Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین‌نیوز | 

یک کارشناس اقتصادی در مورد دیدگاه‌هایی که جدا شدن وزارت بازرگانی از وزارت صمت را راهکاری برای «حل مشکلات فعلی بازرگانی و پایان دادن به بسیاری از معضلات ایجاد شده می‌داند»، گفت: جدا بودن سیاست‌های توسعه تولید از توسعه بازرگانی همواره بزرگترین آسیب‌ها را به توسعه تولید و اشتغال وارد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش تین‌نیوز، ولی‌الله گل‌میرزایی تاکید کرد: صرف‌نظر از این‌که پشت این نظریه چه منطقی وجود دارد که متاسفانه در محافل علمی مورد بحث و بررسی هم قرار نمی‌گیرد باید گفت که توجه به این امر که جدا بودن سیاست‌های توسعه تولید از توسعه بازرگانی همواره بزرگترین آسیب‌ها را به توسعه تولید و اشتغال وارد کرده،  یک امر بدیهی است.

او افزود: زمانی‌که سازمان حمایت کننده از تولید کننده کالا از سازمان وارد کننده و صادر کننده کالا جدا می‌شود همین مشکلات فعلی به‌وجود می‌آید که صادرات و واردات ناسازگار با توسعه تولید و اشتغال باعث ویرانی تولید و اشتغال می‌گردد.

این کارشناس اظهار کرد: چگونه است که در کشورهای پیشرفته و توسعه یافته‌ای چون ژاپن، آلمان، آمریکا و....نه تنها موضوع سیاست‌گذاری و حاکمیت در بخش صنایع و اشتغال با سیاست‌گذاری و حاکمیت در بخش بازرگانی ادغام شده، بلکه سیاست‌های اقتصادی و مدیریت منابع مالی و دارایی‌ها نیز در یک نهاد تجمیع شده است.

به گزارش تین‌نیوز، او خاطرنشان کرد: از سوی دیگر مدیریت یکپارچگی که خود به فرهنگ و تجربه و مهارت‌های خاصی نیازمند است در داخل سازمان‌های ما به سختی وجود دارد و حتی معاونان و مدیران کل یک مجموعه به‌صورت جزیره‌ای عمل می‌کنند.

گل‌میرزایی گفت: بنابراین تا زمانی که این فرهنگ و مهارت ایجاد نشود، تشکیل نهادهای جدید نه تنها اثری در این ملوک‌الطوایفی نخواهند داشت، بلکه هم هزینه‌های بیشتری از بودجه کشور را به‌خود تخصیص خواهند داد و هم پراکندگی، تضاد و اختلال را دو چندان خواهند کرد.

به گزارش تین‌نیوز، وزارت بازرگانی تا پیش از سال 1390 وزارتخانه‌ای مستقل بود که در ۱۲ تیر ۱۳۹۰ با وزارت صنایع و معادن ایران ادغام و با ادغام آنها، وزارت جدید صنعت، معدن و تجارت تشکیل شد.

این ادغام چنیدین بار مورد نقد مسئولان مختلف قرار گرفت اما مهمترین نقدی که به این ادغام صورت گرفت در روز 15 بهمن و در جلسه رای اعتماد به وزیر بهداشت و درمان بود که حسن روحانی مجددا به این مسئله اشاره کرد و گفت: «امیدواریم مجلس شورای اسلامی بخش تجارت را از بخش صنعت و معدن جدا کند و بنده بر این موضوع اصرار دارم؛ بدون وزیر بازرگانی مستقل نمی‌توان مسائل صادرات، واردات و تنظیم بازار را حل کرد.»

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: تفکیک وزارتخانه ها تفکیک وزارت صمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۹۱۴۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا به کمک‌های نظامی و مالی از «رژیم آپارتاید» پایان دهد

به گزارش خبرگزاری مهر، «ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان ادعاهای بی‌اساس دولت آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی درباره فعالیت‌های سایبری را قویاً رد و محکوم کرد.

کنعانی تصریح کرد: نهادهای آمریکایی نمی‌توانند با برچسب زدن‌های مختلف بی‌اساس به اشخاص و نهادهای ایرانی، موج انتقادات جهانی نسبت به سیاست‌های حمایتی نامحدود آمریکا از جنایات جنگی و نسل‌کُشی رژیم صهیونیستی در نوار غزه و کرانه باختری فلسطین و نیز سرکوب‌های خشونت‌آمیز معترضان در داخل آمریکا را منحرف سازند.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان تاکید کرد: به دولت آمریکا توصیه می‌کنیم به جای اتهام زنی‌های بی اساس به دیگر کشورها و ملت‌ها، به حمایت‌های تسلیحاتی، نظامی، مالی و سیاست‌های بین‌المللی خود از رژیم آپارتاید و اشغالگر صهیونیستی علیه ملت مظلوم فلسطین پایان داده و در سیاست‌های مداخله‌جویانه و نیز تهدید آفرین خود نسبت به حقوق بشر، حقوق بشردوستانه بین‌المللی، حقوق بین‌الملل و صلح و امنیت بین‌المللی بازنگری نموده و مسوولانه رفتار نمایند.

کد خبر 6087544 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • تشکیل شورا‌های جوان‌سازی در روستا‌های فارس
  • طرح «شنبه‌های احیا» برای واحدهای تولیدی در کردستان اجرا می‌شود
  • تعاونی خیرین با هدف توسعه اشتغال و تولید ایجاد شود
  • مخبر: دستگاه‌های ذیربط مراقبت کنند تا اخلال و مشکلی در برگزاری کنکور رخ ندهد
  • هشدار کنکوری مخبر به ۳ وزارتخانه
  • مخبر: دستگاههای ذیربط مراقبت کنند تا اخلال و مشکلی در برگزاری کنکور سراسری رخ ندهد
  • واکنش وزارت خارجه به اتهام تازه آمریکا علیه ایران
  • آمریکا به کمک‌های نظامی و مالی از «رژیم آپارتاید» پایان دهد
  • شورای جوان سازی روستا‌ها تشکیل می‌شود
  • معرفی کاریابی‌های برتر استفاده کننده از سامانه جستجوی شغل