Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) گفت: پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس معادلات انرژی را در منطقه تغییر داد و کشور ایران را از یک واردکننده بنزین به یک صادرکننده بنزین تبدیل کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از روابط عمومی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص)، دکتر سعید محمد فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) روز دوشنبه 29 بهمن‌ماه در آیین افتتاح فاز سوم پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس که با حضور دکتر حسن روحانی رئیس جمهور، بیژن زنگنه وزیر نفت و دیگر مسئولان کشوری و استانی در بندرعباس برگزار شد گفت: خداوند را شاکریم که در چهل‌سالگی انقلاب اسلامی و در اوج خباثت‌های استکبار جهانی علیه مردم مقاوم و عزیز کشورمان شاهد افتتاح یک شاهکار مهندسی به دست مهندسان و جوانان این مرز و بوم، بدون دخالت شرکت‌های خارجی هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: افتتاح دو فاز از بزرگترین پالایشگاه میعانات گازی جهان در سال 1397 که به لحاظ وسعت، پیچیدگی و حجم کار بی‌نظیر است، جزء اقدامات بزرگی است که بدون شک تا سالیان سال در یاد ملت عزیز ایران خواهد ماند و از آن با افتخار یاد خواهند کرد.   فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) گفت: این طرح با ویژگی‌های مهمی همچون خودکفایی در تولید بنزین، پرهیز از خام فروشی، ایجاد ارزش افزوده در محصولات، به حداقل رساندن آسیب‌پذیری‌ کشور در تهدیدها همراه است که کاملا منطبق با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است.   فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) ضمن تشکر از تمام دست‌اندرکاران این ابرپروژه گفت: این پالایشگاه با تولید بنزین و گازوئیل مطابق با استانداردهای یورو 5 در زمینه کاهش آلودگی‌های زیست‌محیطی کشور نقش بسزایی دارد.   دکتر محمد گفت: قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) پس از خروج شرکت‌های خارجی به بهانه تحریم از پروژه پالایشگاه ستاره خلیج فارس در سال 1390 به صورت EPC عملیات اجرایی این پروژه را آغاز کرد. وی در بیان عظمت فعالیت‌های انجام شده در این پالایشگاه اظهار داشت: حجم عملیات جوشکاری در این پالایشگاه بیش از چهار فاز پارس جنوبی است. حجم کابل‌کشی‌ در این پروژه نیز معادل دو برابر مرزهای آبی و خاکی کشور یعنی حدود 15 هزار کیلومتر است.   دکتر محمد در ادامه افزود: ساخت و نصب حدود 76 هزار تن تجهیز پالایشگاهی و 56 هزار تن سازه فلزی اجرای 120 هزار مترمربع ساختمان صنعتی و اداری و حدود 11.5 میلیون بشکه مخزن تنها بخشی از دستاوردهای این پروژه است.   وی گفت: قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) با توجه به تجهیزات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری آمادگی دارد تا تکمیل فاز 4 پالایشگاه ستاره خلیج فارس را در کمترین زمان ممکن در همین دولت به انجام برساند. دکتر محمد ضمن اشاره به افتتاح قریب‌الوقوع فاز 13 و فازهای 22،23 و 24 پارس جنوبی و منابع موجود در این پروژه‌ها اظهار داشت: قرارگاه سازندگی خاتم‌‌الانبیاء(ص) آماده است با سرمایه‌گذاری و انتقال بخشی از سرمایه انسانی و ماشین‌آلات و تجهیزات خود، عملیات ساخت پالایشگاه آناهیتا در کرمانشاه را به سرعت آغاز نماید.     گفتنی است، پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس نخستین پالایشگاه طراحی‌شده بر اساس خوراک میعانات گازی کشور با ظرفیت پالایش ۳۶۰ هزار بشکه در روز در قالب سه فاز 120 هزار بشکه‌ای با هدف تولید بنزین، گازوییل، گاز مایع و سوخت جت در 25 کیلومتری غرب بندرعباس در زمینی به مساحت ۷۰۰ هکتار احداث شده است.   تولید روزانه 36 میلیون لیتر بنزین با کیفیت یورو5،  14 میلیون لیتر گازوییل سبک و سنگین، بیش از 3 میلیون لیتر سوخت جت، بیش از 4 میلیون لیتر گاز مایع (LPG) ، 130 تن گوگرد جامد، و 425 تن هیدروژن از محصولات نهایی این پالایشگاه به شمار می‌رود.     شایان ذکر است فاز نخست این پالایشگاه در اردیبهشت سال 96 و فاز دوم آن نیز در تیرماه سال جاری افتتاح شد.

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۹۳۰۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از یافته‌های نوین رادیو دارویی در تراز جهانی رونمایی می‌شود

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، محمد اسلامی در جمع خبرنگاران در بوشهر با بیان این‌که استان بوشهر در عرصه علمی و حوزه انرژی دارای ظرفیت‌های بسیار بزرگی است، وجود دانشگاه خلیج فارس بوشهر در کنار نیروگاه اتمی را بسیار مهم دانست و افزود: همکاری و تعامل بین دانشگاه و صنعت اهمیت بسیار زیادی دارد.

وی با اشاره به برگزاری کنفرانس دوسالانه بین‌المللی هوش مصنوعی و علوم داده در دانشگاه خلیج فارس بوشهر، اظهار کرد: هوش مصنوعی مجموعه‌ای از نرم‌افزار‌ها و سامانه‌های مدیریتی داده است که در فرایند مختلف به‌کارگیری می‌شود.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی بیان کرد: در سازمان انرژی اتمی ایران از نقطه صفر مبدأ که استفاده از جمع‌آوری دیتا، شناسایی کانسنگ‌ها تا حمل و نقل و فرآوری، چرخه‌ای حرکت می‌کند و به‌صورت مجزا از هم یا یکپارچه جای خودش را باز کرده و روز به روز گسترش می‌یابد.

وی با بیان این‌که دانشگاه خلیج فارس بوشهر دارای ظرفیت‌های مختلف و خوبی است، گفت: اولین نیروگاه اتمی ایران در جوار دانشگاه خلیج فارس بوشهر قرار دارد براساس برنامه‌ریزی تعامل و همکاری پیوسته و دامنه‌داری پایه‌گذاری می‌شود، اگرچه در زمان حاضر نیز همکاری‌ها برقرار است.

اسلامی از ایجاد رشته‌های هسته‌ای در دانشگاه خلیج فارس بوشهر خبر داد و اضافه کرد: استاندار بوشهر در قالب تفاهم‌نامه برای همکاری بلندمدت با هدف ایجاد ظرفیت لازم در دانشگاه خلیج فارس به‌خصوص برای رشته‌های هسته‌ای اعلام آمادگی کرده‌اند که ما هم موافق هستیم و ان‌شاءالله هماهنگی لازم را در فرآیند‌های اجرایی این کار انجام خواهیم داد.

وی با اشاره به افزایش تولید رادیو دارو‌ها در سازمان انرژی اتمی ایران، بیان کرد: رادیودارو‌ها در فرایندی که سازمان انرژی اتمی طی کرده امروز کل نیاز کشور را پاسخگو است.

رئیس سازمان انرژی اتمی اظهارکرد: از ظرفیت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در طرح‌های نوین خودمان در حوزه رادیودارو استفاده کرده‌ایم و یکی از یافته‌ها که به معنای واقعی کلمه در تراز اول جهانی قرار دارد و کار بالینی آن در بوشهر در حال انجام است و نتیجه گرفته و به‌زودی رونمایی و رسانه‌ای می‌شود.

دیگر خبرها

  • لزوم استفاده از ظرفیت قرارگاه خاتم‌الانبیا در حل مشکلات بندرعباس
  • تولید برق هسته‌ای به بیش از ۳۰۰۰ مگاوات افزایش می‌یابد
  • رونمایی از دستاوردهای جدید صنعت هسته‌ای
  • ایجاد رشته‌های هسته‌ای در دانشگاه خلیج‌ فارس
  • از یافته‌های نوین رادیو دارویی در تراز جهانی رونمایی می‌شود
  • اسلامی: تولید رادیوداروها در سازمان انرژی اتمی ایران افزایش خواهد یافت
  • دستاوردهای جدید صنعت هسته‌ای به‌زودی رونمایی می‌شود
  • افزایش تولید رادیو داروها در سازمان انرژی اتمی ایران
  • توسعه همکاری‌های منطقه ای ایران در جهت تبدیل شدن به‌هاب گازی منطقه
  • عرضه شفاف فرآورده های نفتی پالایشگاه ستاره خلیج فارس در بورس انرژی