Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، فاز نخست طرح «آکواپونیک» گلخانه ای دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار با سه روش مختلف به صورت گلخانه ای اجرا شده است.

دکتر مهران مهدی‌پور، ضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار و مجری طرح گفت: آکواپونیک (AQUAPONICS) پرورش همزمان ماهی و گیاه در سازگانی مداربسته است به شکلی که آب حاوی فضولات ماهی، ابتدا از مخزن پرورش ماهی به سمت پالایش‌گرهای مکانیکی و زیستی و سپس به بستر کشت گیاهان حرکت می کند و پس از جذب مواد مغذی فضولات ماهی توسط ریشه گیاهان، دوباره به مخزن پرورش ماهی بازمی گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه این طرح تلفیقی از پیشرفته‌ترین روش‌های آبزی‌پروری در سیستم مداربسته و پرورش گیاه بدون استفاده از خاک است، خاطرنشان کرد: در این طرح در بخش کشت گیاهان از سه روش: بستر پرورش گیاه (Media bed) ، لوله های پرورش گیاه (Nutrient Film Technique) و مخزن پرورش گیاه (Deep Water Culture) و در بخش پرورش ماهی از کپور معمولی (Cyprinus carpio) استفاده شده است.

دکتر مهدی‌پور ادامه داد: آکواپونیک به عنوان یک روش نوین و فن‌آورانه می تواند ما را در تامین بخشی از پروتئین و محصولات گلخانه ای موردنیاز سلامت جامعه یاری کند.

وی در پایان با تشکر از حمایت‌های دکتر لادن مقدم سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار برای اجرای این طرح گفت: بسترهای لازم برای گسترش این طرح در حال فراهم شدن است و پس از اجرای موفق فاز نخست، فازهای بعدی اجرا خواهد شد.

انتهای پیام/

28 / 167 دانشگاه آزاد اسلامی گرمسار آکواپونیک گلخانه طرح تلفیقی مخزن پرورش ماهی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: دانشگاه آزاد اسلامی گرمسار آکواپونیک گلخانه طرح تلفیقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۹۳۶۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت داوطلبان آزمون سراسری در سروستان

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سروستان گفت: همزمان با سراسر کشور، آزمون کنکور سراسری امروز صبح با رقابت گروه‌های ریاضی و علوم انسانی با حضور ۲۹۲ داوطلب در سروستان برگزار شد.
مزدا معطری افزود: همچنین عصر امروز گروه‌های هنر با ۲۰ شرکت کننده و گروه زبان با ۴۲ داوطلب در این شهرستان به رقابت می‌پردازند.
رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سروستان بیان کرد: کنکور سراسری ، فردا جمعه هفتم اردیبهشت با رقابت داوطلبان گروه تجربی با حضور ۲۲۷ شرکت کننده به پایان می‌رسد.
شهرستان سروستان در جنوب شرق فارس ودر فاصله ۷۷ کیلومتری شیراز قرار دارد.

دیگر خبرها

  • بازگشت دوباره رشته پرستاری به دانشگاه آزاد بوشهر
  • رقابت داوطلبان آزمون سراسری در سروستان
  • رئیس جدید دانشگاه آزاد اسلامی لرستان منصوب شد
  • رشته مهندسی اینترنت اشیا در دانشگاه آزاد قوچان راه اندازی شد
  • نخستین همایش منطقه‌ای حجاب، عفاف و زیست عفیفانه برگزار می‌شود
  • دانشگاه آزاد بجنورد میزبان بیش از یک هزار داوطلب آزمون سراسری خواهد بود
  • «فناوری» و «نوآوری» اهرم‌های قدرتمند جهش تولید
  • اولین کودکستان‌های «تاک» دانشگاه آزاد مهرماه افتتاح می‌شوند
  • راه‌اندازی رشته اینترنت اشیاء در قوچان
  • بازدید دانش‌آموزان مدارس میاندوآب از دانشگاه آزاد اسلامی