Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور از نام‌نویسی بیش از ۳۴۷ هزار داوطلب برای شرکت در کنکور ۹۸ خبر داد و گفت: ثبت نام تا پنج‌شنبه دوم اسفند ادامه دارد.

دکتر حسین توکلی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این مطلب اظهار کرد: ثبت نام برای شرکت در کنکور سراسری سال ۹۸ جهت پذیرش در رشته‌های با آزمون دوره‌های روزانه، شبانه، نیمه‌حضوری، مجازی، پردیس‌های خودگردان دانشگاه‌ها، دانشگاه پیام نور، دانشگاه‌های غیر دولتی و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و همچنین ظرفیت مازاد دانشگاه‌ها و رشته‌های تحصیلی با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی از روز چهارشنبه ۲۴ بهمن از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور آغاز شده و روز پنجشنبه ۲ اسفند ۹۷ پایان می‌پذیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه پذیرش در هر یک از رشته‌ها بر اساس نمره کنکور و سوابق تحصیلی همانند کنکور سال گذشته انجام می‌گیرد، گفت: دفترچه راهنمای ثبت‌نام همزمان با آغاز نام نویسی، روی سایت سازمان سنجش منتشر شده و کلیه داوطلبان علاقه‌مند به تحصیل می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش و مطالعه دقیق اطلاعیه ثبت نام و دفترچه راهنمای مربوطه در صورت واجد شرایط بودن، نسبت به ثبت نام در این آزمون اقدام کنند. همچنین کلیه داوطلبان باید واجد شرایط عمومی و اختصاصی مطابق شرایط مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور سراسری ۹۸ باشند.

به گفته وی، تا ساعت ۸ صبح امروز دوشنبه ۲۹ بهمن، تعداد ۳۴۷ هزار و ۹۵۶ داوطلب برای شرکت در کنکور ثبت نام کرده‌اند.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور خاطر نشان کرد: داشتن یکی از مدارک تحصیلی شامل دیپلم نظام آموزشی جدید ۶-۳-۳، دیپلم دوره چهارساله نظام آموزشی قدیم، مدرک پیش دانشگاهی، مدرک کاردانی (فوق دیپلم) الزامی است و داوطلبان باید این مدارک را تا ۳۱ شهریور ۹۸ اخذ کنند.

به گفته وی، کسانی که با مدرک کاردانی (پزشکی یا غیر پزشکی) در این آزمون شرکت می‌کنند، باید تعهدات قانونی خود را گذرانده باشند. همچنین کسانی که دو مدرک دیپلم دارند، در صورت تمایل برای اعمال سوابق تحصیلی می‌توانند از دیپلمی که متناسب با گروه آزمایشی مورد علاقه است، استفاده کنند. هر داوطلب بدون در نظر گرفتن نوع مدرک تحصیلی نظام آموزشی (دیپلم نظام آموزشی جدید یا دیپلم نظام آموزشی قدیمی یا مدرک پیش دانشگاهی) می‌تواند در یکی از گروه‌های آزمایشی علوم تجربی، علوم انسانی، علوم ریاضی، زبان و هنر شرکت کند.

مشاور عالی سازمان سنجش گفت: هر داوطلب می‌تواند در صورت تمایل علاوه بر شرکت در گروه‌های آزمایشی اصلی در یکی از دو گروه‌های آزمایشی هنر یا زبان یا هر دو گروه آزمایشی هنر و زبان شرکت کند. همچنین هزینه ثبت نام در این آزمون به صورت اینترنتی و با کارت‌های عضو شبکه بانکی شتاب از داوطلب اخذ می‌شود. هزینه ثبت نام ۲۷۵ هزار ریال (۲۷ هزار و ۵۰۰ تومان) است که پس از پرداخت شماره سریال اعتباری ۱۲ رقمی به داوطلب داده می‌شود.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور تاکید کرد: در صورتی که داوطلب در گروه‌های آزمایشی دوم یا سوم شرکت کند، موظف است ۲۷۵ هزار ریال دیگر به عنوان وجه ثبت‌نام در گروه آزمایشی دوم و ۲۷۵ هزار ریال دیگر به عنوان وجه ثبت نام در گروه آزمایشی سوم پرداخت کند. کسانی که علاقه دارند در زمان انتخاب رشته (پس از اعلام نتیجه اولیه) رشته‌های تحصیلی دانشگاه پیام نور و دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی را انتخاب کنند، نیز باید مبلغ ۱۳۸ هزار ریال دیگر به عنوان هزینه ثبت‌نام پرداخت کنند و شماره سریال ۱۰ رقمی دریافت کنند.

وی ادامه داد: کارت شرکت در آزمون سراسری از روز ۱۰ تیر ۹۸ بر روی سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد و داوطلبان ضرورت دارد از ۱۰ تا ۱۲ تیرماه ۹۸ با مراجعه به سایت سازمان سنجش نسبت به دریافت کارت شرکت در آزمون اقدام کنند. برای داوطلبانی که متقاضی ثبت نام در یک، دو یا سه گروه آزمایشی هستند به همان ترتیب دو یا سه کارت ورود به آزمون صادر می‌شود.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور با بیان اینکه آزمون سراسری سال ۹۸ در روزهای پنجشنبه و جمعه ۱۳ و ۱۴ تیرماه ۹۸ در حوزه‌های امتحانی مربوطه برگزار می‌شود، گفت: پس از تصحیح اوراق؛ نتایج اولیه آزمون سراسری سال ۹۸ به صورت کارنامه و در دهه دوم مردادماه ۹۸ بر روی سایت سازمان سنجش منتشر می‌شود.

توکلی در پایان با بیان اینکه نتیجه نهایی کنکور در نیمه دوم شهریورماه ۹۸ اعلام می‌شود، گفت: داوطلبانی که بر اساس مندرجات کارنامه مجاز به انتخاب رشته می‌شوند، می‌توانند در مهلت تعیین شده و با توجه به ظرفیت‌ها، رشته‌های خود را انتخاب کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: زمان برگزاری کنکور 98 زمان ثبت نام کنکور 98 سازمان سنجش آموزش کشور مهلت ثبت نام کنکور 98

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۹۳۳۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار سازمان سنجش به عضویت در گروه‌های تقلب‌رسان

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، محمدحسین حاجیلو در نشست هم افزایی سازمان سنجش آموزش کشور با نمایندگان تام الاختیار دستگاه های اجرایی - قضائی، امنیتی، اطلاعاتی و انتظامی در خصوص حفاظت آزمون سراسری سال 1403، گفت: شناسایی و پیشگیری از تخلف و مقابله با اقدامات برنامه‌ریزی شده گروه‌های سودجو و اغفال گر که موجب نگرانی داوطلبان پرتلاش و زحمتکش می‌شود، مورد حمایت قاطبه مردم و از جمله مصادیق حقوق عامه است.

قائم مقام رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در مورد عضویت داوطلبان در گروه‌ها و کانال‌های فضای مجازی مدعی تقلب هشدار داد تا داوطلبان عزیز گرفتار سوداگران کنکور نشوند.

رئیس شورای حفاظت آزمون‌ سراسری با اشاره به برخی گزارش‌های دریافتی از شدت یافتن فعالیت عوامل سودجوی مدعی تقلب در شبکه‌های اجتماعی مجازی، گفت: داوطلبانی که در یک سال و یا حتی سال‌ها برای موفقیت در آزمون سراسری برنامه‌ریزی و تلاش کرده‌اند و با صرف وقت و انرژی خود و خانواده‌ها آماده شرکت در کنکور شده‌اند، انتظار دارند که در یک رقابت سالم و ایمن شرکت کنند و شاهد تحقق عدالت آموزشی در جامعه باشند.

حاجیلو با اشاره به اینکه فعالیت مدعیان تقلب در کانال‌ها و گروه‌ها در شبکه‌های اجتماعی مجازی به عنوان مهمترین اقدام پیشگیرانه پیش از اجرای آزمون از مدت‌ها قبل در رصد، شناسایی و تحت کنترل نهادهای اطلاعاتی و امنیتی به ویژه پلیس فتا قرار دارند، گفت: عضویت داوطلبان در گروه‌ها و کانال‌های مجازی مدعی تقلب و همچنین استفاده از ابزارهای ممنوعه تخلف محسوب شده و موجب محرومیت آنان از آزمون است.

رئیس شورای حفاظت آزمون‌ سراسری خاطرنشان کرد: از طرف دیگر کسانی که در این گروه‌ها اقدام به ارسال مدارک و هرگونه پرداخت وجه می‌کنند بامعرفی به مراجع قضایی حسب مورد مطابق با اعمال مجرمانه صورت پذیرفته حتی مشمول مجازات حبس هم می گردند.

قائم مقام رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در پایان تأکید کرد: حفاظت از امنیت آزمون سراسری مطالبه ملی و از مصادیق حقوق عامه است و با توجه به وظایف ذاتی و مصوبه شورای امنیت کشور دستگاه‌های انتظامی، امنیتی و قضایی در حفظ امنیت آزمون سراسری مسئولیت دارند لذا با تمهیدات اندیشیده شده هیچ داوطلب متقلبی وارد دانشگاه نخواهد شد.

دیگر خبرها

  • برگزاری آزمون استخدام دبیر با یک میلیون داوطلب
  • هدیه رئیس سازمان سنجش به متقاضیان نوبت دوم کنکور
  • اساسنامه سازمان ملی سنجش پس از نوبت اول کنکور ابلاغ می‌شود
  • تقلب سازمان یافته در کنکور سال گذشته رخ نداد/ تجربی پر جمعیت‌ترین گروه آزمایشی در آزمون سراسری است
  • اساسنامه سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور پس از نوبت اول کنکور سراسری ابلاغ می‌شود
  • آخرین مهلت ثبت‌نام در نوبت دوم کنکور ۱۴۰۳
  • امروز و فردا، آخرین مهلت زمان ثبت‌نام در نوبت دوم کنکور ۱۴۰۳
  • فرصت دوباره برای جاماندگان از ثبت‌نام کنکور
  • آغاز آخرین مهلت ثبت‌نام در نوبت دوم آزمون سراسری از ۲۹ فروردین
  • هشدار سازمان سنجش به عضویت در گروه‌های تقلب‌رسان