Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام نیوز به نقل از یورونیوز، بر اساس تحقیقاتی که بطور مشترک توسط دفتر حقوق‌بشر سازمان ملل و دفتر ماموریت این سازمان در سودان جنوبی انجام شد، تجاوز و خشونت جنسی علیه زنان و دختران، حتی دختران هشت ساله در مناطق شمالی کشور سودان جنوبی بطور گسترده دیده می‌شود.

 

بر اساس این گزارش، کارشناسان این سازمان تنها طی ماه‌های سپتامبر تا دسامبر ۲۰۱۸ میلادی ۱۷۵ مورد از تجاوز را به ثبت رسانده‌اند که مرتکبان آن عمدتا مردان مسلح و دارای یونیفرم بوده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

سازمان غیردولتی پزشکان بدون مرز نیز اعلام کرد که تنها در نوامبر گذشته کارکنان این سازمان ۱۲۵ زن و دختر را که طی ۱۰ روز در این منطقه به آنها تجاوز شده بود، مداوا کرده‌اند.

 

به گفته سازمان ملل بیشترین مرتکبان این جرایم اعضای گروههای شبه‌نظامی، همچنین شماری از نیروهای وفادار به تابان دنگ گای معاون اول رئیس جمهور این کشور و نیروهای عضو ارتش ملی سودان جنوبی هستند.

 

مردم بخش سودان جنوبی در روز شنبه ۹ ژوئیه ۲۰۱۱ میلادی برابر با ۱۸ تیر ۱۳۹۰ هجری شمسی با وعده زندگی بهتر تن به جدایی از کشور اصلی خود دادند.

 

سودان جنوبی اکنون یکی از فقیرترین کشورها در وضعیت سلامتی در جهان است.

 

آمریکا و متحدان غربی آن، بزرگترین حامیان جدایی سودان جنوبی از سودان بودند. این کشور سرشار از منابع نفت است و بر اساس برخی برآوردها بیش از ۶۸ درصد از ذخایر شناخته شدهٔ نفت سودان، در سودان جنوبی قرار دارد، برخی از برآوردها نیز این رقم را ۸۰ درصد تخمین زده‌اند.

 

از زمان جدایی این کشور تاکنون درگیر جنگ های داخلی بوده هر چند در سپتامبر ۲۰۱۸ میلادی توافق صلحی برای پایان دادن به آن به امضا رسید.

 

تازه ترین مداخله آمریکا و متحدان غربی اش را این روزها می شود در ونزوئلا و در حمایت از گوایدو رئیس جمهور خودخوانده این کشور دید.

 

115

 

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: یورونیوز آمریکا سودان یورو ونزوئلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۹۲۲۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش غرب در جنایت تجاوز صهیونیست‌ها به زنان غزه

چندین ماه از حملات وحشیانه رژیم صهیونسیتی به غزه می‌گذرد و براساس آمار اعلام اعلام شده تاکنون بیش از ۳۲ هزار فلسطینی در حملات ارتش اسرائیل به نوار غزه کشته شده‌اند که اکثر آن‌ها زن و کودک بوده‌اند.

جنایت هولناک صهیونیست‌ها در غزه

جنایات وحشیانه صهیونیست‌ها در غزه و کشتار مردم بی‌گناه فلسطین در حالی همچنان ادامه دارد که براساس خبری که شبکه الجزیره منتشر کرده، در جدیدترین جنایت، نیروهای صهیونسیتی دست به اقدامی وحشتناک زده و به زنان بی‌پناه فلسطینی تجاوز کردند.کارشناسان معتقدند حمایت گسترده و بی‌چون و چرای غرب و آمریکا از رژیم صهیونسیتی و سکوت برخی دولت ها اسلامی موجب شده تا نیروهای این رژیم غاصب جرات کند دست به چنین جنایت وحشتناکی بزند و به زنان فلسطینی آن هم در مقابل چشم شوهر و اقوام و فرزندانش تجاوز کنند.

غرب و آمریکا سردمداران تجاوز به زنان جنگ زده

البته این اولین باری نیست که نیروهای تحت حمایت غرب و آمریکا دست به چنین جنایات وحشیانه‌ای می‌زنند و تجاوز به زنان بی‌پناه و جنگ زده پیش از این بارها توسط آمریکا و غرب در جنگ‌های مختلف انجام شده است.خانم "میریام گبهارد" در کتاب «وقتی سربازان آمدند» چنین آورده است: « سربازان آمریکایی در جنگ جهانی دوم به حدود ۱۹۰ هزار زن و دختر و دختربچه آلمانی تجاوز کردند. این تنها سهم آمریکایی‌ها بود.»آنگونه که اسناد نشان می‌دهد سربازان انگلیسی هم ۴۵ هزار تجاوز و نیروهای فرانسوی ۵۰ هزار تجاوز ثبت کرده‌اند.علاوه بر این نیروهای آمریکایی به ۳۵۰۰ دختر فرانسوی تجاوز کردند، با اینکه فرانسوی‌ها هم‌پیمان آنها بودند.راهب دهکده رامساو در ۲۰ جولای ۱۹۴۵ چنین نقل می‌کند: « هشت زن و دختر مورد تجاوز قرار گرفتند که برخی جلوی چشم والدینشان رخ داد.»راهب مونسبرگ از ماجرای یکم آگوست ۱۹۴۵ می‌نویسد: « به دستور فرماندار نظامی آمریکا باید هر خانه‌ای روی درب خود، اسم همه ساکنان منزل و سن آنها را می‌نوشتند. نتیجه این کار معلوم است. ۱۷ دختر و زن در پی یک یا چند تجاوز، به بیمارستان برده شدند. کوچکترین قربانی این گزارش دختری هفت ساله بود و بزرگترین آنها پیرزنی ۶۹ ساله!»

این جنایت‌ها در حالی است کع در آخرین مورد شاهد اقدام جنایتکارانه رژیم صهیونیستی که از بدو تاسیس نامشروع خود مورد حمایت کشورهای غربی و به ویژه ایالات متحده قرار گرفته، بودیم و نیروهای رژیم اشغالگر در اقدامی هولناک به زنان در بیمارستان الشفا در مقابل چشمان همسر و فرزندانشان تجاوز کردند.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • حمله گسترده جنگنده های آمریکا و انگلیس به یمن/ اعلام تحریم‌های آمریکا و انگلیس علیه حماس/ استعفای یک مقام وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به حمایت از اسرائیل/ مرگ یک سناتور ضدایرانی در آمریکا
  • ۹ فرودگاه بین‌المللی کشور زیر ذره بین سازمان هواپیمایی کشوری
  • این روزها غزه بدترین جای جهان برای «زن بودن» است
  • نقش غرب در جنایت تجاوز صهیونیست‌ها به زنان غزه
  • (ویدیو) وقتی صهیونیست‌ها زنان را «غنیمت جنگی» می‌دانند
  • واکنش سازمان ملل به افزایش تجاوز نظامیان صهیونیست به زنان فلسطینی
  • ابراز نگرانی سازمان ملل از افزایش تجاوز نظامیان صهیونیست به زنان فلسطینی
  • ابراز نگرانی سازمان ملل از افزایش تجاوز نظامیان صهیونیست به زنان و دختران فلسطینی
  • «غزه» و چشم و گوش بسته سازمان ملل/ وقتی «صهیونیسم» زنان را «غنیمت جنگی» می داند
  • کشور‌های غربی در صدر لیست قاتلان بیش از ۳۲ هزار شهید غزه قرار دارند