Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، طی مراسمی صبح دوشنبه با حضور جمعی از مسئولان استانی دومین پلاک ماندگار در خراسان جنوبی بر سر در منزل استاد «مهدی اسماعیلی مود» نصب شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان جنوبی در این مراسم با بیان اینکه بزرگان، نام‌آوران و هنرمندان بخش مهمی از هویت ملی مردم این سرزمین هستند، گفت: بناهای تاریخی، صنایع‌دستی و هنرهای سنتی، آیین‌ها و سنن مردم در مناطق مختلف و زبان و گویش‌ها هویت ملی ما را تشکیل می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسن رمضانی با اشاره  به اجرای طرح کاشی یا پلاک ماندگار در سطح کشور  بیان کرد: این طرح باهدف حفظ میراث فرهنگی ناملموس و معنوی محل سکونت هنرمندان، اهالی فرهنگ، علم و دین در تمام کشور اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: شخصیت‌های این طرح چهره‌های شاخص و تأثیرگذار در یک رسته فرهنگی هستند که در دوران فعالیت خود کارهای نوینی را خلق و یا در جهت حفظ و حراست یک یا چند حوزه میراث هنری، فرهنگی و معنوی ایران تلاش کرده‌اند.

رمضانی اظهار کرد: در خراسان جنوبی اولین پلاک بر سردر منزل استاد «بدیع الزمان فروزانفر» در بشرویه و دومین پلاک نیز بر سردر منزل استاد «مهدی اسماعیلی مود» هنرمند خوشنویس فرهیخته بیرجندی نصب شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان جنوبی در توضیح شخصیت این استاد بزرگ بیان کرد: استاد مهدی اسماعیلی مود در سال ١٣٤٤ در روستای مود از توابع بخش مرکزی بیرجند متولد شده است.

رمضانی بابیان اینکه پس از تحصیلات ابتدایی و متوسطه، خوشنویسی را به‌طور جدی از سال ١٣٦٥ هم زمان با تأسیس انجمن خوشنویسان بیرجند آغاز کرده است، افزود: از استاد اسماعیلی مود تاکنون چندین اثر در بروشورهای انجمن خوشنویسان ایران و جشنواره خوشنویسی جهان اسلام منتشرشده است.

کد خبر 4545632

منبع: مهر

کلیدواژه: بیرجند حسن رمضانی میراث فرهنگی خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۹۳۳۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاخص اهدای عضو در خراسان جنوبی بالاتر از میانگین کشوری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: شاخص اهدای عضو از بیماران مرگ مغزی در خراسان جنوبی سال گذشته افزایش چشمگیری نسبت به سالیان قبل‌تر داشته است.


دکتر مهیار محمدی فرد افزود: بر اساس گزارش اعلام شده از سوی وزرات بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، در سال ۱۴۰۲ با شاخص (PMP) ۱۶.۸۷ در مقوله اهدای عضو، بالاتر از میانگین کشوری قرار گرفته است.


سال ۱۴۰۱، شاخص اهدای عضو در خراسان جنوبی ۱۱.۳۰ اعلام شده بود.


وی گفت: سال ۱۴۰۲ با هماهنگی‌های انجام شده و اخذ رضایت از خانواده‌های بیماران مرگ مغزی خراسان جنوبی، مقدمات اهدای اعضای ۱۴ بیمار مرگ مغزی فراهم شد.


سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: از آغاز سال ۱۴۰۳ نیز دو مورد اهدای عضو از بیماران خراسان جنوبی انجام شده است.

دیگر خبرها

  • افزایش بیش از ۵ درصدی شاخص اهدای عضو در خراسان جنوبی
  • اعزام ۱۱ کاروان حج تمتع از خراسان جنوبی
  • آتشکده نهبندان در صدر جدول بارندگی‌های خراسان جنوبی
  • شاخص اهدای عضو در خراسان جنوبی بالاتر از میانگین کشوری
  • تخصیص یارانه فرهنگی، سازوکار تحقق عدالت فرهنگی در نمایشگاه کتاب امسال
  • بازدید از بناهای تاریخی خراسان جنوبی فردا رایگان است
  • برگزاری رژه نیروهای مسلح خراسان جنوبی
  • پرونده ثبت جهانی آسبادهای خراسان جنوبی در حال تکمیل است
  • ۳۵۰ میلیارد ریال تسهیلات به هنرمندان صنایع‌دستی خراسان جنوبی پرداخت شد
  • پرداخت ۳۵۰ میلیارد وام به هنرمندان صنایع دستی خراسان جنوبی