Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سید محمد شاهچراغی در دیدار ظهر دوشنبه خود با اعضای انجمن خیران کتابخانه ساز استان سمنان به میزبانی دفتر خود بابیان اینکه باید از ظرفیت رسانه‌ها برای ترویج فرهنگ مطالعه و ارائه گزارش فعالیت‌های این‌چنین انجمن‌هایی در سطح استان استفاده شود، ابراز کرد: ظرفیت خیران کتابخانه ساز مورد بهره‌برداری قرار گیرد تا بتوانیم شاهد ترویج فرهنگ مطالعه در کشور باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بابیان اینکه کار خیر ماندگار است اما کار خیر در حوزه مطالعه و ترویج کتاب‌خوانی، دارای برکات فراوانی است، بیان کرد: باید خیران علاقه‌مند در سطح استان سمنان شناسایی و به‌تدریج به این انجمن کتابخانه سازان خیر، افزوده شوند تا از ظرفیت همگانی مردم در راستای توسعه فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی استفاده شود.

کتاب موجب آگاهی بشر

امام‌جمعه سمنان بابیان اینکه کتاب موجب افزایش علم و آگاهی انسان می‌شود و لذا ازاین‌جهت به آن نام بهترین دوست آدمی را داده‌اند، گفت: برای ترویج فرهنگ مطالعه باید در کنار برنامه‌های فرهنگی از ظرفیت‌های فرهنگی نیز بهره برد که یکی از آن ها همین مقوله خیران است.

آیت الله شاهچراغی در دیگر بخش سخنان خود درباره نقش والدین در توسعه فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی نیز تاکید کرد: انسان باید از همان دوران کودکی با کتاب انس بگیرد و این اولین رسالت هر خانواده است.

ترویج فرهنگ کتابخوانی

حجت‌الاسلام جلیل طاهریان مدیرعامل انجمن خیران کتابخانه ساز استان سمنان نیز در این نشست ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی و جذب کمک خیران استان برای این منظور را هدف اصلی این انجمن خواند و گفت: جلب مشارکت و بهره‌گیری از کمک‌های خیران برای ساخت و توسعه کتابخانه‌های عمومی، مساعدت و همکاری در اداره کتابخانه‌های عمومی و مشارکت فکری و فرهنگی در راستای بهره‌برداری بهینه و ترویج مطالعه مفید در سطح مردم از جمله شاخصهای فعالیت این انجمن است.

وی افزود: کمک به بازسازی، نوسازی، تجهیز و نگهداری کتابخانه‌های عمومی و طراحی و برنامه‌ریزی به‌منظور تشویق و ترغیب جوانان به مطالعه مفید با کمک رسانه‌ها و به‌ویژه رسانه ملی و تشویق و تقدیر از خدمات خیران از دیگر اقدامات و اهداف انجمن خیران کتابخانه‌ساز استان است.

کد خبر 4545606

منبع: مهر

کلیدواژه: نماینده ولی فقیه در استان سمنان کتابخانه های عمومی استان سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۹۲۶۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح خوابگاه دانشجویی در سمنان با حضور وزیر علوم

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی دانشگاه سمنان، همزمان با ظهر پنجشنبه در قالب سفر استانی هیأت دولت به سمنان و با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری خوابگاه دانشجویان پسر دانشگاه سمنان افتتاح شد.

این خوابگاه فاز دوم خوابگاه پسران دانشگاه سمنان است که در زمینی به مساحت ۵۵۶ متر مربع، با زیر بنای بیش از ۲۶۰ متر به بهره برداری رسید.

این خوابگاه در دو طبقه و شش واحد ۶۰ متری افتتاح شد.

سیف الله سعدالدین رئیس دانشگاه سمنان با بیان اینکه این خوابگاه با هشت میلیارد تومان اعتبار گفت: بخشی از اعتبار این خوابگاه با مشارکت یکی از خیران استان سمنان تأمین شده است.

رئیس دانشگاه سمنان ادامه برای تکمیل این خوابگاه شامل محوطه سازی، دیوار کشی و پارکینگ و … چهار میلیارد تومان اعتبار دیگر نیاز است.

وی افزود: این خوابگاه ظرفیت پذیرش ۵۰ دانشجوی پسر را داراست.

رئیس دانشگاه سمنان خاطر نشان کرد: با بهره برداری از این خوابگاه ظرفیت خوابگاهی دانشگاه سمنان در دو بخش ملکی و استیجاری به چهار هزار و ۳۰۰ نفر رسید.

کد خبر 6081984

دیگر خبرها

  • پیشرفت۹۰درصدی مرحله نخست جهاد آبرسانی به روستاهای آذربایجان شرقی
  • معرفی ظرفیت‌های کردستان بهره گیری از ظرفیت حوزه ورزش برای
  • بهره‌برداری از فاز توسعه شرکت کلران در سمنان
  • بهره‌برداری از پست ۶۳ کیلو ولت تاریخانه دامغان
  • افتتاح خوابگاه دانشجویی در سمنان با حضور وزیر علوم
  • پیشرفت ۹۰ درصدی طرح جهاد آبرسانی به روستاها در آذربایجان شرقی
  • ۱۱ طرح صنعت آب و برق استان سمنان بهره‌برداری شد
  • بهره برداری فاز توسعه یک شرکت شیمیایی/۳ بازدید انجام شد
  • امسال فعالسازی هزار و ۹۶۰ واحد صنعتی راکد هدفگذاری شد
  • تاکید استاندار آذربایجان‌غربی بر ترویج فرهنگ اقامه نماز در جامعه