Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-25@15:36:48 GMT

سه پروژه شاخص مسیرگشایی بزودی افتتاح می شود

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۹۱۸۷۴

سه پروژه شاخص مسیرگشایی بزودی افتتاح می شود

 به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، محمد حسین اسحقی، بهره برداری از پروژه مسیرگشایی در سطح مناطق ۳ و ۵ تبریز تا هفته آینده را منوط به افزایش دما دانست و گفت: این پروژه ها با تاکید اعضای شورا، شهردار تبریز و به همت حوزه عمرانی به مناسبت سالروز قیام تاریخی مردم تبریز در 29 بهمن و در آستانه عید نوروز، تکمیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه سیستم ترافیکی شهر تبریز از کمبود خیابان های شمالی_ جنوبی رنج می برد گفت: با افتتاح امتداد خیابان متری ارتش مسیر مستقیم اتوبان شهید کسایی تا محدوده مرکزی شهر را تکمیل می کند.

محمد حسین اسحقی ادامه داد: زیرسازی مسیر با پیشرفت فیزیکی ۹۲ درصدی و خاکبرداری ۴ هزار و ۸۷۵ متر مکعب، مخلوط ریزی ۸ هزار و ۴۸۵ متر مکعب، ماکادام ریزی ۳ هزار و ۱۵ متر مکعب و تخریب آسفالت ۲ هزار و ۱۱۰ متر مربع از خیابان آزادی امتداد ارتش تا تقاطع "ناصر مقدم" به اتمام رسید و آماده آسفالت ریزی است.

وی یاد آور شد: با بهره برداری از خیابان امتداد ارتش و تکمیل نصب تابلو های ترافیکی و سیستم روشنایی، از بار ترافیکی مسیر خیابان فتحی وند به مجاورت این پروژه نیز کاسته می شود.

اسحقی همچنین با بیان اینکه در حال حاضر تردد در خیابان ۱۵ خرداد محقق شده است، متذکر شد: با اجرای پروژه مسیر گشایی خیابان ۱۵ خرداد رینک کمربندی میانی تکمیل شده و در مدت زمان کمتری می توان این مسیر را طی کرد.

وی گفت: پس از اجرای عملیات حقوقی و تملک اراضی مسیر خیابان ۱۵ خرداد، زیرساخت های توسعه شهری و توقف ساخت و سازهای غیر مجاز در بافت کم برخوردار فراهم شده است.

معاون فنی عمرانی شهردار تبریز با تشریح اهمیت اجرای این دو پروژه مسیرگشایی، اظهار داشت: شهرداری منطقه ۳ تبریز پس از تلاش های بی وقفه توانست پیوست پدافند غیر عامل و ترافیکی این قسمت از شهر را در پروژه های عمرانی محقق کند.

اسحقی تصریح کرد: ۹۵ درصد فاز یک پروژه عمرانی طرح شبدری تقاطع غیر همسطح ولیعصر در مسیر اتوبان ولایت پیشرفت فیزیکی دارد و با بهره برداری از این پروژه شهرک های بالادست اتوبان پاسداران مانند کوی نصر و مرزداران به شهر تبریز متصل می شوند.

وی افزود: این پروژه دارای پل "پاسداران" با عرشه بتنی به طول ۵۰ و عرض ۳۳ متر و پل "دوکمال" به طول ۱۰۵ متر و عرض ۲۴ متر و چهار "رمپ" در تقاطع پاسداران و چهار "رمپ" در تقاطع دو کمال و همچنین سه "لوپ" در تقاطع پاسداران است.

معاون فنی عمرانی شهردار تبریز گفت: اتوبان ولایت به طول هشت و نیم کیلومتر و از میدان رودکی شهرک ولیعصر تا جاده تبریز اهر در راستای طرح تفصیلی تبریز با پیوست پدافند غیر عامل در حال اجراست.

اسحقی عنوان کرد: این اتوبان در کنار اینکه روند تخلیه شهر در مواقع بحرانی را تسریع و تسهیل می کند، امکان توسعه شهری در این ضلع از تبریز را به لحاظ فیزیکی میسر می کند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آذربایجان شرقی روشنایی شاخص عید نوروز معاون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۹۱۸۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسیرهای دسترسی تقاطع محور فردوسی و بلوار پیامبر اعظم(ص) تکمیل می‌شود

مدیرکل نظارت بر امور عمرانی شهرداری قم از تکمیل راست گردها و دسترسی شوارع به تقاطع محور فردوسی و بلوار پیامبر اعظم (ص) خبر داد.

علیرضا رشیدی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم اظهار کرد: در حال حاضر در زمینه پل‌ها و تقاطع‌های غیر همسطح شش پروژه در حال فعالیت وجود دارد که اکثراً تکمیل تقاطع‌های گذشته است، مانند تکمیل تقاطع فردوسی با بلوار پیامبر اعظم (ص)، که مسیر اصلی در سنوات گذشته احداث شده و در حال حاضر رمپ‌های راست گرد و دوربرگردان‌ها در حال اجرا هستند.

وی با بیان اینکه تقاطع‌های بلوار پیامبر اعظم (ص) به نحوی طراحی شده که هیچ‌گونه اختلالی در مسیر پیاده روی ایجاد نکند، گفت: به همین منظور طرحی که تهیه شده به این صورت است که راست گردها و دسترسی‌های شوارع به این بلوار به شکل زیرگذر شود.

مدیرکل نظارت بر امور عمرانی شهرداری قم افزود: برای حرکت‌هایی که لوپ تأمین می‌کرد، در دو طرف سازه‌های پل‌ها دو دوربرگردان تعریف کردند، با توجه به اینکه دسترسی در سطح صفر برای این تقاطع محدوده شده، مجموعه دسترسی‌های منفی یک به گونه‌ای طراحی شده که برای تأمین تمام حرکت‌های یک تقاطع، پاسخگو باشد.

رشیدی نژاد افزود: یکی از راست‌گردهای تقاطع غیر همسطح محور فردوسی و بلوار پیامبر اعظم (ص) رمپ c است که مسیر دسترسی جمکران به سمت بلوار شهیدان شاهرودی برای دسترسی به منطقه ۱ و منطقه ۵ بود و سال گذشته افتتاح شد.

وی افزود: سه تا رمپ دیگر مانده که یکی به سمت بلوار فردوسی برای منطقه ۴ دسترسی ایجاد می‌کند و یکی دیگر که رمپ a است، از مسیر شهیدان شاهرودی و انتهای بلوار فردوسی به سمت حرم مطهر راست گرد می‌شود.

مدیرکل نظارت بر امور عمرانی شهرداری قم خاطرنشان کرد: در حال حاضر رمپ b و d که دسترسی بلوار پیامبر (ص) به سمت میدان نماز و همچنین از سمت میدان نماز به سمت جمکران در حال اجرا است، رمپ a نیز اقدامات اصلی‌اش تمام شده و برای ارتباط با کتابخانه تاریخ اسلام که در بلوار پیامبر اعظم (ص) در حال ساخت است، باید تعیین تکلیف شود.

به گفته رشیدی نژاد، پیشرفت فیزیکی این دو رمپ با توجه به اینکه در آنها از شمع‌های بتنی استفاده شده، بالغ بر ۴۰ درصد است.

وی با اشاره به اینکه بخشی از این پروژه به دست یک شرکت پیمانکار انجام شده اما در حال حاضر سازمان توسعه عمران این پروژه را تکمیل می‌کند تاکید کرد: امید است تا پایان سال این تقاطع به صورت کامل بهره برداری شود.

مدیرکل نظارت بر امور عمرانی شهرداری قم با اشاره به طولانی شدن روند اجرای پروژه گفت: با توجه به تعدد پروژه‌های عمرانی، اولویت بندی در مجموعه شهرداری صورت می‌گیرد و این پروژه پس از تکمیل دیگر دسترسی‌های مسیر فردوسی در اولویت قرار خواهد گرفت و تا کنون اولویت فوری نداشته است.

رشیدی نژاد اضافه کرد: در حال حاضر مسیرهای دسترسی محور فردوسی کامل نیست اما در سال جاری به ویژه با اتمام تقاطع فردوسی و بلوار آیت الله صدوقی، این پروژه بیش از گذشته مورد توجه خواهد بود و نقش آفرینی خواهد کرد.

کد خبر 747896

دیگر خبرها

  • مسیرهای دسترسی تقاطع محور فردوسی و بلوار پیامبر اعظم(ص) تکمیل می‌شود
  • اجرای عملیات ساماندهی ضلع شمالی اتوبان پاسداران تبریز
  • پل مدرس ترافیک شهر همدان را حل می کند؟
  • مسیرگشایی خیابان انقلاب تبریز جزو پروژه‌های شاخص کشور اعلام شد
  • بهره برداری از ۴ تقاطع غیر همسطح رشت تا شب عید ۱۴۰۴
  • نوسازی ۲۵ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده کشور
  • افتتاح ۴ تقاطع غیر همسطح رشت تا پایان سال
  • مسیرگشایی ۴۵ متری انقلاب پروژه شاخص در حوزه بازآفرینی شهری است
  • ۲۵ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده کشور نوسازی شد
  • مسیرگشایی‌های تبریز از پروژه‌های شاخص کشور در حوزه بازآفرینی است