Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، علی صادق زاده معاون سیاسی اجتماعی فرماندار زرند در مراسم جشن ثبت ملی سرمه زرندی و رونمایی از دومین تقویم جشنواره‌های زرند گفت: هرچند ایران تا رسیدن به نقطه مطلوب از سهم درآمد‌های گردشگری فاصله زیاد دارد، اما در شهرستان زرند طی سال‌های اخیر جهش قابل ملاحظه‌ای در این صنعت داشتیم که توانسته در ایجاد زیرساخت‌های لازم هم از منظر معرفی ظرفیت‌ها و قابلیت‌های گردشگری خصوصا گردشگری‌های مبتنی بر بومی گردی و طبیعت گردی و هم ایجاد خانه‌های بوم گردی بسیار موفق عمل کند، و جا دارد از میراث فرهنگی شهرستان زرند که در این زمینه بسیار پرتلاش ظاهر شده قدردانی گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صادقزاده با اشاره به اهمیت گردشگری در سلامت جسم و روح و روان گفت: آخرین مقاله پزشکی در جهان به تاثیر غیرقابل انکار گردشگری و طبیعت گردی در سلامت انسان پرداخته که نشان دهنده اهمیت این موضوع می‌باشد.

سید مهدی قویدل دادستان عمومی و انقلاب شهرستان زرند هم  گفت: اینکه شهرستان زرند با برگزاری بیش‌ترین جشنواره‌های مردمی در سطح کشور پیشتاز است نشان‌دهنده موفقیت میراث فرهنگی در مشارکت بخشی مردم در این حوزه می‌باشد که باعث شده این جشنواره‌ها بدون هیچ بودجه دولتی برگزار شود، اما نباید فراموش کرد زمانی که یک رویداد در یک روستا برگزار می‌شود شاهد اتفاقات بسیار خوبی هم در عرصه رونق محلی و هم در ایجاد شور و نشاط اجتماعی هستیم که قطعا به تحقق شعار اقتصادمقاومتی مدنظر مقام معظم رهبری منجر خواهد شد و به همین لحاظ است که دستگاه قضایی به عنوان حامی جشنواره‌های روستایی ورود کرده است و اعتقاد داریم این اقدامات فرهنگی مبتنی بر ارزش‌های ایرانی و اسلامی می‌تواند نقش بسزایی در کاهش آسیب‌ها و معضلات اجتماعی ایفا نماید

دادستان زرند افزود: روستایی که امروز در آن شاهد ثبت ملی سرمه هستیم یکی از زیباترین روستا‌های شهرستان است که برای بسیاری از مردم ناشناخته می‌باشد و همین اتفاق امروز باعث خواهد شد ظرفیت‌ها و قابلیت‌های این روستا معرفی گردد.

محمد اسلامی رئیس میراث فرهنگی شهرستان زرند هم گفت: هر جشنواره‌ای برای هر روستا ره آورد‌هایی خواهد داشت و معتقدم اگر بتوانیم پس از هر جشنواره حتی یک فرصت و موقعیت شغلی برای روستا‌ها فراهم کنیم آن وقت به هدف خود رسیده ایم.

دبیر ستاد زرند پایتخت جشنواره‌های ایران گفت: امروزه رونمایی از تقویم توسط یکی از اهالی روستا به نمایندگی از تمام مردم و یکی از اهالی رسانه به نمایندگی از اصحاب رسانه اتفاق افتاد که نشان دهنده دو عنصر اصلی جشنواره‌ها است که همیشه در کنار ما بودند.

وی با تقدیر از دستگاه‌های اجرایی، قضایی، انتظامی، نظامی که در برگزاری جشنواره‌ها همکاری مناسبی با میراث دارند افزود:درست است که جشنواره‌ها مردمی است، اما نقش این دستگاه‌ها در بسترسازی این حرکت‌ها غیرقابل انکار است.

انتهای پیام/ی

برگزاری جشنواره سرمه در زرند

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: میراث فرهنگی فرمانداری تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۹۲۸۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گردشگری غذا در تبریز امسال برجسته می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، رامین اسبقی روز دوشنبه در جلسه تکمیل پرونده‌های ثبتی و تقویم رویدادهای گردشگری تبریز، افزود: رویدادها و جشنواره‌هایی که به گردشگری غذا مرتبط است امسال حائز توجه ویژه‌ای است، چون شهر تبریز از نظر تنوع خوراکی‌ها، غذاها و شیرینی‌های سنتی با فرهنگ و تاریخ دیرینه از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

وی با بیان اینکه تاکنون تعداد ۳۴ رویداد مختلف در شهرها و بخش‌های مختلف آذربایجان‌شرقی در تقویم رویدادهای گردشگری کشور به ثبت رسیده است، اظهار کرد: ۱۳ مورد از این رویدادها مربوط به شهرستان تبریز است که با توجه به تعدد این موضوع لازم است تا پرونده‌های جدیدی برای ثبت در تقویم گردشگری کشور تنظیم و تکمیل شود.

اسبقی افزود: برنامه‌ها، رویدادها و جشنواره‌های یاد شده با مشارکت ارگان‌های مختلف شهرستانی اعم از فرمانداری، شهرداری، جهادکشاورزی، ورزش و جوانان و صمت شهرستان تبریز برگزار می‌شود که با توجه به ظرفیت‌های این شهرستان در عرصه‌های هنری، تاریخی، فرهنگی، صنایع دستی و غذایی باید اقدامات کافی برای افزایش این رویدادها به انجام برسد.

وی اهمیت مشارکت دستگاه‌ها و ادارات مختلف در ثبت ملی و منطقه‌ای رویدادها و جشنواره‌ها را مهم خواند و گفت: در این زمینه تلاش داریم تا رویدادها و جشنواره‌های مختلف که توسط فرمانداری، شهرداری، جهادکشاورزی، ورزش و جوانان و صنعت، معدن و تجارت شهرستان تبریز برگزار می‌شوند، شناسایی و مستندنگاری شده و با تکمیل فرم‌های مربوطه، توسط ادارات متولی انجام شود.

کد خبر 6085736

دیگر خبرها

  • تحول در گردشگری اشتهارد با پیشبرد پروژه‌های این حوزه در شهرستان
  • توجه به گردشگری غذا در جشنواره‌های فرهنگی تبریز
  • گردشگری غذا در تبریز امسال برجسته می‌شود
  • توجه به گردشگری غذا در جشنواره های فرهنگی تبریز
  • انتصاب مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان
  • اصفهان شناسنامه کشور در بخش میراث فرهنگی است
  • روستای هجیج جزو روستا‌های کاندیدای ثبت جهانی
  • مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اصفهان منصوب شد
  • چهارمین جشنواره ریواس در ریوش برگزار شد
  • برگزاری جشنواره ریواس و سبزی‌های بومی در کوهسرخ