Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-25@10:28:40 GMT

اظهارات پزشکیان درباره مالیات پزشکان

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۹۱۵۳۱

اظهارات پزشکیان درباره مالیات پزشکان

مسعود پزشکیان نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس درباره دو مصوبه کمیسیون تلفیق مبنی بر نصب کارت خوان در مطب پزشکان و پرداخت 10 درصد از کارمزد آن‌ها به عنوان مالیات گفت: همه باید مالیات را به درستی و متناسب با درآمدهای خود بدهند. باید ساختاری در کشور ایجاد شود که هیچ کسی در هیچ جایگاه و مقامی نتواند از پرداخت مالیات فرار کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در دنیا این پذیرفته شده است که هیچ گروه شغلی نباید فرار مالیاتی داشته باشد و این امر، پزشکان و سایر اقشار جامعه را هم شامل می‌شود. هر کسی بسته به درآمد و سرمایه‌ای که دارد باید مالیات دهد. در غیر این صورت باید با آن‌ها برخورد شود.

نایب رئیس مجلس درخصوص دوشغله بودن و مُهر فروشی پزشکان گفت: دوشغله بودن از نظر قانونی مشکل دارد. حتی در قانون ما نوشته‌ایم که پزشکان فقط باید یکجا کار کنند ولی متاسفانه این قانون را از بالا اجرا نکردند.

 پزشکیان ادامه داد: متاسفانه تضاد منافع در این بخش وجود دارد. کسانی که مسئول هستند این کار را انجام نمی‌دهند. وقتی تضاد منافع وجود دارد، مجری چون منافعش در خطر است به قانون عمل نمی‌کند. قانون گفته پزشکان در یک بیمارستان باید کار کنند. متاسفانه ساختار ایراد دارد.

**کمیسیون تلفیق مجلس در راستای مقابله با فرار مالیاتی و در قالب دو بند الحاقی به تبصره ۶ لایحه بودجه ۹۸، پزشکان را ملزم به استفاده از پایانه فروشگاهی (دستگاه پوز) و مراکز درمانی را ملزم به پرداخت ۱۰ درصد دستمزد پزشکان به حساب سازمان امور مالیاتی کشور بابت علی الحساب مالیات کرد.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۹۱۵۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فقط نیم درصد از مردم مشمول قانون مالیات بر سوداگری می‌شوند

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی ایرادات شورای نگهبان به طرح «مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی» و در پاسخ به تذکر محسن زنگنه نماینده تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: قبلا به اشتباه گفته می‌شد که مالیات بر سوداگری به دنبال گرفتن مالیات از ۹۰ درصد مردم است حال این‌که این مالیات سوداگران را دنبال می‌کند.

وی توضیح داد: سوداگر کسی است که با نیت سوءاستفاده وارد بازار می‌شود و حجم وسیعی از ارز و طلا و خودرو را خریداری کرده تا مثلا سه ماه بعد به چند برابر قیمت فروخته تا سود ببرد این قانون مانع از این کار می‌شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در واقعیت تنها کمتر از نیم درصد مردم مشمول قانون مالیات بر سوداگری می‌شوند آن هم مربوط به کسانی که مالیات نمی‌دهند و فقط سود هنگفت برده و از شرایط سخت تورمی سوء‌استفاده می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • تصویب قانون امباپه در شورای شهر مادرید!
  • سوق دادن سرمایه‌ها به بخش تولید با اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم/ فشار را از دوش تولید کنندگان بر داریم
  • اظهارات جدید وزیر کشور درباره گشت ارشاد و طرح نور
  • تعیین دارایی‌هایی که انتقال آن مشمول مالیات بر عایدی سرمایه می‌شود
  • مالیات بر عایدی سرمایه اشخاص غیرتجاری اصلاح شد
  • فقط نیم درصد از مردم مشمول قانون مالیات بر سوداگری می‌شوند
  • اصلاح طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی
  • قانون مالیات بر سوداگری منجر به تشویق بخش واقعی اقتصاد می‌شود
  • کمتر از نیم درصد مردم مشمول قانون مالیات بر سوداگری می‌شوند
  • افزایش ظرفیت پزشکی یکی از ضروریات کشور است