Web Analytics Made Easy - Statcounter

بندرعباس- ایرنا- فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا گفت: پالایشگاه ستاره خلیج فارس معادلات انرژی در منطقه را تغییر داد و کشور را از یک واردکننده بنزین به یک صادرکننده تبدیل کرد.

به گزارش ایرنا، سعید محمد اسلامی روز دوشنبه درآیین افتتاح مرحله سوم پالایشگاه ستاره خلیج فارس اظهار داشت: در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و در اوج خباثت ها و تحریم های استکبار جهانی شاهد افتتاح مرحله دیگری از پالایشگاه نفت هستیم که بدون دخالت سرمایه گذاران خارجی به لحاظ وسعت و تولید بنزین بی نظیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان داشت: مرحله های مختلف طرح های پالایشگاهی کشور از جمله پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس به دلیل خودکفایی در تولید بنزین، جلوگیری از خام فروشی، تبدیل به فرآورده های باارزش بالا و به حداقل رساندن آسیب پذیری کشور در مقابل تحریم ها از جمله سیاست های منطق با اقتصاد مقاومتی است.
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا تصریح کرد: پالایشگاه ستاره خلیج فارس از نظر زیست محیطی و کاهش آلودگی هوا با توجه به کیفیت بنزین و گازوییل تولیدی مطابق با استاندارد یورو 5 یک گام اساسی در کاهش آلودگی هوا در کشور تلقی می شود.
محمداسلامی ادامه داد: قرارگاه خاتم الانبیا پس از خروج شرکت های خارجی به بهانه تحریم به عنوان مجری طرح در سال 90 عملیات اجرایی این پالایشگاه را آغاز کرد.
وی با اشاره به این که حجم کابل کشی برابر کل معادل دو برابر کل مرزهای آبی و خاکی کشور(حدود 15 هزارکیلومتر) است، ابراز داشت: ساخت و نصب 76هزارتن تجهیز پالایشگاهی و 56 تن سازه فلزی و همچنین 11.5 بشکه مخزن تنها بخشی از دستاوردهای این پالایشگاه است.
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا عنوان کرد: این قرارگاه آمادگی کامل دارد با استفاده از ظرفیت های نیروی انسانی و تجهیزات و ماشین آلات در همین دولت تدبیر و امید در کمترین زمان ممکن مرحله چهارم پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس را برای افتتاح تکمیل کند.
محمد اسلامی همچنین اظهار داشت: با تکمیل مرحله های 22، 23 و 24 پارس جنوبی مربوط به قرارگاه خاتم الانبیا افتخار داریم با سرمایه گذاری و انتقال بخشی از منابع انسانی و تجهیزات، عملیات ساخت پالایشگاه آناهیتا کرمانشاه را به سرعت ادامه دهیم.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز یکشنبه از طریق فروودگاه بندرلنگه وارد این شهر و استان هرمزگان شد و در اجتماع مردم بندرلنگه سخنرانی کرد.
رییس جمهوری همچنین در سفر استانی به هرمزگان از مجتمع کارخانه های منطقه یکم نیروی دریایی ارتش دیدن کرد و با نحوه فعالیت آنها آشنا شد.
افتتاح زیر دریایی فاتح و شرکت در نشست شورای اداری هرمزگان از دیگر برنامه های نخستین روز سفر رییس جمهوری به این استان بود.
همچنین شب گذشته با ابلاغ دستور رییس جمهوری، 40 طرح بزرگ اقتصادی با اعتبار 60 هزار میلیارد ریال به صورت ویدئو کنفرانسی به بهره برداری رسید.
رییس جمهور هم اکنون در یک نشست خبری درحال تشریح دستاوردهای این سفر 2 روزه به استان هرمزگان است.
در این سفر2 روزه هیات دولت به هرمزگان، وزیران نفت، راه و شهرسازی، اطلاعات، جهاد کشاورزی، نیرو، و دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و رییس دفتر رییس جمهوری، رییس جمهوری را همراهی می کنند.
9887/3219/ 6048

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد سفر رئيس جمهوري محمد قرارگاه خاتم الانبيا هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۹۲۰۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سمینار «خلیج‌فارس؛ بازیگران منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای» برگزار می شود

به گزارش خبرگزاری مهر، سمینار تخصصی «خلیج‌فارس؛ بازیگران منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای» در آستانه روز ملی خلیج فارس توسط بنیاد ایران‌شناسی روز یکشنبه ۹ اردیبهشت در تالار شهید سلیمانی این بنیاد برگزار می‌شود.

سمینار مذکور با حضور محمدحسین رجبی دوانی رئیس بنیاد ایران‌شناسی، سیده راضیه یاسینی معاون پژوهشی این مجموعه، محمدرضا باقری سفیر سابق ایران در ترکیه، حمیدرضا آصفی سخنگوی اسبق وزارت امور خارجه و سفیر سابق ایران در امارات، رامین مهمان‌پرست سخنگوی اسبق وزارت امور خارجه و سفیر سابق ایران در لهستان، سید مهدی میرابوطالبی سفیر سابق ایران در فرانسه و سید محمدحسین ملائک سفیر سابق ایران در جمهوری چین همراه است.

منافع کشورهای عربی حاشیه خلیج‌فارس؛ همگرایی‌ها و واگرایی‌ها، بلوک غرب و بازبینی بازی بزرگ جدید در خلیج‌فارس، جایگاه خلیج‌فارس در ژئواستراتژی روسیه نوین و راهبرد چین در خلیج‌فارس؛ تاجر موازنه‌گر در این سمینار بررسی می‌شوند.

سمینار تخصصی «خلیج‌فارس؛ بازیگران منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای» روز یکشنبه ۹ اردیبهشت از ساعت ۹ تا ۱۲ در تالار شهید سلیمانی بنیاد ایران شناسی برگزار می‌شود.

کد خبر 6088357 الناز رحمت نژاد

دیگر خبرها

  • سمینار «خلیج‌فارس؛ بازیگران منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای» برگزار می شود
  • عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس : خام فروشی نفت ممنوع است؛ اما با افتخار می‌فروشیم!
  • دیپلماسی فعال انرژی بسترساز بهبود شرایط اقتصادی است/ صدور خدمات فنی و مهندسی به دیگر کشور‌ها اهمیت دارد
  • مسابقات قرآن و عترت مرحله ۱۴ گانه در اشکنان
  • خطیر: تغییر حق مالک جدید است
  • پروژه‌های ناتمام را خاتمه می‌دهیم/ ستاره خلیج فارس بورسی می‌شود
  • خلیج‌فارس و تبعات تغییر اقلیم
  • تولید بیش از ۱۴ ساعت برنامه رادیویی در مرکز خلیج فارس
  • توافق 4 کشور منطقه برای "راه توسعه" / اتصال اروپا به خلیج فارس از طریق ترکیه و عراق / مسیر ترانزیت جدید بدون ایران
  • نشست مشترک شورای همکاری خلیج فارس و اتحادیه اروپا با بررسی تحولات غزه