Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@06:57:12 GMT

7909 پرونده تخلف صنفی در آذربایجان غربی تشکیل شد

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۹۲۷۲۴

7909 پرونده تخلف صنفی در آذربایجان غربی تشکیل شد

ارومیه - ایرنا - معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: در 10 ماهه نخست امسال 7909 پرونده تخلف واحدهای صنفی در این استان تشکیل شده است.

علیرضا محمودی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ارزش ریالی کالاهای کشف شده سه هزار و 600 میلیارد و 197 میلیون ریال بوده و عمده تخلف این واحدها صنفی شامل احتکار، اعلام نکردن موجودی و گرانفروشی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه در این مدت 50 فقره پرونده تخلف احتکار نیز در استان تشکیل شده، اضافه کرد: ارزش ریالی این پرونده های احتکار شده 78 میلیارد ریال بوده که از این میان، 18 فقره مربوط به شهرستان ارومیه بوده و ارزش ریالی آنها 48 میلیارد ریال بوده است.
محمودی افزود: سه هزار و 766 مورد بازرسی نیز از کالای گوشت قرمز گرم و سرد در این استان صورت گرفت که از این تعداد 110 فقره منجر به تشکیل پرونده تخلف به ارزش یک میلیارد و 488 میلیون رالس بوده که برای رسیدگی به مراجع مرتبط ارجاع شده است.
وی اضافه کرد: از این تعداد پرونده پنج هزار و 199 مورد بازرسی در خصوص گوشت مرغ صورت گرفته است.
وی ادامه داد: 117 مورد از این تعداد تشکیل پرونده شده و ارزش ریالی آنها پنج میلیارد و 816 میلیون ریال است که برای رسیدگی به مراجع ارجاع داده شد.
معاون نظارت، بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی همچنین از آغار طرح نظارتی نوروز نیز در این استان خبر داد و گفت: طرح نظارتی نوروز امسال در این استان از اول بهمن ماه آغاز شده است و تا 15 فروردین سال 1398 ادامه می‌یابد.
محمودی افزود: کنترل و نظارت بر وضعیت بازار کالا و خدمات اولویت‌ دار در مراحل تامین، توزیع، ارائه خدمات و قیمت با توجه به افزایش خرید و تقاضای عمومی برای بسیاری از کالاها و خدمات در روزهای پایانی سال و ایجاد آرامش در فضای روانی جامعه از اهداف اجرای این طرح است.
وی اضافه کرد: مردم عزیر می توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف اعم از گران فروشی، کم فروشی و تقلب، درج نشدن قیمت و صادر نشدن صورتحساب را به صورت حضوری یا از طریق شماره تلفن 124 نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت از ساعت 7:30 تا 20 با کارشناسان در میان بگذارند.
6009/7129

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد صنعت معدن بازرسي آذربايجان غربي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۹۲۷۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرونده تخلف رئیس اتحادیه نانوایان مشهد به دادسرا رسید

جلسه رسیدگی به تخلف رییس اتحادیه نانوایان مشهد روز سه‌شنبه در دادسرای مشهد تشکیل شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، به نقل از دادگستری خراسان رضوی، در پی انتشار اخباری در فضای مجازی مبنی بر تخلف صورت گرفته در اتحادیه نانوایان مشهد به دستور دادستان مشهد، معاونت پیگیری حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادسرا رسیدگی به این پرونده را در دستور کار خود قرار داد.

براساس این گزارش، امروز (28 فروردین ماه) جلسه رسیدگی به ریاست معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان در پیگیری حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم تشکیل شد.

قاضی سید هادی شریعت‌یار پس از تشکیل جلسه و شنیدن دفاعیات متهمان گفت: نتیجه این رسیدگی به زودی اعلام خواهد شد.

به گزارش تسنیم، پیش از این برای رییس اتحادیه نانوایان مشهد به دلیل تخلف خارج از عرضه آرد، پرونده تعزیراتی تشکیل و میزان محکومیت وی پرداخت شد، اما در روزهای اخیر این موضوع در فضای مجازی دوباره مطرح و مطالبه‌ای مبنی بر ممانعت از فعالیت افراد دارای تخلف در پست‌های ریاستی و مدیریتی شکل گرفته است.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال پرونده تخلف صنفی در آذربایجان‌غربی تشکیل شد
  • تشکیل بیش از ۲ هزار پرونده تخلف صنفی در خوزستان
  • انجام قریب به ۱۲ هزار مورد بازرسی در اجرای طرح ویژه ماه مبارک رمضان و نوروز ۱۴۰۳ در آذربایجان غربی
  • ۵۴۴ پرونده تخلفاتی برای اصناف زنجانی تشکیل شد
  • انجام بیش از ۳ هزار و ۴۰۰ بازرسی از واحد‌های صنفی و غیرصنفی کردستان
  • ۳ تخلف مهم اصناف هرمزگان در طرح نظارتی رمضان و نوروز
  • پرونده تخلف رئیس اتحادیه نانوایان مشهد به دادسرا رسید
  • پلمب ۶۸ واحد صنفی در زنجان
  • انجام بیش از ۵۳۰۰ مورد بازرسی از واحد‌های صنفی استان همدان
  • ۶۸ واحد صنفی در زنجان پلمب شد