Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-25@06:03:25 GMT

28511 متر مربع به فضاهای آموزشی استان مرکزی افزوده شد

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۹۳۵۸۷

28511 متر مربع به فضاهای آموزشی استان مرکزی افزوده شد

«حسین محمدی» روز دوشنبه در جمع اصحاب رسانه در اراک، افزود: این فضاها با بهره برداری از 37 طرح آموزشی در قالب 207 کلاس با اعتباری بالغ بر 150 میلیارد ریال امسال توسط اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان مرکزی ایجاد و به آموزش و پرورش تحویل شده است.
وی ادامه داد: 19 مورد از این طرح ها در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به بهره برداری رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان مرکزی گفت: 10 مورد از طرح های آموزشی امسال نیز توسط خیران مدرسه ساز، 21 طرح مشارکتی و 6 طرح با اعتبارات دولتی ساخته شده است.
محمدی با یادآوری آغاز عملیات اجرایی 115 طرح آموزشی در سال جاری، گفت: 78 مورد از این طرح ها نیمه کاره است.
وی گفت: محل تامین اعتبارات 40 مورد از این طرح ها دولتی، 40 طرح مشارکتی و 35 طرح به صورت تمام خیر ساز است.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان مرکزی ادامه داد: عملیات اجرایی 49 طرح آموزشی نیمه تمام استان مرکزی امسال به دلیل مشکلات مالی متوقف شده که اتمام آن ها نیازمند توجه ویژه مسئولان است.
محمدی خاطر نشان کرد:تکمیل 78 طرح آموزشی نیمه تمام استان نیازمند یکهزار و 100 میلیارد ریال اعتبار است.
وی ادامه داد: استاندارد سازی، تعمیر و تجهیز مدارس باقی مانده استان نیز 250 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان مرکزی گفت: 2 مورد از طرح های نیمه تمام استان مرکزی مربوط به مدارس استثنایی است که بهره برداری ازآن ها سال آینده آغاز می شود.
محمدی یاد آور شد: 200 میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی و 380 میلیارد ریال از منابع ملی برای تعمیر، تجهیز و نوسازی مدارس به این اداره کل اختصاص یافته که 35 درصد اعتبارات استانی و 92 درصد اعتبارات ملی جذب شده است.
وی، حذف بخاری های نفتی و استاندارد سازی وسایل گرمایشی فضاهای آموزشی را از برنامه های اولویت دار اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان مرکزی عنوان کرد و گفت: گرمایش 99فضای آموزشی در قالب 124 کلاس درس در این استان به وسیله بخاری های نفتی انجام می شود که مقرر شده با کمک منابع استانی و ملی ابتدای سال آتی جشن برچیده شدن وسایل گرمایشی غیر استاندارد در این فضاها گرفته شود.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان مرکزی ادامه داد: 60 کلاس از مجموع فضاهای آموزشی که از بخاری نفتی در آن ها استفاده می شود گاز رسانی شده است و بقیه نیازمند انتقال شبکه گاز به این فضاها دارد.
محمدی یادآور شد: 208 هزار دانش آموز در 2 هزار و 107 فضای آموزشی و هشت هزار و 278 کلاس درس به تحصیل اشتغال دارند که 63 درصد این کلاس ها از استاندارد و استحکام کافی برخوردار بوده و بقیه نیازمند تخریب و بازسازی است.
وی،سرانه فضای آموزشی و پرورشی در جهان را هشت و 2 دهم متر مربع عنوان کرد و گفت: این شاخص در کشور پنج و یک دهم متر مربع و استان مرکزی را چهار و هفت دهم متر مربع است.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان مرکزی یادآور شد: برای دستیابی به سرانه آموزشی استان استاندارد در استان به ایجاد 125 هزار متر مربع فضا نیاز است که این مهم جذب سه هزار میلیارد ریال اعتبار استانی و ملی را می طلبد .
محمدی گفت: استان مرکزی در زمره مناطقی است که کمترین سهم اعتبارات استانی به نوسازی، تعمیر و تجهیز مدارس و آموزش و پرورش اختصاص می یابد و پیگیری اختصاص 15 درصد از منابع استانی به این بخش از برنامه های اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز استان است.
وی از برگزاری بیست و یکم جشنواره خیرین مدرسه ساز استان مرکزی در خرداد ماه سال آینده در اراک خبر داد و افزود: این جشنواره با هدف تکریم و نکوداشت خیران، شناسایی و حذب خیران جدید و با رویکرد ایمن سازی مدارس در مرکز و شهرستان های این استان برگزار می شود.
محمدی گفت: جشنواره خیران مدرسه ساز نیز امسال در استان مرکزی برگزار و در این برنامه از نیکوکاران مشارکت جو تقدیر می شود.
وی ادامه داد: 583 مدرسه در قالب 2 هزار و 720 کلاس استان مرکزی توسط خیران مدرسه ساز ساخته شده است.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان مرکزی افزود: یکهزار و 710 خیر مدرسه ساز در این استان ثبت شده که یکهزار و 584 خیر حقیقی و 126 خیر نیز حقوقی است.
محمدی یاد آور شد: 24 تعهد با 177 میلیارد ریال منابع مالی در بیستمین جشنواره خیران مدرسه ساز استان مرکزی تعهد شد که تا کنون 75 درصد این اعتبارات محقق شده است.
وی از آغاز فعالیت پویش همه برپا در سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز کشور خبر داد و گفت: این پویش با هدف ایمن سازی فضاهای آموزشی کشور ایجاد و تا کنون اعتبارات مناسبی در آن جمع آوری شده است.
208 هزار دانش آموز در 2 هزار و 107 فضای آموزشی و هشت هزار و 278 کلاس درس به تحصیل اشتغال دارند.
1955/6013/
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب کنفرانس مونیخ بودجه 98 آموزش و پرورش استان مرکزی استاندارد پیروزی انقلاب اسلامی جهان 40 سالگی انقلاب کنفرانس مونیخ بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۹۳۵۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ۶۰ درصد پروژ‌های مدرسه‌سازی با مشارکت مردم

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مهدی نویدادهم درباره همایش مدرسه‌یاری در استان سیستان و بلوچستان گفت: مدرسه فقط ساختمان نیست. محل زیست‌بوم برای تربیت فرزندان این سرزمین است و ما به همراه اعضای سازمان نوسازی با یک هدف در این راستا گام برمی‌داریم.

وی درباره مدرسه‌یاری اظهار کرد: استفاده از ظرفیت خیرین علاوه بر ساخت مدرسه در بحث مدرسه‌یاری (نرم‌افزاری، کیفیت آموزشی و ...) می‌تواند تاثیر به‌سزایی در عدالت آموزشی در کشور داشته باشد.

رئیس کمیسیون مدرسه‌یاری گفت‌: در استان سیستان و بلوچستان کارگروهی ویِژه در جامعه خیرین مدرسه‌ساز راه‌اندازی شده تا در بحث سخت‌افزاری و نرم‌افزاری آموزشی اقداماتی انجام شود. خیرین متعددی در این استان فعالیت می‌کنند و متاسفانه آمار در بحث ترک تحصیل، دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل، میانگین پایین نمرات پایانی سال و ... در این استان چشمگیر است که در تلاشیم در این همایش با دعوت از خیرین گامی موثر در جهت رفع این مشکلات برداریم.

حمیدرضا خان‌محمدی رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور هم در ادامه این جلسه اظهار کرد: پیام آقا در سال جدید برگرفته از موضوع مدرسه‌سازی است که نباید به سادگی از کنار آن عبور کنیم.

وی با تاکید بر اینکه سازمان نوسازی، ارگانی صد درصد مردمی است ادامه داد: ۶۰ درصد پروژ‌های در حال ساخت با مشارکت مردم است. 

‌معاون برنامه‌ریزی و مشارکت‌های مردمی سازمان نوسازی مدارس کشور هم در ادامه گفت: در جشنواره بیست‌و‌پنجم خیرین مدرسه‌ساز کشور، میزان تعهدات خیرین رشد چشمگیری داشته به طوریکه با تلاش خیرین و مدیران نوسازی خیرین مبلغی بالغ بر ۱۱ هزار و چهار صد میلیارد تومان را تعهد کردند.

علیرضا راشکی ادامه داد‌: جشنواره بیست‌و‌ششم با شعار خیرین مدرسه‌ساز پیشران ایران قوی با قدرت و تلاش مضاعف آغاز خواهد شد که با اهداف استفاده از ظرفیت نیرو‌های مردمی در توسعه و تکمیل پروژها، توسعه عدالت تربیتی و آموزشی در سایه همدلی، جذب مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها و صنایع، کمک به ساخت مدرسه به عنوان کانون تربیت و .. پیش خواهد رفت.

وی به اهم اقدامات انجام شده در‌خصوص جشنوار‌ها و زمان‌بندی آن اشاره کرد و گفت‌: وضعیت تعهدات خیرین به‌ازای هر دانش‌آموز ۹ میلیون ریال است که این رقم در استان سیستان و بلوچستان، یزد، خراسان جنوبی، هرمزگان در گام نخست قرار دارد.

راشکی گفت‌: در برخی استان‌ها به‌ازای هر ۲۸۰ دانش‌آموز یک کلاس جدید در حال ساخت است که این رقم در استان تهران به اعضای هر یک هزار و پانصد و شصت دانش آموز یک کلاس ساخته می‌شود.

کاظم قلم‌چی هم در ادامه این نشست اظهار کرد: آقای شاه حسینی در یک جلسه دستور دادند که یک مدرسه در سیستان‌وبلوچستان به نام مرحوم دکتر حافظی بنا شود که این مدرسه در چهار محال و بختیاری ساخته شده که خواهش می‌کنم زمان افتتاح آن هرچه زودتر اعلام شود.

وی بیان کرد: در سال گذشته ۷۵۰ کلاس درس توسط بنیاد علمی و آموزشی قلم‌چی هوشمند‌سازی شد که امسال این رقم می‌بایست به ۱۰۰۰ مدرسه برسد.

اکبر ابراهیمی نماینده وزیر آموزش و پرورش در جامعه خیرین مدرسه‌ساز، اما اظهار کرد: خدا را شاکرم که در جمع انسان‌هایی هستم که دغدغه آنها کمک به نیاز‌های دانش‌آموزان کشور است.

وی با تاکید بر اینکه، هدف ما تکمیل مدارس نیمه‌کاره و برچیده شدن مدارس کانکسی که فاقد سرویس بهداشتی هستند است بیان کرد: ۲۶۸ مدرسه کانکسی در سال گذشته برچیده و ۳۸ مدرسه نیمه تمام تکمیل شده و امسال هم درنظر داریم بیش از ۱۰۰ مدرسه نیمه تمام را تکمیل کنیم.

ناصر قفلی رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور که به دلیل کسالت نتوانسته بود در جلسه حضور یابد به صورت تلفنی با اعضای هیات مدیره و مدیران نوسازی صحبت کرد. وی گفت‌: سال گذشته با مشارکت خیرین و حمایت سازمان نوسازی مدارس میزان مشارکت‌های مردمی ۱۲ هزار میلیارد بود و امیدواریم با تعامل بتوانیم امسال این رقم را به ۲۰ هزار میلیارد تومان برسانیم. 

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور در ادامه اظهار داشت‌: طبق آمار موجود مبلغی بالغ بر یازده هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم تا بتوانیم پروژه‌های نیمه‌تمام خیرین را تکمیل کنیم.

در ادامه این نشست مدیران نوسازی استان‌ها نظرات و پیشنهادات خود را در خصوص برگزاری جشنوار‌ها مطرح کردند.

دیگر خبرها

  • ۱۷۰۰ میلیارد تومان در حوزه راهداری استان بوشهر تخصیص یافته است
  • ساخت ۶۰ درصد پروژ‌های مدرسه‌سازی با مشارکت مردم
  • تخصیص ۲۵۰۰ میلیارد تومان در طرح‌های آموزشی بوشهر
  • اعتبار توسعه راه‌های جنوب استان بوشهر تامین شد
  • افزوده شدن۶ کلاس درس به فضا‌های آموزشی شهرستان خواف
  • نصب ۴۳۰ متر مربع دیوار صوتی و نوسازی ۱۸۰ متر مربع دیوار صوتی طی یک سال گذشته
  • اختصاص ۲۵۰۰ میلیارد تومان برای نوسازی مدارس در استان بوشهر
  • قدردانی از ۱۹۰ فعال ترویج فرهنگ نماز در بخش مرکزی جرقویه
  • فقط ۳ درصد اعتبارات نوسازی مدارس استان به کبودراهنگ اختصاص یافت
  • ۲۶ فضای آموزشی توسط خیران مدرسه‌ساز در قم ساخته شد