Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر عبدالمهدی بخشنده در حاشیه مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان شیلات، در جمع خبرنگاران درباره آخرین اقدامات دولت برای تنظیم بازار شب عید،اظهارداشت: با کمک همه جانبه دولت و کمک هایی که سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی  به ما کرده اند ارز مورد نیاز ما برای واردات کالاهای اساسی تامین شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود:به جرات می توان گفت بیش از ۹۰ درصد تقاضای ما برای ارز مورد نیاز توسط بانک مرکزی پاسخ داده شده است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: ما هم اکنون در دو بخش مصارف انسانی و نهاده های تولید محصولات پروتئینی وضعیت بسیار مطلوبی داریم و جای هیچ گونه نگرانی نیست.

بخشنده افزود: انبارهای بخش دولتی به عنوان ذخایر راهبردی کشور کاملا  پر است و بخش خصوصی نیز وضعیت مشابهی دارد.

وی با بیان اینکه تا چند ماه آینده در زمینه اقلامی مانند  برنج، روغن، شکر، گوشت، مرغ و نیز در بخش نهاده های تولید اقلامی مانند ذرت، کنجاله و جو تامین شده و جای نگرانی نیست، تاکید کرد: این اقلام هم توسط بخش دولتی و هم توسط بخش خصوصی تامین شده بخشی نیز در مسیر ورود به کشور است. بنابراین مشکلی برای تامین اقلام مورد نیاز مردم بویژه در ایام پایانی سال و ایام نوروز که مصرف مقداری بالاتر می رود، نداریم.

ادامه دارد

کد خبر 4545644 زهرا مهدوی

منبع: مهر

کلیدواژه: تنظیم بازار وزارت جهاد کشاورزی کالاهای اساسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۹۲۷۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۲۶ درصدی تامین ارز دارو در سال ۱۴۰۲

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بانک مرکزی، میزان ارز تأمین شده برای واردات دارو و تجهیزات پزشکی سال ۱۴۰۱ حدود ۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار بود که این رقم از ابتدای فروردین تا پایان اسفند ۱۴۰۲ به بیش از ۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار رسید. تأمین ارز سال ۱۴۰۲ بانک مرکزی برای واردات دارو و تجهیزات پزشکی در مقایسه با سال گذشته آن (۱۴۰۱) از رشد ۲۶ درصدی برخوردار بوده است.

بر اساس این گزارش، بانک مرکزی از ابتدای فروردین تا دیروز سوم اردیبهشت ۱۴۰۳ نیز بیش از ۳ میلیارد و ۱۴۳ میلیون دلار ارز برای چهار گروه کالاهای اساسی و دارو، تجاری و بازرگانی، واردات در مقابل صادرات و خدمات تأمین کرده است.

کالاهای تجاری و بازرگانی با یک میلیارد و ۸۵۴ میلیون دلار بیشترین حجم را با میانگین نرخ ۴۱ هزار تومان به خود اختصاص داده‌اند.

کالاهای اساسی و دارو با ۶۳۶ میلیون دلار در رتبه بعدی قرار دارد؛ ۵۶۱ میلیون دلار از این گروه به کالاهای اساسی و کشاورزی شامل گندم، دانه‌های روغنی و نهاده‌های دامی و ۷۵ میلیون دلار دیگر نیز به دارو، مواد اولیه دارو و تجهیزات پزشکی تخصیص داده شد.

کد خبر 6086328

دیگر خبرها

  • حدود ۳٫۵ میلیارد دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات تامین شد
  • همکاری ایران وپاکستان در موضوع کشت قراردادی و تهاتر کالاهای اساسی
  • رشد ۲۶ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱
  • بانک مرکزی اعلام کرد: تامین ۶۳۶ میلیون دلار برای واردات کالاهای اساسی و دارو
  • تامین ۶۳۶ میلیون دلار برای واردات کالاهای اساسی و دارو
  • رشد ۲۶ درصدی تامین ارز دارو در سال ۱۴۰۲
  • تامین ۴.۳ میلیارد دلار ارز برای دارو و تجهیزات پزشکی در ۱۴۰۲
  • مالیات بر ارزش افزوده کالاهای اساسی، دارو و شیر خشک یک درصد شد
  • ۱۰۱ میلیون دلار ارز به نیازهای خدماتی تخصیص داده شد
  • ذخیره کالا‌های اساسی مردم گیلان