Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون پژوهش مرکز تحقیقات سیاست‌گذاری سلامت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه اپلیکیشن‌های متعددی در حوزه سلامت وجود دارد، گفت: باید برای متناسب‌سازی اپلیکیشن‌های سلامت با نیازهای ایرانیان تلاش کنیم.

‌به گزارش ایسنا، بهنام هنرور با بیان اینکه امروز برخی پزشکان در رشته‌های تغذیه، روانشناسی و … با استفاده از بستر وب و اپلیکیشن‌های موجود، خدمات مشاوره‌ای و پزشکی را ارائه می‌دهند، گفت: یکی از اهداف دانشگاه علوم پزشکی شیراز کمک به توسعه این فعالیت‌ها و البته ارتقا ء اطمینان بخشی به مخاطبان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هنرور با اشاره به برگزاری کنگره سلامت همراه به شکل بین المللی در شیراز، گفت: این اقدام ابتکار مرکز تحقیقات سیاست‌گذاری سلامت علوم پزشکی شیراز بود که از سال ۹۴ آغاز شد و امسال هم سومین کنگره را با حضور ۵ کشور برگزار خواهیم کرد.

او گفت: سلامت همراه اصطلاحی است برای برنامه کاربردی در زمینه طبابت و سلامت عمومی با استفاده از دستگاه‌های ارتباطی همراه و اکنون هم اپلیکیشن‌های داخلی و خارجی در این بخش فعال است.

هنرور ادامه داد: با توجه به اینکه وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی متولی سلامت جامعه محسوب می‌شوند، لذا باید به شیوه‌ای از سمت تأمین کنندگان اطلاعات در اپلیکیشن‌ها اطمینان حاصل شود.

معاون مرکز تحقیقات سلامت فارس گفت: به حتم توسعه اپلیکیشن‌های سلامت، زمینه ساز کاهش ترافیک حضور بیماران، افزایش سرعت پاسخگویی، تأمین نیاز بیماران در ساعات مختلف شبانه روز به مشاوره، تأمین اطلاعات مورد نیاز در حوزه سلامت و کمک به پیشگیری از بیماری‌ها در سطوح مختلف خواهد بود.

هنرور تاکید کرد: امروز هم بسیاری از اطلاعات آموزشی خصوصاً در زمینه پیشگیری از فشارخون، دیابت و آسم، به شکل پیامکی به مخاطبان ارسال می‌شود اما نیازمند توسعه این فعالیت‌ها با استفاده از ایده‌های خلاقانه و بسترهای موجود هستیم.

معاون مرکز تحقیقات سلامت فارس اضافه کرد: در این زمینه باید منافع تمام ذینفعان به شکل مناسبی دیده شود، گروه ایده‌پردازان، پزشکان، گیرندگان خدمات و … باید در تمام ابعاد مد نظر قرار گیرند.

هنرور با بیان اینکه هدف اصلی این کنگره ایجاد فضایی برای تبادل نظر پیرامون ایده، تکنیک، برنامه کاربردی و … است، گفت: کنگره سلامت همراه یا mHealth ، با محورهای دستورالعمل‌ها و استانداردهای سلامت همراه، خدمات بیمار محور در سلامت همراه، ارتقاء سلامت و سلامت همراه، کارآفرینی، سرمایه گذاری و بازاریابی در سلامت همراه، مخاطرات و چالش‌های سلامت همراه، کاربرد فناوری‌های نوین در سلامت همراه و سیستم اطلاعات سلامت و سلامت همراه برگزار خواهد شد.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۹۳۵۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری همایش دوستدار سلامت خانوده در دانشگاه علوم پزشکی قم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، همایش علمی دانشگاه دوستدار سلامت خانواده در محور‌های حکمرانی خانواده محور، حکمرانی سلامت خانواده محور، دانشگاه دوستدار خانواده برگزار شد.

در این همایش هفت نفر از پژوهشگران حوزه خانواده در موضوعاتی چون «اهمیت خانواده در بهره وری سازمانی»، «قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت»، «الگو‌ها و مدل‌های سطح حکمرانی سلامت خانواده»، «استاندارد‌های سلامت خانواده و رشد و تعالی خانواده»، «سلامت معنوی و خود مراقبتی در خانواده» و «تسهیلات، امنیت شغلی و زندگی و ازدواج در خانواده» صحبت کردند.

دیگر خبرها

  • نمایشگاه سلامت در هرمزگان برگزار می‌شود
  • آغاز یک صبح با نشاط همراه با برنامه «صبح صبا»
  • پیش بینی استقرار پایگاه فوریت‌های پزشکی در مسیر زوار شلمچه
  • برگزاری همایش دوستدار سلامت خانوده در دانشگاه علوم پزشکی قم
  • بازگشایی مجدد بیمارستان صحرایی در شهرک دانش و سلامت
  • کمک چهار میلیارد ریالی خیرین سلامت به بیمارستان حضرت زهرا (س) فریمان
  • ۳ مرکز جامع سلامت خانواده در همدان کلنگ‌زنی و افتتاح شد
  • همایش تبین دستاوردهای حوزه سلامت در خوی
  • رییس سازمان انرژی اتمی: نیاز به غنی‌سازی بالاتر داشتیم/ به دنیا هم اعلام کرده‌ایم که محل مصرف ما حوزه سلامت و پزشکی است
  • پدیده عجیب قلیان اکسیژن در کافه‌های تهران؛ قلیان اکسیژن چیست؟