Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@23:33:04 GMT

۸۰درصد ظرفیت سدهای خراسان جنوبی خالی است

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۹۲۲۹۲

۸۰درصد ظرفیت سدهای خراسان جنوبی خالی است

حسین امامی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به بارندگی‌های اخیر بیان کرد: به دنبال این بارش‌ها ۲.۸ میلیون مترمکعب آب در سدهای مخزنی و تغذیه‌ای استان ذخیره‌سازی شد.

وی بابیان اینکه از ابتدای سال جاری نسبت به بلندمدت هشت درصد و نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹۰ درصد افزایش بارندگی‌ها داشته‌ایم، گفت: علی‌رغم این بارش‌ها در حال حاضر ۸۰ درصد از ظرفیت سدهای استان خالی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امامی با اشاره به خشکسالی‌های ۲۰ ساله در خراسان جنوبی بیان کرد: با توجه به این خشکسالی‌ها، بارش‌های اخیر می‌تواند مؤثر باشد اما نمی‌تواند مشکلات ایجادشده را رفع کند.

وی خواستار مدیریت منابع آب در بخش کشاورزی شد و افزود: همچنین به دنبال اجرای برنامه‌های احیاء و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی هستیم.

امامی با اشاره به نقش سدها در تأمین آب موردنیاز استان بیان کرد: سد نهرین تأمین کننده بخشی از آب شرب طبس بوده که امید است با حجم آبگیری دغدغه‌ای برای تأمین آب شرب این شهر در تابستان نداشته باشیم.

 مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی با اشاره به روند اجرای سد سیاهو سربیشه بیان کرد: علی‌رغم وجود برخی از مشکلات برای آبگیری این سد، طی بارندگی‌های اخیر حجم آب خوبی به این سد واردشده است.

امامی با بیان اینکه با بیان اینکه در ۲۰ درصد از پهنه استان که مناطق پربارانی است، آب خروجی وارد سدها شده است، افزود: با توجه به حق آبه تالاب‌های پایین‌دست در برخی از این بخش‌ها، طرح‌های تغذیه مصنوعی اجراشده است.

وی ادامه داد: طرح تغذیه مصنوعی بندان بااعتباری بالغ‌بر ۱۰ میلیارد تومان در شهرستان نهبندان در دست اجرا  بوده که امید است تا دو سال آینده به اتمام برسد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی افزود: امید است با اتمام این طرح بخش زیادی از سیلاب‌های فصلی در منطقه مهار و باعث کیفیت چاه‌های پایین‌دست این محدوده شود.

کد خبر 4545579

منبع: مهر

کلیدواژه: آب منطقه ای خراسان جنوبی بیرجند حسین امامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۹۲۲۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خالی ماندن ظرفیت رشته‌های جراحی قلب و عروق نگران کننده است

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد رئیس زاده، در کنگره مشترک قلب و عروق ایران که در بیمارستان قلب شهید رجایی برگزار شد، حلقه مفقوده پزشکی کشور را درک درست فضای حوزه سلامت از سوی سیاست‌گذاران و متولیان نهادهای مختلف خواند و اظهار داشت: این مسئله بر احوال و امور نظام سلامت کشور سایه افکنده است به طوری که دستاوردهای ارزشمند و کم نظیر پزشکی کشور مورد کم لطفی بی سابقه‌ای قرار گرفته و زنگ خطر را برای سیاست گذاران و متولیان این حوزه و نیز سلامتی جامعه به صدا در آورده است.

وی گفت: به رغم آنکه حوزه سلامت کشور در نیم قرن اخیر به لحاظ شاخص‌های ارائه خدمات و مراقبت‌های بهداشتی و پیچیده‌ترین روش‌های تشخیصی‌، درمانی و جراحی در رده کشورهای تراز اول دنیا قرار دارد اما نادیده گرفته می‌شود و دلسوزان، بنیان‌گذاران، پیشکسوتان و دانشمندان این حوزه به بهانه تعارض منافع کنار گذاشته می‌شوند و صدای شأن شنیده نمی‌شود.

رئیس زاده با بیان اینکه خودکفایی و دستاوردهای عظیم، حیاتی و حیات بخش حوزه سلامت کشور قابل مقایسه با حوزه امنیت کشور است در ادامه نسبت به برخی هجمه‌ها و تخریب این حوزه گلایه کرد و گفت: عدم اجرای قوانین بالادستی از جمله اجرای سیاست‌های کلی سلامت ابلاغی رهبری، عدم به روزرسانی قوانین قدیمی مثل طرح ضریب K، مداخلات غیر تخصصی خلاف قانون، وضعیت نیروی انسانی حوزه سلامت و زنجیره تربیت نیروی متخصص در نظام سلامت کشور را از هم گسسته است.

وی با بیان اینکه مهاجرت شغلی و جغرافیایی هشدارها را به صدا در آورده است، عنوان کرد: بی توجهی مفرط به اقتصاد سلامت و کاهش سهم سلامت از تولید ناخالص داخلی، به ادامه خدمات در بخش دولتی و خصوصی آسیب‌های جدی وارد کرده است.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران گفت: به رغم وجود ۱۰۰ هزار پزشک عمومی در کشور، ظرفیت برخی رشته‌های تخصصی در حد زیر ۴۰ درصد پُر می‌شود. امسال در رشته مهم جراحی قلب و عروق حدود ۳۰ درصد ظرفیت تربیت نیروی جراح قلب در کشور پُر شد، در جراحی قلب اطفال اوضاع به مراتب نگران کننده تر است، در جراحی عروق تقریباً به عدد صفر نزدیک شده‌ایم، در رشته بیهوشی ۲۰ درصد، در رشته اطفال ۳۶ درصد، در طب اورژانس زیر ۵ درصد ظرفیت‌ها پر شده است.

رئیس زاده با تاکید بر اینکه افزایش ظرفیت‌های پزشکی عمومی ساده‌ترین، پر هزینه ترین و ناکارآمدترین روش برای جبران کمبود نیروهای تخصصی است، عنوان کرد: من تعجب می‌کنم چرا برخی‌ها نمی‌خواهند این مطالب را بشنوند و گوش کنند.

وی در ادامه ضمن قدردانی از تمامی متخصصین و جراحان قلب و عروق، متخصصین بیهوشی قلب، تکنسین‌های اتاق عمل و هوشبری که به ارائه خدمات ارزشمند به مردم می‌پردازند، مبارزه بی امان و خستگی ناپذیر با بیماری‌های قلبی و عروقی به عنوان قاتل شماره یک مردم جهان و نیز بهبود کیفیت زندگی این بیماران را مأموریت اصلی متخصصان این حوزه خواند و گفت: ما امروز گردهم آمده ایم چرا که به قدرت علم، اهمیت تحقیقات و ضرورت همکاری بین بخشی اعتقاد راسخ داریم. امروز در عصر پیشرفت‌های بی سابقه پزشکی در عرصه کشفیات علوم پایه و دستاوردهای بالینی، حوادث قلبی و عروقی با کاهش سن بیماری‌ها همچنان یک چالش اساسی پیش روی بشریت است.

رئیس زاده، انسانی‌ترین و مقدس‌ترین رابطه بین انسان‌ها را رابطه طبیب و بیمار توصیف کرد و افزود: همین امروز که کنار هم آمارهای اپیدمیولوژی و روش‌های پیچیده تشخیص و درمان را مورد بحث قرارمی دهیم، یک زندگی، یک خانواده و یک جامعه تحت تأثیر این مباحث را واکاوی می‌کنیم. از این رو دستاورد و هنر ما فقط در مورد علم طبابت نیست بلکه روایت حقیقی داستان زندگی انسان‌هایی است که رنج و شادی شأن با هنر پزشکی و طبابت در هم تنیده شده است.

وی خطاب به جراحان و متخصصان حاضر در این کنگره گفت: بحث‌های علمی و ارزشمند شما در پنل ها و کارگاه‌ها ها، روایت زندگی پدری است که به مدد دستان پرتوان و شفابخش یک جراح قلب ما همچنان می‌تواند با نوه‌های خویش بازی کند، طلوع زیبای خورشید و غروب شگفت انگیز آن را بارها و بارها تجربه کند. داستان زندگی مادری است که به مدد درمان شما می‌تواند گرمابخش کانون پر مهر خانواده و انسجام بخش آن باشد یا قصه زندگی نوزادی است که در طی عمل پیچیده جراحی قلب اطفال نعمت بهره مندی از همه مواهب زندگی را خواهد داشت و روایت ساده آن دانشجوی سال پنجم پزشکی است که با عمل پیوند موفق قلب در کودکی، حیات بخش انسان‌های دیگر خواهد شد.

رئیس زاده در همین زمینه ادامه داد: همزمان با برگزاری این کنگره که مباحث علمی را به اشتراک خواهید گذاشت، اجازه دهید این داستان‌ها در خط مقدم ذهن شما بمانند تا بدانند و بدانیم که اینها دلیل اصلی تلاش شما برای برتری و گسترش مرزهای دانش و تلاش‌های بی وقفه ما علی رغم همه کم لطفی‌ها است.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران، همکاری بین رشته‌ای را ضرورت خدشه ناپذیر تداوم پیشرفت‌های امروزی جامعه عزیز و عظیم قلب و عروق کشور بیان کرد و اظهار داشت: این همکاری‌ها منجر به استفاده از راهکارهای نوین در همراهی با عصر دیجیتال و نتایج شگرف پیشران‌های آن نظیر هوش مصنوعی، اینترنت اشیا، آنالیز سریع بیگ دیتاها و مداخلات زودهنگام در سنین پایین، استفاده از مولکول‌های درمانی، کشف داروهای جدید با سرعت بیشتر و هزینه کمتر، تغییر شیفت از رویکرد سنتی به سمت " Personalized medicine" با استفاده از پروفایل‌های ژنتیکی هدایت کننده، استفاده از مهندسی بافت، تصویر سازی های سه بعدی در کنار تصویر برداری‌های ترکیبی اندوواسکولارهای شده است. همه ی اینها حکایت از سرمایه گذاری‌های بزرگ در عصر چهارم انقلاب صنعتی در رشته قلب و عروق دارد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: با همه اینها همچنان باید به امید ایجاد داستان‌های زیباتر برای مردم کشورمان پرتلاش باشیم و برای سلامتی مردمان از هیچ تلاشی فروگذار نکنیم و پرتوان و پر امید به امر تحقیقات، پژوهش، آموزش و پرورش نیروهای تخصصی و ارائه درمان‌های با کیفیت به مردم عزیز بپردازیم.

کد خبر 6088162 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • خالی ماندن ظرفیت رشته‌های جراحی قلب و عروق نگران کننده است
  • مجتمع کُک طبس باید به حداکثر ظرفیت تولید برسد
  • افزایش ۴۹ درصد صادرات تعاونی های خراسان جنوبی
  • ۴۹ درصد تسهیلات تبصره ۱۸ در خراسان جنوبی جذب شد
  • افزایش ۱۶ درصدی بارش‌ها در کشور
  • صادرات تعاونی های خراسان جنوبی ۴۹ درصد افزایش یافت
  • بارش‌های کشور در سال گذشته چطور بود؟/ پاسخ احد وظیفه
  • خوب و بد وضعیت بارندگی در کشور/ افزایش و کاهش۱۶ درصدی بارش ها
  • ایران بالاخره حقابه خود از افغانستان را دریافت کرد
  • انتشاردهندگان ۸۰درصد گازهای گلخانه‌ای جهان معرفی شدند/ آمریکا در صدر