Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-19@05:49:40 GMT

کنفرانس ورشو دستاوردی نداشت

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۹۳۰۷۶

کنفرانس ورشو دستاوردی نداشت

سمنان- ایرنا- رئیس اتحادیه رادیو و تلویزیون عراق گفت: کنفرانس ورشو در لهستان هیچ گونه دستاورد و نتیجه ای برای برگزارکنندگانش نداشت.

حجت الاسلام والمسلمین سید حمید حسینی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در سمنان بیان کرد: هدف از برگزاری کنفرانس ورشو در لهستان، ایجاد توافق بین کشورهای مختلف به ویژه کشورهای منطقه، علیه ایران بود و غیبت کشورهای موثر و مهم منطقه در کنفرانس ورشو، نشانه اعتراض به ماهیت و اهداف کنفرانس بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: حضور نیافتن دولت های موثر منطقه در کنفرانس ورشو نشانگر اعتراض این کشورها به چنین کنفرانسی با چنین اهدافی بود.
جانشین معاونت عقیدتی حشد الشعبی عراق ادامه داد: نخستین کشور معترض به برگزاری این کنفرانس عراق بود و ترکیه، روسیه، لبنان و فلسطین نیز با غیبت در این کنفراس، اعتراض و مخالفت خود برای تشکیل جبه ضدایرانی را نشان دادند.
وی گفت: هدف برگزار کنندگان کنفرانس ورشو این بود که به کشورهای شرکت کننده بفهمانند ایران برای آنها مضر و خطرات ایران برای آنها بسیار زیاد است.
حسینی گفت: کشورهای مرتجع عمارات و عربستان به کمک رژیم صهیونیستی و آمریکا، طراحان اصلی این کنفرانس بودند.
وی بیان کرد: محور مقاومت نیز به سرپرستی ایران، عراق، سوریه، لبنان و ترکیه، با پشتیبانی کشورهای روسیه و چین در مقابل محور شر پیروز شدند.
رئیس اتحادیه رادیو و تلوزیون عراق با اشاره به اینکه کنفرانس ورشو هیچ دستاوردی نداشت، افزود: همه دنیا می گویند کشورهایی که در کنفرانس ورشو حضور نیافتند برنده اصلی آن بودند.
رئیس اتحادیه رادیو و تلویزیون های اسلامی عراق به منظور شرکت در گردهمایی فعالان مردمی اربعین حسینی و مدیران موکب های سمنان و همچنین شرکت در آیین تجلیل از خادمان موکب فرهنگی رسانه ای فجر به این استان سفر کرده است.
7342م/6103

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي كنفرانس ورشو مقاومت سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۹۳۰۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری کنفرانس«ساختن پل میان مذاهب اسلامی»باحضور نمایندگان ایران

به گزارش خبرگزاری مهر، کنفرانس بین‌المللی «ساختن پل میان مذاهب اسلامی» از سوی اتحادیه جهان اسلام امروز و فردا، ۲۷ و ۲۸ اسفند با حضور اندیشمندان و علمایی از مذاهب مختلف کشورهای اسلامی و دو سخنران مدعو از جمهوری اسلامی ایران در مکه برگزار می‌شود.

این کنفرانس دو روزه میزبان علما، مفتیان، اندیشمندان و شخصیت‌های اسلامی مذاهب مختلف از کشورهای متعدد اسلامی است.

عباس خامه‌یار، معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه ادیان و مذاهب و آیت‌الله مبلغی، منتخب ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در لرستان و از چهره‌های بین‌المللی و اندیشمند برجسته حوزه علمیه قم، از جمله سخنرانان مدعو از جمهوری اسلامی ایران هستند که به همین منظور به مکه مکرمه سفر کرده‌اند.

این کنفرانس که اولین بار در نوع خود است، طی دو روز امروز و فردا با هدف تقویت تفاهم و همکاری میان مذاهب مختلف اسلامی از طریق این نشست علمی برادرانه، با محتوای گفت‌وگوهای هدفمند برای تقویت روابط در خدمت اهداف مشترک، به‌ویژه با توجه به موضوعات عمده‌ای که نیازمند وحدت نظر حقوقی است برگزار می‌شود.

همچنین این کنفرانس بر راه‌های مقابله با گفتمان‌ها، شعارها و عملکردهای افراط‌گرایی فرقه‌ای که به دنبال دامن زدن به درگیری‌ها و اختلافات مذهبی است و به ارزش‌های برادری اسلامی خدشه وارد کرده و به سیمای اسلام و مسلمین لطمه می‌زند، تمرکز خواهد کرد.

کنفرانس مکه همچنین در پی درک ویژگی‌های مذاهب مختلف، نفی روش‌های توهین و تحقیر مذاهب و تأکید بر برخورد با همگان به نام اسلام متعالی است و اینکه مباحثات و توصیه‌های علمی و روشمند با رعایت ادب و حکمت گفت‌وگو به‌دور از درگیری و برخورد باشد، علاوه بر تعیین نقشه راهی که همگان را از طریق «پل زدن میان مذاهب» به سوی تحکیم بیشتر روابط، تقویت اعتماد و روشن‌کردن مسیر هدایت کند.

شرکت‌کنندگان در این کنفرانس بر آن هستند تا «سند پل‌زدن میان مذاهب» در نتیجه این نشست تاریخی حاصل شود که مملو از موضوعات علمی و همچنین سخنرانی‌ها و مداخلاتی است که در آن جمعی از مفتیان نخبه و علمای ارشد جهان اسلام ایراد می‌کنند.

فعالیت‌های این کنفرانس همچنین شامل جلسه‌ای ویژه خواهد بود که طی آن علمای ارشد پیرامون فاجعه غزه و همبستگی کامل با آن سخنرانی می‌کنند و جامعه جهانی و وجدان بشری را مسئول این بحران می‌دانند و در عین حال بر ایجاد کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس شریف تأکید می‌کنند.

کد خبر 6057166 سمانه نوری زاده قصری

دیگر خبرها

  • زلزله ۴.۴ ریشتر در سرخه خسارتی نداشت
  • شوخی مورایس با نام خبرنگار در کنفرانس مطبوعاتی: بلیتی برای شادمهر نیست!
  • برگزاری کنفرانس«ساختن پل میان مذاهب اسلامی»باحضور نمایندگان ایران
  • صادرات نفت ایران در سال ۱۴۰۲ هیچ وقفه‌ای نداشت/ معطل سرمایه‌گذاران و پیمانکاران خارجی‌ نشدیم
  • صادرات بیش از یک هزار تن ماهی به کشورهای روسیه، عراق و آذربایجان
  • صادرات نفت ایران در سال ۱۴۰۲ هیچ وقفه‌ای نداشت
  • خداداد عزیزی: کیفیت دربی ربطی به سبک بازی استقلال نداشت
  • عزیزی: دربی‌های ایران از هر ۵ بازی یکی خوب از آب در می‌آید/ کیفیت دربی ربطی به سبک بازی تیمِ نکونام نداشت
  • ارزآوری ۹.۲ میلیون دلاری صادرات دارو و فرآورده‌های دامی در سمنان
  • بررسی راهکارهای خروج از بحران انرژی با انرژی‌های تجدیدپذیر