Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - کرمان - ايرنا - نمايشگاه عکس و اسناد همکاري هاي سازمان ملل متحد و ايران در 73 سال گذشته، امروز (دوشنبه) با حضور ماريا دوتسنکو رئيس مرکز اطلاع رساني سازمان ملل متحد در ايران، معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استانداري و جمعي از مسئولان در موزه صنعتي کرمان گشايش يافت.

به گزارش ايرنا، نمايشگاه عکس و اسناد همکاري هاي سازمان ملل متحد و ايران 66 عکس و سند تاريخي از حضور شخصيت‌ هاي برجسته ايران در رويدادهاي سازمان ملل متحد، سفر هفت دبيرکل‌ اين سازمان به ايران و گزيده‌ اي از طرح‌ هاي اجرا شده توسط سازمان ملل در ايران به مدت يک هفته در معرض بازديد عموم قرار مي گيرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مجموعه عکس ها و اسنادي که براي اين نمايشگاه انتخاب شده مربوط به آرشيو مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد، سازمان خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا)، مرکز اسناد و تاريخ ديپلماسي وزارت امور خارجه جمهوري اسلامي ايران و موسسه مطالعات تاريخ معاصر ايران است.
نمايشگاه عکس و اسناد همکاري هاي سازمان ملل متحد و ايران با هدف اطلاع رساني درباره حضور و همکاري ايران به عنوان کشوري دوستدار صلح در سازمان هاي بين المللي از زمان تاسيس جامعه ملل و سازمان ملل متحد برگزار مي شود.
برگزاري اين نمايشگاه با همکاري اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامي، معاونت فرهنگي شهرداري، موزه صنعتي و خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا) مرکز کرمان انجام مي شود.
نمايشگاه عکس و اسناد همکاري هاي سازمان ملل متحد و ايران پيش از اين در شهرهاي بوشهر، زاهدان، شيراز، اراک و سنندج، يزد و کرمانشاه برگزار شده است.
اين نمايشگاه صبح ها از ساعت 9 تا 14 و عصرها از ساعت 16 تا 18 آماده بازديد علاقمندان است.
سازمان ملل متحد سال 1945 ميلادي تاسيس و جايگزين جامعه ملل شد، اين سازمان توسط 51 کشور تاسيس و سال 2011 ميلادي، 193 کشور عضو داشت، اعضاي آن تقريبا شامل همه کشورهاي مستقلي است که از نظر بين‌المللي به رسميت شناخته شده ‌اند.
ايران به‌ عنوان يکي از اعضاي موسس سازمان ملل متحد در ميان نخستين کشورهايي بود که مرکز اطلاعات سازمان ملل در آن تاسيس و فعاليت‌ هاي اين مرکز در ايران از سال 1950 آغاز شد.
اين فعاليت ها در سال 1980 به حالت تعليق درآمد، سپس در سال 1991 دوباره آغاز و از سال 1994 به گونه‌ اي کامل فعال شد.
3029
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۹۲۶۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان: عملیات تبیهی ایران در چارچوب دفاع مشروع بود

  به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از وبگاه خبری وزارت امور خارجه ایران، دکتر امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در ادامه رایزنی‌ها و ملاقات‌های دیپلماتیک خود در نیویورک، با آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد دیدار و گفتگو کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان عملیات نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران علیه مواضع نظامی رژیم متجاوز صهیونیستی در چهارچوب دفاع مشروع و حقوق بین‌الملل را تشریح کرد و گفت: با وجودی که ایران قادر بود این عملیات را در شعاع گسترده‌تری انجام دهد، صرفاً آن بخش از مواضع نظامی رژیم صهیونیستی هدف قرار داده شد که از آنجا حمله به سفارت کشورمان در دمشق صورت گرفته بود.

دکتر امیرعبداللهیان ضمن تشکر از تلاش‌های دبیرکل سازمان ملل متحد در کمک به مردم فلسطین افزود: ناکارآمدی شورای امنیت و عدم محکومیت حمله رژیم اسراییل به سفارت ایران در دمشق، موجب شد تنها گزینه‌ای که در برابر کشورم باقی بماند، دفاع مشروع از خود و تنبیه رژیم صهیونیستی بود.

وزیر امور خارجه کشورمان ضمن یادآوری این که امنیت منطقه برای جمهوری اسلامی ایران از اهمیت بسزایی برخوردار است، تاکید کرد که رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا و متحدانش در حال قتل عام و نسل کشی کودکان و زنان بی دفاع فلسطینی در غزه است.

دکتر امیرعبداللهیان از رویکرد و تلاش‌های مثبت دبیر‌کل سازمان ملل متحد برای توقف جنگ علیه غزه و ارسال کمک‌های انسان دوستانه برای مردم فلسطین قدردانی نمود و افزود: جمهوری اسلامی ایران از ابتکارات و تلاش‌های دبیر کل سازمان ملل متحد در تحقق امنیت پایدار در منطقه استقبال می‌کند.

در این دیدار، آنتونی گوترش دبیر کل سازمان ملل متحد با اشاره به عملیات جمهوری اسلامی ایران علیه رژیم اسراییل، خواستار تداوم خویشتن داری از سوی طرف‌های درگیر در مناقشات منطقه شد.

دبیر کل سازمان ملل متحد بار دیگر هر گونه حمله و تعرض به اماکن دیپلماتیک را به شدت محکوم و تاکید کرد اماکن دیپلماتیک باید از مصونیت برخوردار باشند.

گوترش در این دیدار همچنین ضمن تاکید بر مخاطرات ناشی از گسترش دامنه تنش‌ها در منطقه، اظهار داشت که سازمان ملل متحد خواستار تنش زدایی در منطقه است و تمام تلاش خود را برای کمک به برقراری صلح و امنیت بکار می‌گیرد.

دبیر کل سازمان ملل متحد خاطر نشان کرد: در حال حاضر تمرکز جامعه بین المللی بر آتش بس فوری در غزه و پایان فوری جنگ متمرکز می‌باشد.

دیگر خبرها

  • واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
  • سازمان همکاری اسلامی: حق وتو آمریکا، ناقض مفاد سازمان ملل متحد است
  • بررسی تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی در حاشیه دیدارها در نیویورک
  • گشایش دومین نمایشگاه نقاشی کُنار، درخت زندگی در دزفول
  • امیرعبداللهیان: عملیات تبیهی ایران در چارچوب دفاع مشروع بود
  • دیدار وزیر خارجه کشورمان با گوترش
  • گشایش نمایشگاه آستان بقیع در حرم مطهر رضوی
  • گشایش نمایشگاه هنر‌های تجسمی بنا‌های تاریخی ایران در عمارت مسعودیه  
  • سازمان ملل متحد با تحریم‌های یکطرفه علیه ایران در حوزه انرژی مخالف است
  • فیلم‌های ایرانی برای اکران به «سارایوو» می‌روند