Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت24-رویترز مدعی شد بانک روسی گازپروم‌، حساب‌های شرکت ملی نفت ونزوئلا، پی‌دی‌وی‌اس‌ای را مسدود و تراکنش‌ها با این شرکت را به حالت تعلیق درآورد اما شرکت ملی نفت ونزوئلا این خبر را تکذیب کرد.

 رویترز به نقل از یک منبع آگاه از درون بانک روسی گازپروم‌بانک خبر داد که این بانک، حساب‌های شرکت ملی نفت ونزوئلا، پی‌دی‌وی‌اس‌ای را مسدود کرد و تراکنش‌ها با این شرکت را به حالت تعلیق درآورد تا ریسک قرارگیری در معرض تحریم‌های آمریکا را کاهش دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این منبع آگاه گفت: حساب‌های پی‌دی‌وی‌اس‌ای، در حال حاضر مسدود شده‌اند و همان‌طور که می‌دانید نمی‌شود در این شرایط تراکنشی انجام داد.

پی‌دی‌وی‌اس‌ای در حساب توییتری خود، این خبر را با حروف بزرگ قرمز «اخبار دروغین» نام نهاد، اما به درخواست رویترز برای توضیح بیشتر پاسخ نداد.

این بانک چندین سال است که حساب‌ای پی‌دی‌وی‌اس‌ای را در اختیار دارد. در سال ۲۰۱۳، پی‌دی‌وی‌اس‌ای اعلام کرد که یک قرارداد ۱ میلیارد دلاری با گازپروم‌بانک برای سرمایه‌گذاری در شرکت پتروزامورا، امضا کرده است. منبع آگاه به رویترز خبر داد که حساب‌های پتروزامورا هم مسدود شده‌اند.

گازپروم‌بانک سومین بانک بزرگ روسیه است و شرکت گاز دولتی روسیه، گازپروم، هم از سهام‌داران اصلی این بانک به حساب می‌آید.

واشنگتن اعلام کرده است که تحریم‌هایی که در ۲۸ ژانویه بر ضد ونزوئلا اعمال کرده است، با هدف بلوکه کردن دارایی‌های مادورو می‌باشد. این پس از آن اتفاق افتاد که رهبر مخالفان این کشور، خوآن گوئایدو، خود را رییس‌جمهور موقت ونزوئلا اعلام کرد و مورد حمایت گسترده غربی‌ها و آمریکا قرار گرفت.

منبع: مهر

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۹۱۷۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بومی سازی ۸۵ درصد کالاهای مورد نیاز صنعت نفت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، غلامرضا خوانساری با اشاره به افزایش حضور شرکت‌های دانش‌بنیان در دولت سیزدهم افزود: بنا داریم خریدهای خارجی را کمرنگ کنیم و در این راستا واردات ۲۵۰ کالا ممنوع اعلام شد.

وی گفت: از شرکت‌های دانش‌بنیان نیز در توسعه میادین و احیای چاه‌های نفت استفاده شده است، چنانچه ۳۰ حلقه چاه کم‌بازده را به شرکت‌های دانش بنیان دادیم.

خوانساری خاطرنشان‌کرد: ۸۵ درصد از کالاهای مورد نیاز صنعت نفت بومی‌سازی شده است و ۱۵ درصد باقی مانده نیز توجیه تجاری سازی ندارد.

این مقام مسوول وزارت نفت ادامه‌داد: در دولت، کارگروه صادرات خدمات فنی مهندسی شکل گرفته و سبب شده که از وارد کننده به صادرکننده تبدیل شویم و با کشورهای مانند ونزوئلا، روسیه، چین، عراق و سوریه مبادلات تجاری داشته باشیم.

وی با اشاره به پالایشگاه‌های فرا سرزمینی گفت: در تلاشیم با پتروشیمی ونزوئلا قرارداد همکاری امضا و همچنین نسبت به بازسازی فاز ۲ پالایشگاه «ال پالیتو» ونزوئلا اقدام کنیم. در سوریه نیز پس از نتیجه رسیدن پالایشگاه «حمص»، دو پالایشگاه دیگر را نیز مد نظر داریم.

مدیرکل نظام تامین و تجاری‌سازی فناوری وزارت نفت اظهار داشت: همچنین در آفریقای جنوبی و عراق هم منتظر خبرهای خوب در حوزه صادرات محصولات دانش بنیان هستیم.

کد خبر 6080935 مهتاب چابوک

دیگر خبرها

  • مشکل بزرگ دولت بریتانیا؛ رومن آبراموویچ با پول فروش چلسی چه خواهد کرد؟
  • ترفند این زن برای خالی کردن حساب دایی‌اش همه را بهت زده کرد! | ویدئو
  • بومی سازی ۸۵ درصد کالاهای مورد نیاز صنعت نفت
  • سقف مهربانی در بانک ملی ایران بلند است
  • متقاضیان وام ۳۰۰ میلیونی بخوانند
  • واکنش کاخ سفید به احتمال حمایت آمریکا از اوکراین
  • واکنش کاخ سفید به احتمال حمایت مشابه آمریکا از اوکراین
  • مخالفان جنگ غزه پل گلدن گیت سانفرانسیسکو را بستند
  • مخالفان جنگ غزه پل گلدن گیت سانفرانسیکو را بستند
  • تصفیه‌حساب در بازار پول؟