Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@22:00:38 GMT

سفیر پاکستان در هند به کشورش بازگشت

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۹۲۷۲۶

سفیر پاکستان در هند به کشورش بازگشت

تهران- ایرنا- در پی حادثه تروریستی پنجشنبه هفته گذشته در کشمیر و کشته شدن 44 تن و افزایش تنش های دهلی نو و اسلام آباد، دولت پاکستان امروز دوشنبه سفیر خود را از هند به کشورش بازگرداند.

به گزارش ایرنا ،حادثه تروریستی روز پنجشنبه گذشته در کشمیر 44 کشته به جا گذاشت که این بزرگ ترین حمله تروریستی در جامو و کشمیر محسوب می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در پی این حادثه ،هند از پاکستان خواست کمک به تروریست ها را متوقف کند و «ویجای جاکلی»وزیر مشاور در امور خارجی هند با فراخواندن «سهیل محمود» سفیر پاکستان، اعتراض شدید کشورش درباره حمله تروریستی در منطقه پلواما (Pulwama ) در کشمیر را به وی اعلام کرد.
در پی این حادثه و متهم شدن پاکستان از سوی «نارندرا مودی» نخست وزیر هند به دست داشتن در حمله انتحاری کشمیر، یک مقام مسئول در وزارت خارجه پاکستان روز جمعه گفت که معاون نمایندگی هند در اسلام آباد به وزارت خارجه فراخوانده شده است.
این مقام پاکستانی افزود:ما ادعاهای بی اساس هند را به شدت محکوم می کنیم.
امرروز دوشنبه نیز «محمد فیصل» سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان با انتشار پیامی در توییتر اعلام کرد که به منظور بررسی و مشورت بیشتر، سفیر پاکستان در هند به اسلام آباد بازگشته است.
سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان اضافه کرد:کمیساریای عالی خود در هند را برای مشورت به اسلام آباد فراخوانده ایم .
به گزارش ایرنا، روابط هند و پاکستان که همیشه با تنش هایی مواجه بوده است، طی روزهای اخیر با اختلافات بیشتری مواجه شده است.
دهلی نو ادعا می کند که گروه موسوم به «جیش محمد» از سوی دستگاه های اطلاعات پاکستان حمایت می شود.
گروه تروریستی موسوم به جیش محمد مسئولیت حمله روز پنجشنبه در منطقه پلواما (Pulwama ) کشمیر را پذیرفته است و عامل این حمله انتحاری را عادل احمد دار معرفی کرده است.
سال 2016، حمله شبه نظامیان به پایگاه نیروی هوایی هند در شهر اوری به کشته شدن 19 سرباز هندی منجر شد. این حمله دلیلی بود تا دولت نارندرا مودی نخست وزیر هند یک حمله محدود علیه پایگاه شبه نظامیان در خاک پاکستان ترتیب دهد.
به گفته مقامات دفاعی هند در این حمله بیش از 35 شبه نظامی و 9 نیروی نظامی پاکستان کشته شدند.
آساق**6125**1663**1600

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي هند پاكستان سفير

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۹۲۷۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زالوژنی سفیر اوکراین در انگلیس شد

دستیار ارشد رئیس‌جمهور اوکراین گفت انگلیس رسما «والری زالوژنی» فرمانده سابق نیروهای مسلح اوکراین را به عنوان سفیر در کشورش پذیرفت و به زودی قرار است مشغول به کار شود.

به گزارش مشرق، «میخائیل پودولیاک» دستیار ارشد رئیس‌جمهور اوکراین طی مصاحبه‌ای با تلویزیون ۲۴ کی‌یف بیان کرد: «از آنجایی که من متوجه شده‌ام، همه چیز رسما به توافق رسیده است. طبق دستورالعمل‌های تایید شده توسط وزارت خارجه، والری زالوژنی در انگلیس سفیر خواهد شد. البته چند هفته‌ای طول خواهد کشید تا در مورد برخی از رویه‌های تدارکاتی آن توافق کنیم.»

طبق گزارش خبرگزاری تاس، وزارت امور خارجه اوکراین در اوایل ماه مارس گفته بود که «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین با نامزدی زالوژنی به عنوان سفیر اوکراین در انگلیس موافقت کرد.

رئیس جمهور اوکراین پیشتر والری زالوژنی را از فرماندهی کل ارتش اوکراین برکنار و ژنرال «آلکساندر سیرسکی» را به جای او در این سمت منصوب کرد.

فرمانده سابق نیروهای مسلح اوکراین در ماه نوامبر مصاحبه‌ای را با نشریه اکونومیست انجام داد و وضعیت میدان جنگ را «بن‌بست» توصیف کرد.

پس از انتشار این گزارش، جنجال‌های فراوانی به پا شد و رابطه رئیس‌جمهور و وزیر دفاع اوکراین با والری زالوژنی دچار مشکلاتی شد که در نهایت به برکناری او منجر شد.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • زالوژنی سفیر اوکراین در انگلیس شد
  • نگرانی آمریکا از تقویت همکاری‌های تهران و اسلام‌آباد
  • قدردانی شهباز شریف از رهبر انقلاب به دلیل حمایت از مردم کشمیر | کنایه رئیسی؛ ممکن است برخی همکاری‌های دو کشور را نپسندند
  • قدردانی شهباز شریف از رهبر انقلاب درباره حمایت از کشمیر
  • قدردانی نخست وزیر پاکستان از رهبر انقلاب به دلیل حمایت از مردم کشمیر
  • فیلم| قدرانی نخست وزیر پاکستان از رهبر انقلاب برای حمایت از مردم کشمیر
  • فیلم| دیدار وزیر خارجه پاکستان با رئیسی در اسلام‌آباد
  • فیلم/ دیدار وزیر خارجه پاکستان با رئیسی در اسلام‌آباد
  • رایزنی تلفنی وزرای خارجه ایران و پاکستان در آستانه سفر رئیسی به اسلام آباد
  • سفیر چین در کانادا به پکن بازگشته است