Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ، علی داودی‌مهر ظهر امروز در نشست بررسی مصوبات سفر معاون وزیر کشور به استان اظهار کرد: از ابتدای سال آبی که از مهر ماه شروع شده تاکنون ۵۰۷ میلیمتر بارندگی در این منطقه داشتیم در حالیکه ایستگاه‌های باران سنجی آمار بارندگی در ۱۲ ماهه سال گذشته را ۲۱۰ میلیمتر نشان دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه بارندگی‌های سال آبی جدید در سد کوثر باعث بالا آمدن تراز آب این سد به میزان ۲۲ متر شده است، گفت: بارندگی چند روز اخیر در این منطقه، ۶۸ میلیمتر بوده و باعث بالا آمدن تراز آب سد کوثر به میزان یک و نیم متر شد که حدود ۲۰ میلیون متر مکعب آب پشت سد، ذخیره شد.

وی اضافه کرد: از ابتدای مهر ماه سالجاری تاکنون ۴۵ میلیون متر مکعب آب آشامیدنی برای پنج استان جنوبی کشور (فارس، بوشهر، هرمزگان، خوزستان و کهگیلویه وبویراحمد)، پنج و نیم میلیون متر مکعب آب کشاورزی، ۲۳ میلیون متر مکعب برای سایر مصارف (زیست محیطی) و یک و نیم میلیون متر مکعب آب در بخش صنعت رهاسازی شد.

این مسوول با بیان اینکه با هدف تامین آب شرب ۲ و نیم میلیون نفر از مردم ایران، تامین آب کشاورزی ۵۷۰۰ هکتار از اراضی دشت لیشتر و خیرآباد و همچنین صنعت استان سد کوثر احداث شده، گفت: حق آب صنعت، شرب و کشاورزی استان را از سه سد مارون، زهره و بشار گرفتیم.

داودی‌مهر با بیان اینکه برای تخصیص آب صنعت و کشاورزی باید اسنادی که وزارت نیرو بپذیرد ارائه شود، گفت: یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون متر مکعب سهم آبی استان از این سه رودخانه است.

وی اضافه کرد: سهم تخصیص یافته از آب‌های جاری است و سهم استان از منابع آب زیرزمینی محفوظ است.

انتهای پیام/غ

تامین آب استان از رودخانه های مارون،زهره و بشار

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صنعت کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۹۲۲۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گردنه بیژن در کهگیلویه و بویراحمد بازگشایی شد

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا پیمانجو دوشنبه شب در حاشیه بازگشایی این محور در گفتگو با خبرنگاران افزود: گردنه بیژن در ارتفاع سه هزار و ۲۰۰ متری از سطح دریا قرار دارد و این گردنه یکی از مرتفع‌ترین گردنه‌های کهگیلویه و بویراحمد است.

پیمان جو با بیان اینکه ارتفاع برف در برخی از نقاط گردنه بیژن در سال‌های پربارش تا هفت متر نیز می‌رسد، گفت: این گردنه استان اصفهان را به کهگیلویه و بویراحمد متصل می‌کند و با توجه به بارش سنگین برف در این گردنه، آبانماه این مسیر مسدود و در اوایل اردیبهشت بازگشایی می‌شود و بازگشایی آن سبب سهولت در رفت و آمد و کاهش یک ساعت و سی دقیقه‌ای مسافت سی سخت به پادنا و سمیرم می‌شود.

وی افزود: جاده سی سخت به سمیرم در مسیر جاده گردنه بیژن ۲۳ کیلومتر طول دارد و ۱۴ کیلومتر آن برف گیر است و با بازگشایی این جاده، تردد وسایل نقلیه آسان و مسیر تردد عشایر کوچ رو هموار می‌شود.

کد خبر 6086390

دیگر خبرها

  • اعلام میزان بارش‌های کهگیلویه و بویراحمد امروز تا ساعت ۲۱:۳۰
  • تلاش غواصان برای یافتن پیکر بی‌جان کودک غرق شده در رودخانه خرسان
  • جزئیات خرید تضمینی گندم در کهگیلویه و بویراحمد اعلام شد
  • گردنه بیژن در کهگیلویه و بویراحمد بازگشایی شد
  • ادامه تلاش برای یافتن کودک چهار ساله غرق شده در رود خرسان
  • آب‌های کردستان، به کام دیگران
  • برداشت گندم و جو در کهگیلویه و بویراحمد با ۳۲۱ دستگاه کمباین
  • ۸ مرکز ویژه خرید تضمینی گندم در کهگیلویه و بویراحمد فعال است
  • ناگفته‌های کهگیلویه و بویراحمد در گفتن نگین
  • اختصاص ۳ همت از محل مسئولیت‌ اجتماعی وزارت نفت به کهگیلویه و بویراحمد