزین توسط وزارت صمت
  • تبرئه مردی که بدنش الکل تولید می‌کند!