Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایكنا از فارس، سیدجلیل معصومی، استادیار دانشگاه علوم پزشکی شیراز، امروز، 29 بهمن‌ماه در جمع خبرنگاران گفت: سومین کنگره بین‌المللی سلامت همراه صبح چهارشنبه، اول اسفند‌ماه با حضور معاونان وزرای بهداشت و ارتباطات و فناوری اطلاعات و مقامات ارشد استان فارس در شیراز آغاز به کار خواهد کرد.
وی افزود: کنگره دو روزه سلامت همراه، با هدف ساماندهی اپلیکشن‌های حوزه سلامت و به‌دنبال برگزاری دو دوره موفق این کنگره در سال‌های گذشته، در شیراز برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معصومی با اشاره به حضور اساتید، صاحب‌نظران، ایده‌پردازان و علاقه‌مندان به این حوزه در سومین کنگره سلامت همراه، گفت: امروزه اپ‌های زیادی در حوزه سلامت در دسترس شهروندان قرار دارد اما اعتماد به اطلاعات ارائه شده توسط این اپ‌ها یکی از مهم‌ترین مسائل مدنظر بوده است.
دبیر علمی سومین کنگره بین‌المللی «سلامت همراه» در بیان اهداف این کنگره، به ایجاد فضایی برای تبادل ایده‌ها، مفاهیم، تکنیک‌ها، آزمایش‌ها و برنامه‌های کاربردی دستگاه‌های ارتباطی همراه مانند تلفن‌های همراه، کامپیوترها و رایانه‌های شخصی در استفاده از خدمات و اطلاعات بهداشت و سلامت اشاره کرد.
وی‌ محورهای اصلی این کنگره را شامل شیوه‌نامه‌ها و استانداردهای سلامت همراه، خدمات بیمار محور در سلامت همراه، ارتقای سلامت و سلامت همراه، کارآفرینی، سرمایه‌گذاری و بازاریابی در سلامت همراه، مخاطرات و چالش‌های سلامت همراه، کاربرد فناوری‌های نوین در سلامت همراه و سیستم اطلاعات سلامت و سلامت همراه، عنوان کرد.
دبیر علمی کنگره بین‌المللی سلامت همراه افزود: برگزاری بخش‌های رویداد استارتاپی، مسابقه کشوری اپلیکیشن‌های حوزه سلامت، کارگاه‌های آموزشی و نمایشگاه محصولات سلامت همراه، رویدادهای جانبی این کنگره را شامل می‌شود.
معصومی هدف از برگزاری رویدادهای جانبی را ایجاد بستری برای جذب و ارائه ایده‌ها و طرح‌های نوآورانه در زمینه سلامت دانست و از انجام حمایت‌های لازم از ایده‌های برتر در این بخش‌ها خبر داد.
استادیار دانشگاه علوم پزشکی شیراز با یادآوری اینکه در دو دوره گذشته، بستر برای حضور علاقه‌مندان و ارائه ایده‌های نو فراهم شده است، گفت: تعداد چهارصد مقاله توسط دبیرخانه دریافت شده که دویست و سی مقاله به شکل سخنرانی و پوستر ارائه می‌شود.
وی، از حضور صاحب‌نظرانی از ایران، آلمان، آمریکا، ترکیه، پاکستان در این کنگره خبر داد و گفت: این کنگره بخش‌های جانبی متعددی دارد که برگزاری پنل و کارگاه‌های آموزشی و یک استارتاپ برای ارائه ایده‌های خلاقانه، از جمله این بخش‌ها است.
معصومی یادآور شد: در پایان کنگره، از میان ایده‌ها و اپ‌های ارائه شده در استارتاپ، توسط داوران، ایده‌های برتر انتخاب شده و از صاحبان این ایده‌ها قدردانی می‌شود.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاري قرآن ايكنا استان فارس اجتماعي كنگره بين المللي سلامت همراه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۹۱۸۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری دومین کنگره بین‌المللی سالمندی سالم در تبریز

 فرهودی در جلسه‌ اطلاع رسانی برگزاری کنگره‌ سالمندی سالم گفت: این کنگره با هدف رسیدن به سالمندی سالم توسعه دانش در حوزه سالمندی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های کشوری و بین المللی برگزار می‌شود.

 وی افزود: این کنگره در بخش‌های مختلف آموزشی، پژوهشی و فرهنگی برگزار خواهد شد و بزرگترین رویداد علمی در حوزه سالمندی در سطح ملی و منطقه‌ای می‌باشد که زمینه تبادلات علمی و بهره گیری از توانمندی‌ها و تجارب ارزشمند کشوری و جهانی را فراهم خواهد کرد.

وی با بیان اینکه جمعیت سالمند کشور طی پنجاه سال گذشته در سنین ۶۰ سال به بالا ۶.۳ و ۶۵ سال به بالا ۶.۴ برابر شده است گفت: جمعیت کل کشور ۴.۲ برابر است که نشان می‌دهد جمعیت سالمند به صورت قابل توجهی افزایش پیدا کرده است.

فرهودی ادامه داد: اکنون ۱۰ میلیون نفر از جمعیت کشور را سالمندان تشکیل می‌دهند که سرعت چند برابر آن در کشور نگران کننده است و پیش بینی می‌شود در سال ۱۴۳۰ ما سه برابر جمعیت فعلی سالمند داشته باشیم.

وی با بیان اینکه افزایش جمعیت سالمندی تبعات اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی را در پی دارد خاطرنشان کرد: مدیریت تبعات سالمندی نیازمند عزم عمومی و حاکمیتی است که به نوعی مسئولیت اجتماعی همگانی هم محسوب می‌شود. 

رئیس پژوهشکده سالمندی دانشکده علوم پزشکی تبریز اذعان کرد: این پژوهشکده سال ۱۳۹۵ با حساسیت به موضوع سالمندی در دانشگاه علوم پزشکی با سه مرکز تحقیقاتی آغاز به کار کرد که اخیرا یک مرکز تحقیقاتی دیگر به این پژوهشکده اضافه شده است.

وی مرکز تحقیقات علوم اعصاب، روان پزشکی، طب فیزیکی و توانبخشی و مرکز تحقیقات طب تلفیقی در سالمندی را از چهار مرکز زیر مجموعه این پژوهشکده برشمرد و بیان کرد: با برگزاری این کنگره سعی می‌کنیم نگاه جامعی به مقوله‌ سالمندی داشته باشیم و با درگیر کردن گروه‌های هدف در این زمینه حل مشکلات سالمندی را به ثمر برسانیم.

وی افزود: با تشکیل میزگرد‌هایی در ارتباط با سالمندی، هدف اصلی ما حساس سازی مسئله سالمندی در جامعه است که به این مقوله صرفا با نگاه مشکل و چالش نگاه نکرده بلکه به عنوان فرصتی برای سالم سپری کردن سالمندی صورت گیرد.

وی ارسال خلاصه مقالات را ۴۳۰ مورد، پروپوزال ۶۸، ایده ۴۹ و تجارب موفق را ۱۷ مورد اعلام کرد که بیشترین ارسال آثار از آذربایجان شرقی بوده اما از شهر‌ها و حتی کشور‌های دیگر هم به این کنگره آثار ارسال شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • برگزاری دومین کنگره بین‌المللی سالمندی سالم در تبریز
  • چالش‌های یک شتاب‌دهنده در حوزه تولید محتوا/ درآمدزایی از انیمیشن به شرط ورود به بازار بین‌المللی
  • جعفرآباد مغان میزبان دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر از فردا
  • در کنگره سازمان همبستگی کشورهای اسلامی در مکه مکرمه
  • زارع‌پور: برای سومین بار درخواست کردیم گوگل‌پلی رفع فیلتر شود
  • گلستان میزبان دومین کنگره چهار هزار شهید استان
  • فرودگاه بین‌المللی زاهدان میزبان زائران سرزمین وحی شد
  • بافق، میزبان اولین کنگره بین المللی شتر در کشور
  • استان یزد میزبان اولین کنگره بین المللی شتر در کشور می‌شود
  • برگزاری دومین رویداد ایده‌پردازی و استعدادیابی «بیوتلنت»