Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-23@09:40:27 GMT

دو سالانه آثار طراحان گرافیک در قم برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۹۲۳۲۱

دو سالانه آثار طراحان گرافیک در قم برگزار می‌شود

علی سلطانی از برگزاری دو سالانه آثار طراحان گرافیک در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، «علی سلطانی» در نشست خبری که امروز (دوشنبه 29 بهمن) با موضوع انجمن هنرهای تجسمی در سالن جلسات فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، گفت: سیزدهمین دو سالانه آثار طراحان گرافیک از مهمترین برنامه های انجمن به شمار می آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس انجمن هنرهای تجسمی افزود: دوازدهمین دو سالانه در سال 1393 برگزار شد و سیزدهمین جشنواره نیز با یک وقفه، در روز 7 اردیبهشت در نگارستان اشراق افتتاح و تا 20 روز ادامه می یابد.


وی زمان برگزاری اختتامیه را 19 اردیبهشت خواند و تصریح کرد: این دو سالانه در چهار بخش اصلی، تجربی، اژانس های تبلیغاتی و موضوعی برگزار می شود.


سلطانی اظهار داشت: بخش تجربی مربوط به هنرمندانی نظیر دانشجویان است که آثار خوبی دارند اما سفارش دهنده ندارد. بخش تبلیغات نیز برای اولین بار اضافه شده تا کانون های تبلیغاتی هم وارد عمل شوند زیرا به شدت فعال هستند و این دو سالانه حلقه وصل میان انجمن و آنها خواهد بود.


وی تأکید کرد که این سه بخش در هفت رشته پوستر، نشانه و نشانه نوشته های مستقل از هویت، جلد و صفحه آرایی، هویت بصری، بسته بندی، گرافیک متحرک و طراحی قلم (فونت) برگزار خواهد شد.


رئیس انجمن هنرهای تجسمی با اشاره به اینکه بخش موضوعی درباره رفع آسیب های اجتماعی است، ادامه داد: آثار راه یافته علاوه بر اینکه در نمایشگاه به نمایش گذاشته می شوند در سطح شهر نیز اکران خواهند شد.


وی از فراخوان عضویت در انجمن هنرهای تجسمی خبر داد و گفت: انجمن هنرهای تجسمی استان قم فعالیت های مختلفی داشته و سبقه زیادی دارد و کمتر استانی داریم که انجمن های هنرهای تجسمی آنان اینقدر فعال باشند. این انجمن در 6 رشته 73 دو سالانه برگزار کردیم که در کشور بی نظیر است.


سلطانی خاطرنشان ساخت: یکی از ضعف های انجمن اینست که بانک اطلاعات سازمان یافته ای ندارد و بر این اساس فراخوان عضویت را تنظیم کردیم تا علاقه مندان بتوانند عضو انجمن شوند.


وی در بخش پایانی سخنان خود گفت: دو سالانه گرافیک کلید خورده و قرار است سال آینده نیز دو جشنواره طراحی و تصویرسازی را برگزار کنیم.

پایان پیام/549

منبع: شبستان

کلیدواژه: راهپیمایی22 بهمن حادثه تروریستی زاهدان وزیر ارشاد 22 بهمن راهپیمایی 22 بهمن هرمزگان اصفهان حادثه تروریستی اردبیل نماز جمعه علی سلطانی قم انجمن هنرهای نمایشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۹۲۳۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«سیر تحول هنرهای قرآنی بعد از پیروزی انقلاب» بررسی می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی نگارخانه ترانه باران، نخستین نمایشگاه تخصصی هنرهای قرآنی «روایت باران» در راستای رویکرد پژوهشی خود، میزبان نشست تخصصی «سیر تحول هنرهای قرآنی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی» خواهد بود که با همکاری دانشگاه سوره و دانشگاه هنرهای اسلامی ایرانی استاد فرشچیان و نگارخانه ترانه باران برگزار می شود.

این نشست روز جمعه ۷ اردیبهشت ساعت ۱۵ با حضور سجاد محمد یارزاده رییس دانشگاه هنرهای اسلامی ایرانی استاد فرشچیان، مهران هوشیار دانشیار و مدیر گروه مطالعات عالی هنر دانشگاه سوره، مهدی خانکه استادیار و ریاست مدرسه عالی مهارتی دانشگاه هنرهای اسلامی ایرانی استاد فرشچیان، مهدی محمدی استادیار و مدیر گروه هنرهای سنتی و صنایع دستی دانشگاه سوره برگزار می شود و دانشجویان و اساتید پیرامون این موضوع به بحث و گفت‌وگو خواهند نشست.

در پایان این نشست تخصصی به شرکت کنندگان در جلسه گواهی حضور از طرف دانشگاه اهدا خواهد شد.

نمایشگاه «روایت باران» توسط نگارخانه ترانه باران به عنوان نگارخانه تخصصی هنرهای ایرانی- اسلامی و با همکاری صندوق اعتباری هنر در فرهنگسرای نیاوران برگزار شده و بیش از ۱۷۰ اثر از هنرمندان و اساتید خوشنویسی را به نمایش گذاشته است. این نمایشگاه‌ با هدف توسعه و ترویج فرهنگ و هنر ایرانی و اسلامی با محوریت قرآنی و همچنین رشد و توسعه اقتصاد هنرهای ایرانی و اسلامی و حمایت از هنرمندان فعال در عرصه آثار قرآنی برگزار شده است.

نمایشگاه «روایت باران» تا پایان اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در فرهنگسرای نیاوران دایر است و علاقه ‌مندان می‌توانند همه روزه از ساعت ۱۰ تا ۱۹ و روزهای تعطیل از ساعت ۱۴ تا ۱۹ از این نمایشگاه دیدن کنند.

کد خبر 6085190

دیگر خبرها

  • سومین نمایشگاه آثار هنرمندان تجسمی برای حمایت از کودکان غزه
  • انزوای مطلق رژیم صهیونیستی در المپیک هنرهای تجسمی جهان
  • هنرمندی که برای صهیونیست‌ها خط و نشان کشید/ پرچم‌دار هنر انقلاب
  • پاسخ به ابهامات انجمن طراحان گرافیک/توجه به جوانان در هیات مدیره
  • طراحی پوسترهای جدید به مناسبت شکست هیمنه آمریکا در طبس
  • طرح‌های گرافیکی سالروز شکست آمریکا در واقعه طبس منتشر شد
  • «سیر تحول هنرهای قرآنی بعد از پیروزی انقلاب» بررسی می‌شود
  • نشست تخصصی «سیر تحول هنرهای قرآنی بعد از انقلاب» برگزار می‌شود
  • آثار هنری با موضوع قدرت موشکی ایران + موشن گرافیک
  • روز جهانی طراح و گرافیک چه روزی است؟ + تاریخچه World Graphics Day