Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-29@00:18:06 GMT

خانه نیما یوشیج پاتوق فرهنگی می شود

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۹۲۸۷۴

خانه نیما یوشیج پاتوق فرهنگی می شود

به گزارش خبرنگار مهر، سید حمید موسوی پیش از ظهر دوشنبه ضمن بازدید از خانه معمارچی،خانه نیما یوشیج و خانه موزه سیمین و جلال با بیان خبر فوق اظهار داشت: به منظور حفظ و صیانت از خانه شاعر پرآوازه معاصر "نیما یوشیج" اقدامات لازم در تملک آن در حال انجام است و فرایند آن تسریع  می شود.

وی گفت : طی مذاکرات انجام شده با مصطفی کاظمی مدیر کل دفتر شهردار تهران و برزین ضرغامی مدیر عامل سازمان زیباسازی شهرداری تهران حفظ خانه نیما یوشیج شاعر معاصر ایرانی در دستور کار شهرداری قرار گرفت و مراحل تملک این خانه در حال انجام است تا این مکان به عنوان یک پاتوق فرهنگی در اختیار شهروندان قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهردار منطقه یک همچنین به حفظ هویت نماهای شهری اشاره کرد و با پیوستن به کمپین «نما، هویت شهر ما» خاطر نشان ساخت: عدم توجه به مقوله نمای ساختمان ها به‌جز هویت، مبحث ایمنی را نیز به چالش می‌کشاند و باید توجه داشت که نمای ساختمان یک اثر هنری است و ما در بخش نما به دنبال کپی نیستیم اما اثر هنری باید مفهوم و هویت داشته باشد.

وی افزود: برای اولین بار طرح نمای منطقه یک در ستاد مطرح و در گام های آخر تصویب است که با اجرایی شدن آن ضوابط نما در بخش عام که نمای کل شهر تهران و شامل مصالح و... است و در بخش خاص که شامل ضوابط ویژه منطقه با توجه به شرایط جغرافیایی و... است در نماها لازم الاجرا می شود تا اغتشاشات بصری کاهش و نماها از هویت اسلامی – ایرانی پیروی کنند.

موسوی گفت: متأسفانه در حال حاضر علی‌رغم طرح مطلوب و مصالح باکیفیت شاهد اجراهای ناصحیح و ناشیانه در نما هستیم که باید طراحی نماها در چارچوب اصول و قوانین اجرا شود.

کد خبر 4545654

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرداری منطقه 1 تهران نیما یوشیج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۹۲۸۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خانه زعیم اولین خانه تاریخی قزوین + فیلم

مسافران نوروزی در جریان سفر به کهن شهر قزوین بازدید از خانه تاریخی زعیم را از دست ندهند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، اولین خانه تاریخی ایرانی قزوین خانه تاریخی زعیم مربوط به دوره صفوی، قاجار و پهلوی است که در قلب شهر قزوین بنا شده است.

این بنا در سال 1380 توسط وزارت میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی خریداری مرمت شده است.

در سال 1401 این خانه از طریق واگذاری اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی به بخش خصوصی با کاربری پذیرایی، فرهنگی و آموزشی از سوی بخش خصوصی فعال و راه‌اندازی شده است.

برای تجهیز و راه‌اندازی این خانه 12 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده که هشت میلیارد ریال آن از سوی سرمایه‌گذار بخش خصوصی ‌تامین شده و باقی آن از محل تسهیلات صندوق کارآفرینی امید پرداخت شده است.

.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • یادداشت|تأملات سیدحسن حسینی در حوزه «بیدل شناسی»
  • «صدای ملت» علیه هویت ملی موضع نمی‌گیرد
  • لحظه مصدوم شدن نیما شاهرخ شاهی در یک برنامه تلویزیونی (فیلم)
  • باز هم غفلت و بی‌توجهی مسئولان میراث فرهنگی/ نابودی تاج عمارت «امین‌لشکر»/ عکس
  • پیوند ناگسستنی نوروز با هویت ایرانی
  • ارسال ۱۵۰۰ اثر به دبیر خانه جشنواره شعر رضوی
  • خانه زعیم اولین خانه تاریخی قزوین + فیلم
  • توسعه گردشگری شهری با «تهران کارت»
  • جشنواره بازی و گردشگری در همه مناطق تهران | آدرس اماکنی که شب ها پاتوق موسیقی و تفریح خانوادگی است
  • میزبانی از یک میلیون گردشگر تا پایان نوروز در قلب تهران