Web Analytics Made Easy - Statcounter

 محمودرضا خواجه نصیری -نایب رئیس شرکت بورس- در دومین همایش تأمین مالی از طریق بازار سرمایه درباره کارکرد اوراق منفعت، گفت: طیف متنوعی از ابزارها در بازار سرمایه وجود دارد و متقاضیان می‌توانند متناسب با توجه نیاز خود از این ابزار استفاده کنند. اوراق منفعت مبتنی از جمله راه‌های تأمین مالی است که شرکت‌ها می‌توانند از این اوراق تأمین مالی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اوراق منفعت از ابزارهای مناسب برای تأمین مالی‌

خواجه نصیری در ادامه به بررسی شیوه تأمین مالی از طریق اوراق منفعت پرداخت و گفت: یکی از صنایعی که از این اوراق استفاده کرده، صنعت نفت بوده است که توانسته کمک شایانی به این صنعت کند. ضامن امین و متعهد پذیره‌نویسی و بازار گردانی سه رکن اصلی دارد.

همچنین محسن فاضلیان، مدیرعامل تأمین سرمایه بانک مسکن با اشاره به اهمیت صندوق‌های زمین و ساختمان گفت: صندوق‌های زمین و ساختمان شکل ساختار یافته مشارکت مدنی سنتی در تولید پروژه‌های مسکن در بازار سرمایه است که به شکل صندوق‌های زمین و ساختمان نمایان می‌شوند. به عبارت دیگر این صندوق‌ها وظیفه تأمین مالی برای پروژه‌های صنعت ساختمانی را برعهده دارند.

وی در خصوص ویژگی‌های صندوق‌های زمین و ساختمان بیان کرد: برای اینکه این صندوق‌ها به پروژه‌ای وارد شوند، اسناد مالکیت زمین باید بدون شرط و برای انتقال به صندوق آماده باشد.

مدیرعامل تأمین سرمایه بانک مسکن ادامه داد: از سوی دیگر هدف از پروژه باید احداث واحدهای مسکونی و تعداد این واحدها بیش از ۵۰ واحد باشد.

برای استفاده از صندوق زمین و ساختمان اطلاعات مالی باید شفاف باشد

فاضلیان در مورد شرایط پروژه‌های نیمه‌تمام، گفت: صندوق‌های زمین و ساختمان تنها به شرطی وارد پروژه‌های نیمه‌تمام می‌شوند که اطلاعات مالی آنها کاملاً شفاف باشد. اصلاح ساختار مالی، استفاده از امکانات بانک مسکن، مواجهه با کمبود منابع مالی و نظارت بر نحوه مصرف وجوه تنها بخشی از مزایای این صندوق‌هاست.

وی با تاکید بر کیفیت بالای ساخت این پروژه‌ها اظهار کرد: ساخت پروژه توسط یکی از پیمانکارانی انجام می‌شود که بر اساس قانون و مقررات مربوط به صندوق‌ها از میان انبوه‌سازان واجد شرایط خاص و باسابقه درخشان انتخاب می‌شود. تأمین سرمایه بانک مسکن تاکنون چهار پروژه را در این حوزه کلید زده که دو پروژه به طور کامل به اتمام رسیده و به عنوان تجربیات موفقی در کارنامه این شرکت قرار گرفته است. پروژه نسیم با هزینه ۲۷ میلیارد تومانی و ۸۰ واحدی در شهرک راه‌آهن تهران، از طریق پیش فروش ساخته شد و اکنون برای خریداران خود سود ۱۰۰ درصدی را به ارمغان آورده است.

فاضلیان با گله از محدودیت‌هایی که برای صندوق‌های زمین و ساختمان در نظر گرفته شده، بیان کرد: از یک‌سو بازدهی که صندوق‌های زمین و ساختمان در بازار واقعی ساخته‌اند، محور ۲۰ درصد را رد کرد و از سوی دیگر این صندوق‌ها توانسته رونقی را به بازار مسکن تزریق و این بازار را به تعادل نزدیک کند. با این حال محدودیت‌هایی برای تأمین سرمایه بانک مسکن برای مشارکت این صندوق‌ها در پروژه‌های ساختمانی اعمال شده که منطقی نیست. 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: سرمایه صنعت نفت صنعت زمین مسکن منابع مالی قانون بورس بازار سرمایه تامین مالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۹۳۰۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پروژه‌های آماده‌سازی اراضی ۱.۵ میلیون واحد مسکونی در کشور آغاز شد

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از وزارت راه و شهرسازی، ارسلان مالکی با اشاره به اینکه تامین زمین برای طرح نهضت ملی مسکن یکی از اقدامات شاخص وزارت راه و شهرسازی در دولت سیزدهم بوده و یک رکورد بی‌سابقه در تامین زمین است، گفت: مساحت کل اراضی تامین شده در محدوده شهری و شهر‌های جدید برای طرح نهضت ملی مسکن بیش از ۴۱ هزار هکتار با ظرفیت ساخت یک میلیون و ۸۵۰ هزار واحد مسکونی است.

وی با بیان اینکه بحث تامین زمین طرح نهضت ملی مسکن امسال به اتمام می‌رسد، افزود: امسال علاوه بر تامین زمین با حداکثر ظرفیت، وظیفه آماده‌سازی و طراحی زمین‌های طرح نهضت ملی مسکن را نیز با حداکثر توان به پیش می‌بریم.

مالکی بیان‌داشت: تاکنون یک‌هزار و ۵۰۰ پروژه آماده‌سازی به مساحت بیش از ۴۸ هزار هکتار زمین با ظرفیت ساخت یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد در کشور در اراضی سازمان ملی زمین و مسکن آغاز شده که امیدواریم مراحل عملیاتی و اجرایی این پروژه‌ها هرچه سریع‌تر به انجام برسد.

امکان‌سنجی و مکان‌یابی ۵۷ شهرک مسکونی به مساحت ۲۰ هزار هکتار

وی، شهرک‌سازی در حریم شهر‌ها را یکی دیگر از ابتکارات مهم دولت سیزدهم برای استفاده از همه ظرفیت‌های اجرای طرح نهضت ملی مسکن اعلام کرد و یادآور شد: تاکنون امکان‌سنجی و مکان‌یابی ۵۷ شهرک مسکونی به مساحت بیش از ۲۰ هزار هکتار و با ظرفیت ساخت ۴۰۰ هزار واحد در کشور انجام شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه یزد و قم استان‌های پیشرو در ساخت شهرک‌های دولتی هستند، گفت: ظرفیت ساخت شهرک‌ها در بیشتر استان‌های کشور وجود دارد و لازم است اداره‌های کل راه و شهرسازی مراحل تصویب اراضی مستعد شهرک‌سازی را تسریع کنند تا متقاضیان مسکن در کشور بتوانند از این ظرفیت هم بهره‌مند شوند.

مالکی اضافه‌کرد: طرح نهضت ملی مسکن یک طرح جهادی است که باید با همت مضاعف و روحیه جهادی به انجام برسد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • الحاق ۴۱ هزار هکتار اراضی به محدوده‌های شهری برای تکمیل پروژه‌های نهضت ملی مسکن
  • تصویب طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره، راهکاری برای معاملات شفاف در بازار مسکن
  • پروژه‌های آماده‌سازی اراضی ۱.۵ میلیون واحد مسکونی در کشور آغاز شد
  • تأمین هزار و ۲۲۴ هکتار زمین برای ساخت مسکن ملی در لرستان
  • بدهی‌های ایران به «بانک توسعه اسلامی» را به صفر رساندیم
  • بدهی‌های ایران را تا سال ۱۴۰۲ به صفر رساندیم
  • تامین مالی فروشگاه‌ها از طریق تسهیلات
  • تامین مالی ساخت بیش از ۱۱ هزار واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در لرستان
  • نگاه استان به پروژه‌های درمانی و سلامتی قزوین ویژه است
  • جزئیات مهم درباره صندوق املاک و مستغلات در فرابورس