Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، امانی عضو شورای شهر صبح امروز در مراسم افتتاحیه تهران پایتخت تغییر دیابت که در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار شد، اظهار کرد: یکی از موضوعات مهم در زمینه کاهش شیوع دیابت آموزش است و به نظرم دیابت، سلامت افراد را به طور جدی تهدید می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: با وجود توسعه بی‌رویه شهرنشینی فرهنگ شهرنشینی در ایران ایجاد نشده است و نسبت جمعیت شهر به روستا که زمانی ۳۰ به ۷۰ بود، برعکس شده است و بیشتر مردم در شهر‌ها سکونت دارند.

امانی ادامه داد: در روستا‌های کشور حمل و نقل و رفت و آمد به صورت پیاده‌روی است، اما در شهر افراد بیشتر با خودرو‌های شخصی رفت‌ و آمد می‌کنند و تغذیه سالمی ندارند، همین عوامل سلامت شهروندان را به خطر می‌اندازدو باعث شده است که بیماری دیابت در تهران بیش از ۲ برابر متوسط جهانی باشد.

عضو شورای شهر تهران بیان کرد: بیماری‌های غیر واگیر بیشتر بر اثر کم تحرکی، استرس، آلودگی هوا ایجاد می‌شوند و مرگ و میر مردم تهران به  دلیل آلودگی هوا، تغذیه ناسالم و سبک زندگی نامناسب است  به همین دلیل اقدامات فرهنگی در شهر تهران انجام شده است و در زمینه سبک زندگی باید یک بازنگری جدی انجام شود.

وی افزود: امروزه سیاست خودرو محوری موجب شده تا بیشتری به سمت ساخت بزرگراه و استفاده نکردن از حمل ونقل عمومی برویم در همین راستا بیش از ۴ هزار نفر از مردم به دلیل آلودگی هوا فوت کنند.

امانی گفت: تغییر کاربری و تراکم فروشی در مناطق شمال و مرکز شهر منجر به تهدید سلامت مردم می‌شود و امروزه رویکرد علمی دنیا توسعه حمل ونقل عمومی و دسترسی شهروندان به خودرو‌های غیر آلاینده عمومی است.

عضو شورای شهر تهران یادآوری کرد: در حال حاضر روزانه ۲ میلیون سفر از طریق مترو انجام می‌شود که اگر از همه ظرفیت مترو که روزانه ۱۰ میلیون سفر است به خوبی استفاده شود، شاهد کاهش ترافیک و استرس و بیماری‌های ناشی از آن خواهیم بود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سلامت وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۹۲۶۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۰ درصد تصادفات فوتی استان اصفهان ناشی از خستگی و خواب آلودگی راننده بوده است

تین نیوز

استان اصفهان به عنوان کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب کشور از اهمیت تردد بالایی برخوردار است همچنین با توجه به موقعیت ویژه جغرافیایی، رتبه نخست حمل بار و مقام سوم حمل مسافر را در کشور داراست.  

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، بیش از ۱۰ درصد حمل و نقل کشور از استان اصفهان می گذرد و با توجه به موقعیت خاص آن، جایگاه ویژه ای از نظر حجم تردد و حضور مسافران نوروزی به خود اختصاص داده است.  

مطابق با اعلام پلیس راه استان اصفهان، ۷۰ درصد تصادفات فوت استان ناشی از خستگی و خواب آلودگی و واژگونی خودرو بوده است.  

پلیس با ۲۵۰ تیم در طول شبانه روز جاده های استان را رصد می کند و با رانندگان متخلف برخورد قاطع می شود همچنین رانندگانی که موجب ایجاد خطر برای سایر کاربران جاده شده و مرتکب تخلفات حادثه ساز می شوند خودرو آنان به صورت موقت حداقل چهار ساعت یا بیشتر توقیف و پس از اخذ تعهد، آموزش و اعمال قانون امکان ادامه مسیر را خواهند داشت.  

مطابق با توصیه های پلیس راه استان اصفهان، رانندگان در حین رانندگی از هدفون استفاده ننمایند چرا که علاوه بر تخلف بوده ایمنی سفر را کاهش می دهد.  

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • خواب آلودگی راننده عامل تصادف مرگبار جاده جندق - معلمان
  • اول مدرن شویم، بعد از الاغ سواری به ماشین سواری روی بیاوریم یا برعکس ؟
  • دهیاران در روستاها منابع درآمدی ایجاد کنند
  • جزئیات احداث ۳ پارکینگ بیمارستانی با ۱۶۵۰ ظرفیت در تهران
  • نام گذاری سال با عنوان جهش تولید با مشارکت مردم، هوشمندانه بود
  • مطالبه اعتبارات ملی برای خوزستان/ اشتغال، اولویت اول جوانان
  • ۷۰ درصد تصادفات فوتی استان اصفهان ناشی از خستگی و خواب آلودگی راننده بوده است
  • زاکانی : مراسم هایی مانند «شهر رمضان» ادامه خواهد یافت | عید سفر نمی‌ روم و مشغول خادمی مردم هستم
  • زاکانی : مراسمی مانند «شهر رمضان» الگوهای موفقی هستند | عید سفر نمی‌ روم و مشغول خادمی مردم هستم
  • ایجاد ۷۰ هزار ظرفیت اشتغال در دانشگاه‌های فنی‌وحرفه‌ای