Web Analytics Made Easy - Statcounter

مراسم تقدیر از ۶۰ تولیدکننده برتر بخش کشاورزی خراسان جنوبی با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی، استاندار خراسان جنوبی و جمعی از مسئولان در بیرجند برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «غلامرضا قوسی» امروز (29 بهمن) در این مراسم اظهار کرد: تولیدکنندگان بخش کشاورزی خراسان جنوبی با اراده، خلاقیت، نوآوری، ابداع و البته آزمون و خطا و پشت سر گذاشتن تجربه ها در شرایط سخت و خشکسالی ها به موفقیت های چشمگیر ملی و استانی دست یافته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه برای دومین سال متوالی استان رتبه برتر ملی در بخش کشاورزی دارد، افزود: بخش کشاورزی با ظرفیت های عظیم مردمی می تواند مصداق بارز تولید کالای داخلی باشد چرا که تقریبا تمام مایحتاج مردم و آنچه بر سر سفره ایرانیان قرار می گیر در این بخش تولید می شود.

 

قوسی با اشاره به اینکه امنیت غذایی و کشاورزی پایدار و دانش محور یکی از اهداف جهاد کشاورزی است، ادامه داد: تلفیق دانش بومی راهکار مفید و موثر برای فعالیت های کشاورزی و اقتصاد مقاومتی است.

 

وی بیان کرد: افزایش تولید در بحث خودکفایی، افزایش محصولات مزیت دار و خفظ منابع از سیاست های مهم جهاد کشاورزی است.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به وجود 14 برگزیده برتر کشوری و 46 منتخب برتر استانی در سال جاری، گفت: از مهمترین دلایل موفقیت این برگزیدگان مدیریت بهینه منابع پایه، رعایت اصول فنی، تولید محصول با کیفیت، مدیریت آفات و بیماری ها، شرکت فعال در دوره های آموزشی ترویجی، توجه جدی به الگوی کشت و استفاده از ظرفیت دانش بومی است.

 

«شراره شیبانی» هم اظهار کرد: یکی از وظایف مهم ما در راستای توانمندی بهره برداران بخش کشاورزی شناسایی الگوهای موفق و تولید کنندگان برتر بر اساس شاخص افزایش تولید در واحد سطح، کاهش مصرف آب، سلامت و کیفیت تولید، تلفیق دانش بومی و تکنولوژی نوین است.

 

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: هدف این برنامه ارج نهادن به زحمات تلاشگران، ایحاد انگیزه و رقابت سالم بین بهره برداران بخش کشاورزی است که هر سال طی مراسمی تجلیل می شوند.

 

وی با اشاره به اینکه در این راستا کمیته فنی انتخاب و معرفی تولیدکنندگان برتر بخش کشاورزی در شهرستان ها تشکیل می شود، افزود: این کمیته ها در بازه زمانی یکساله وظیفه پیگیری فرآیند انتخاب نمونه ها را بر عهده دارند و از جمله وظایف کمیته شناسایی و معرفی تولیدکنندگان برتر انجام بازدید میدانی، کیل گیری، ثبت رکورد و ارزیابی، داوری و انتخاب نهایی است.

 

به گفته وی افراد واجد شرایط از سطح دهستان ها توسط کارشناسان مروج پهنه شناسایی شده و به سطح شهرستان و استان معرفی می شوند و در صورت کسب امتیازات لازم حتی به سطح ملی نیز معرفی می شوند.

 

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه در سال جاری 229 پرونده از مدیریت های جهاد کشاورزی شهرستان ها به ستاد استان ارسال شده، عنوان کرد: بیشترین پرونده ها در حوزه تولیدات دامی با 53 فقره و کمترین شیلات و آبزیان با هفت فقره پرونده بوده است.

 

شیبانی ادامه داد: پس از بررسی های نهایی این پرونده ها تعداد 46 نفر تولید کننده برتر در سطح استان انتخاب شدند، افزود: از این تعداد 39 نفر آقا و مابقی خانم هستند.

 

وی با بیان اینکه شهرستان بیرجند با هفت نفر بیشترین و شهرستان درمیان با یک نفر کمترین تولید کننده نمونه استانی را به خود اختصاص دادند، گفت: در سطح ملی امسال 56 پرونده از تولیدکنندگان بخش کشاورزی به ستاد مرکزی در معاونت آموزش و ترویج وزارت جهاد کشاورزی ارسال شده است.

 

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی بیان کرد: پس از بررسی پرونده ها و بازدیدهای میدانی تعداد 14 نفر از تولیدکنندگان استان موفق به کسب رتبه ملی شدند.

 

شیبانی با اشاره به اینکه خراسان جنوبی از نظر تعداد منتخبین رتبه دوم کشوری را در بین استان ها کسب کرده، افزود: در سال گذشته این استان 10 نمونه ملی در بخش کشاورزی داشته است.

 

 

پایان پیام/375

منبع: شبستان

کلیدواژه: راهپیمایی22 بهمن 22 بهمن وزیر ارشاد حادثه تروریستی زاهدان راهپیمایی 22 بهمن هرمزگان اصفهان حادثه تروریستی اردبیل نماز جمعه تلفیق دانش تولیدکننده برتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۹۲۳۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی از ۸۷ فعال برتر حوزه سلامت خراسان جنوبی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار جامعه سالم را ارزشمند عنوان کرد و گفت: هر فرد نسبت به سلامت جسمی و روحی اش مسئول است بنابراین در این خصوص مشارکت جمعی نیاز است تا جامعه سالم بیش از پیش ایجاد شود.

طالبی افزود: ارائه توصیه‌های پزشکی و بهداشتی در جامعه ضروری است و آگاهی مردم از آن در کاهش بیماری‌ها موثر است.

موسوی میرزایی رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند هم گفت: کارشناسان حوزه بهداشت و درمان برای ارتقا سلامت جامعه، هدف پیشگیری از بیماری را در دستور کار دارد و در این زمینه پیشرو است.

دیگر خبرها

  • پیش بینی برداشت بیش از ۷۰۰ تن گل محمدی در خراسان جنوبی
  • جمعی از کارگران خراسان جنوبی با رهبری دیدار می‌کنند
  • خسارت ۱۴۵ میلیارد تومانی بارندگی به کشاورزی خراسان جنوبی
  • قدردانی از ۸۷ فعال برتر حوزه سلامت خراسان جنوبی
  • اعزام ۲۶ کارگر خراسان جنوبی برای دیدار با رهبری
  • پهن شدن فرش صورتی رنگ در باغ‌های خراسان جنوبی
  • پیچیدن عطر گل محمدی از گلستانهای خراسان جنوبی
  • مجلس با تحقیق و تفحص از سازمان حفظ نباتات موافقت کرد
  • پخت نان کامل به صورت نمونه در تعدادی از نانوایی‌ها
  • آغاز تولید امسال تخم چشم زده ماهی قزل‌آلا در اصفهان