Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازوکار مالی اروپا در ابتدای کار است و از اروپایی ها می خواهیم هر چه سریع تر آن را به پیش ببرند/ فشارهای آمریکا ادامه دارد و این کشور مخالف روابط ایران و اروپا بوده و همچنان به کارشکنی‌های خود ادامه خواهد داد

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت خارجه از روند کند سازوکار مالی حمایت از تبادلات تجاری با ایران - اینستکس- انتقاد کرد و گفت: این سازوکار در ابتدای کار است و از اروپایی ها می خواهیم هر چه سریع تر آن را به پیش ببرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فشارهای آمریکا ادامه دارد و این کشور مخالف روابط ایران و اروپا بوده و همچنان به کارشکنی‌های خود ادامه خواهد داد.
 

به گزارش ایرنا ، بهرام قاسمی در نشست خبری در باره سازوکار مالی حمایت از تبادلات تجاری با ایران گفت: فشارهای آمریکا ادامه دارد و این کشور مخالف روابط ایران و اروپا بوده و همچنان به کارشکنی‌های خود ادامه خواهد داد.

وی افزود: ما جز ثبت سازوکار ، موفقیت لازم را از سوی اروپا ندیدیم . ساز و کار با کندی بسیار پیش رفت، ثبت سازوکار ابتدای کار است و خواست ما از اروپا اجرایی کردن هر چه سریعتر آن است. درروزهای آینده مذاکرات کارشناسی متشکل از وزارت خارجه و دستگاه‌های اقتصادی را با اروپا آغاز می‌کنیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: به صراحت به اروپا اعلام کردیم مردم و دولت ما صبر و تحملشان تا حدی است و لازم است این موضوع را با سرعت پیش ببرند.

وی همچنین در پاسخ به سوالی تصریح کرد: FATF هیچ ارتباطی با سازوکار اینستکس ندارد و ایران کشوری نیست که شرط بپذیرد. در بیانیه اروپا هم پیوستن به این کنوانسیون به عنوان شرط مطرح نشده و آنچه مطرح شده توصیه است و نمی‌توانند آن را به‌عنوان شرط مطرح کنند.

قاسمی: FATF ارتباطی با اینستکس ندارد / در بیانیه اروپا پیوستن به FATF به عنوان شرط مطرح نشده


بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه تصریح کرد: FATF هیچ ارتباطی با سازوکار اینستکس ندارد و ایران کشوری نیست که شرط بپذیرد. در بیانیه اروپا هم پیوستن به این کنوانسیون به عنوان شرط مطرح نشده و آنچه مطرح شده توصیه است و نمی‌توانند آن را به‌عنوان شرط مطرح کنند.

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در نشست خبری هفتگی خود با اصحاب رسانه گفت: به صراحت به اروپا اعلام کردیم، مردم و دولت ما صبر و تحملشان تا حدی است و لازم است موضوع ساز و کار مالی را با سرعت پیش ببرند.

به گزارش فارس، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (دوشنبه) در نشست خبری با حضور خبرنگاران داخلی و خارجی به تشریح آخرین تحولات در عرصه سیاست خارجی پرداخت و به سؤالات مطرح شده پاسخ داد.

وی در ابتدای این نشست خبری، حادثه تروریستی استان سیستان و بلوچستان را محکوم کرد و ابراز امیدواری کرد که دیگر شاهد این وقایع تلخ نباشیم.

سخنگوی وزارت خارجه درباره همراهی اروپا با ایران و اینستکس گفت: فشارهای آمریکا ادامه دارد و این کشور مخالف روابط ایران و اروپا بوده و همچنان به کارشکنی‌های خود ادامه خواهد داد.

تا ثبت سازوکار ما موفقیت لازم را از سوی اروپا ندیدیم و ساز و کار با کندی بسیار پیش رفت، ثبت سازوکار ابتدای کار است و خواست ما از اروپا اجرایی کردن هر چه سریعتر آن است. درروزهای آینده مذاکرات کارشناسی متشکل از وزارت خارجه و دستگاه‌های اقتصادی را با اروپا آغاز می‌کنیم.

وی تاکید کرد: به صراحت به اروپا اعلام کردیم مردم و دولت ما صبر و تحملشان تا حدی است و لازم است این موضوع را با سرعت پیش ببرند.

او درباره سازوکار ایرانی هم گفت: این موضوع در دستور کار است. مذاکرات کارشناسی در پاریس انجام شد و طی روزهای آتی هم مذاکراتی خواهیم داشت.

قاسمی درباره حادثه تروریستی سیستان و بلوچستان گفت: ملاقات‌های متعددی در اسلام آباد و تهران داشتیم و در دستورکار ماست. برای ما قابل تحمل نیست دولت و ارتش پاکستان نتوانند در مقابل این شرارت‌ها و اقدامات تروریستی از درون خاکشان نسبت به ایران جلوگیری کنند، امیدواریم این ماجرا با اراده جدی‌تر در اسلام آباد حل و فصل شود و شاهد چنین مواردی نباشیم. منتظر اقدامات و راه‌حلهای پاکستان هستیم و تصمیمات خود را خواهیم گرفت.

سخنگوی وزارت خارجه همچنین گفت که پس از توصیه‌های رهبر معظم انقلاب درباره سیاست خارجی این موضوع در کمیته‌ای در حال بررسی است و سعی خواهیم کرد که به‌عنوان مجری سیاست خارجی کشور همه این نکات را در فرآیندهای آتی سیاست خارجی و روابط دیپلماتیک در عرصه جهانی و منطقه‌ای با دقت تمام اجرا کنیم.

وی همچنین در پاسخ به سوالی تصریح کرد: FATF هیچ ارتباطی با سازوکار اینستکس ندارد و ایران کشوری نیست که شرط بپذیرد. در بیانیه اروپا هم پیوستن به این کنوانسیون به عنوان شرط مطرح نشده و آنچه مطرح شده توصیه است و نمی‌توانند آن را به‌عنوان شرط مطرح کنند./ 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۹۳۳۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخالفت خصمانه آمریکا با تکمیل خط لوله گاز «صلح»

وزارت خارجه آمریکا با اشاره به تاکید پاکستان بر تکمیل خط لوله گاز صلح ادعا کرد که دوستی با ایران خطر تحریم‌های واشنگتن را در پی خواهد داشت. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «متیو میلر» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد واشنگتن از پیشرفت پروژه خط لوله گاز ایران-پاکستان حمایت نمی‌کند.

وی افزود دوستی با ایران خطر تحریم‌های آمریکا را در پی خواهد داشت.

این درحالی است که به گفته «مصدق مالک» وزیر نفت پاکستان دستکم 27 درصد شهروندان این کشور به گاز دسترسی دارند.

مالک همچنین هفته جاری اظهار داشت پاکستان به رسمی به دنبال درخواست معافیت تحریمی آمریکا برای انتقال گاز ایران است.

اوایل اسفندماه سال گذشته وزیر نفت و نیروی پاکستان با تاکید بر تعهد کشورش به تکمیل خط لوله انتقال گاز ایران گفته بود: تحریم‌های آمریکا قابل اعمال بر این پروژه مشترک گازی نیست.

پروژه "خط لوله گاز صلح" ایران و پاکستان شتاب گرفتروسیه: ساخت خط لوله گاز پاکستان سال 2025 پایان می‌یابدپاکستان: تحریم‌های آمریکا ارتباطی با خط لوله انتقال گاز ایران ندارد

هفته گذشته «دونالد لو» دستیار وزارت خارجه آمریکا در امور جنوب آسیا و آسیای میانه در جلسه استماعیه کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان این کشور تصریح کرد برای جلوگیری از تحقق لوله انتقال گاز ایران به پاکستان تلاش می‌کند.

وی در پاسخ به پرسشی گفته بود: من کاملاً از تلاش‌های دولت آمریکا برای جلوگیری از تحقق این خط لوله حمایت می‌کنم، ما برای رسیدن به این هدف کار می‌کنیم.

انتهای پیام/.

 

دیگر خبرها

  • مسکو: فعالیت ناتو در شرق اروپا به سمت درگیری با روسیه است
  • مخالفت خصمانه آمریکا با تکمیل خط لوله گاز «صلح»
  • سفر قریب‌الوقوع بلینکن به سه کشور اروپایی
  • وزیر خارجه آمریکا هفته آینده به سه کشور اروپایی سفر می‌کند
  • بلینکن هفته آینده به اروپا می‌رود/ دیدار با مکرون درباره اوکراین در دستور کار
  • امیرعبداللهیان از استاندار‌های دوگانه غرب انتقاد کرد
  • امیرعبداللهیان از استاندارهای دوگانه غرب انتقاد کرد
  • روایت بورل از تماس تلفنی با امیرعبداللهیان
  • ایران خواستار تشکیل گروه تحقیق بین‌المللی درباره جنایات اسرائیل در بیمارستان الشفا شد
  • وزیر خارجه: زمان اتخاذ تدابیر تنبیهی علیه اسرائیل رسیده است