Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد: اتحادیه جهانی علمای مسلمان نسبت به پیامدهای هم پیمانی کشورهای جهان عرب با رژیم صهیونیستی و همچنین حمله احتمالی به ایران هشدار داد.
به گزارش خرداد به نقل از شفقنا، اتحادیه جهانی علمای مسلمان (IUMS) در بیانیه ای که در پایگاه اینترنتی آن منتشر شده، ضمن هشدار نسبت به پیامدهای هم پیمانی برخی کشورهای جهان عرب با رژیم اشغالگر صهیونیستی به بهانه رویارویی با ایران، تاکید کرد که این کار در واقع مسئله فلسطین را هدف قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اتحادیه در بیانیه خود در رابطه با کنفرانس بین المللی هفته گذشته در شهر ورشو، پایتخت لهستان تحت عنوان «صلح و امنیت در خاور میانه» آورده است: مسلمانان آن چه در کنفرانس ورشو روی داد را با افسوس و اندوه دنبال کردند جایی که شمار زیادی از مسئولان کشورهای عربی با رضایت آمریکا، با (بنیامین نتانیاهو) نخست وزیر اسرائیل دیدار داشتند که بیت المقدس و خاک آنها در فلسطین را اشغال کرده، فرزندان آن را به قتل می رساند، شهرهایش را محاصره کرده و و بیت المقدس و فلسطین را یهودی سازی می کند.
در این بیانیه همچنین آمده است: نتانیاهو در این کنفرانس با غرور اعلام کرد که این یک جهش تاریخی است و از (مایک پومپئو) وزیر امور خارجه آمریکا نیز همگرایی و تلاش برای تحقق منافع مشترک میان اعراب و اسرائیل را درخواست کرد در حالی که اعراب حاضر در کنفرانس همه آن چه اسرائیل در بیت المقدس، کرانه باختری، نوار غزه و غیره انجام داده و می دهد را از یاد بردند.
اتحادیه جهانی علمای مسلمان در اشاره به برخی کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس که همانند رژیم صهیونیستی، ایران را دشمن اصلی خود قلمداد می کنند نیز تاکید کرد: برخی از آنها با عبارت های دیپلماتیک و (مهر) تایید به اقدامات رژیم اشغالگر در فلسطین و سوریه واکنش نشان دادند و آن چه نیروهای مقاومت محاصره شده انجام می دهند را محکوم کردند؛ همه این کارها نیز برای قانع کردن آمریکا و اسرائیل برای حمله به ایران است.
این اتحادیه ضمن درخواست برای خودداری از نادیده گرفتن و از دست دادن بیت المقدس اشغالی و فلسطین، تاکید کرد که تمامی شاخص ها نشان می دهند آن چه در واقع هدف قرار گرفته همان مسئله فلسطین و تحقق طرح موسوم به «قرارداد قرن» است که دولت «دونالد ترامپ»، رئیس جمهوری آمریکا روی آن کار می کند و بر اساس آن نیز فلسطینیان باید به ویژه در رابطه با وضعیت بیت المقدس و حق بازگشت آوراگان، امتیازات ناعادلانه ای بدهند.
اتحادیه جهانی علمای مسلمان ضمن هشدار نسبت به این که در صورت حمله احتمالی به ایران، منطقه خلیج فارس و شبه جزیره عرب دچار هرج و مرج ویرانگر خواهند شد که کسی جز دشمنان از آن سود نمی برند، خاطر نشان ساخت که امنیت جهان اسلام از جمله امنیت منطقه از طریق همکاری و هم پیمانی با دشمن اشغالگر در کمین به دست نمی آید که شعار آن در بالای کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) «از نیل تا فرات» است و به دنبال بازگشت به سرزمین «خیبر» و سرزمین های قبایل یهودی «بنی نضیر»، «بنی قینقاع» و «بنی قریظه» در مدینه منوره می باشد.
در این بیانیه همچنین تاکید شده است: این یک مسئله پنهان نیست که پروژه صهیونیستی بر پایه تجزیه امت (اسلامی) و هرج و مرج خلاق استوار است تا امت به مشکلات و جنگ های خود سرگرم شود در حالی که (رژیم صهیونیستی) نظاره گر باشد و امنیت و ثبات خود را محقق سازد.
اتحادیه جهانی علمای مسلمان ضمن تاکید بر این که شراکت و هم پیمانی با دشمن اشغالگر نه تنها یک خطر بزرگ است بلکه علمای امت اسلامی از دهه ۵۰ قرن گذشته میلادی در مصر، عربستان سعودی، عراق، سوریه، مراکش و غیره، آن را یک خیانت بزرگ قلمداد کردند، یادآور شد که جهان عرب از جنگ های ویرانگر در یمن، سوریه، لیبی و غیره رنج می برد در حالی که هیچ کدام از آنها باعث و بانی خیر برای ملت های این کشورها نشدند.
اتحادیه ضمن هشدار نسبت به این که کار و تلاش برای راه انداختن جنگ در منطقه خلیج فارس میان کشورهای عرب و ایران و تاکید بر این که در صورت بروز چنین جنگی، تر و خشک را با یکدیگر می سوزاند و هر آن چه از پیش ساخته شده را نابود خواهد کرد، خاطر نشان ساخت: اسرائیل یا آمریکا به نیابت از هیچ کسی نمی جنگند بلکه بازنده بزرگ کل منطقه خواهد بود؛ عراقی ها و ایرانی ها از جنگ هشت ساله میان دو کشور جز ویرانی و نتایج خطرناکی که مشاهده می کنیم، چه چیزی به دست آوردند.
اتحادیه جهانی علمای مسلمان در پایان نیز ضمن ادعای این که ثابت شده رژیم صهیونیستی برای دامن زدن به جنگ، تسلیحات و قطعات یدکی به ایران می فروخته در حالی که آمریکا نیز از عراق پشتیبانی می کرده تا شکست نخورد و به جنگ فرصت دیگری برای تحقق اهداف خود بدهد، تاکید کرد: تاریخ شهادت می دهد که دست کشیدن از مسائل بزرگ باعث افزایش تجزیه امت و از بین رفتن اعتماد میان ملت ها و رهبران آن می شود در حالی که تاریخ نیز رحم نمی کند. برچسب ها: علمای مسلمان ، ایران ، دشمنی ، تفرقه

منبع: خرداد

کلیدواژه: علمای مسلمان ایران دشمنی تفرقه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۹۳۶۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حزب الله: پادگان «شراگا» در شمال عکا را هدف قرار دادیم

به گزارش قدس آنلاین، حزب الله لبنان در بیانیه ای اعلام کرد که حمله پهپادی سنگینی به رژیم صهیونیستی انجام داده است.

در این بیانیه آمده است: در راستای حمایت از ملت استوار فلسطین در غزه و یاری مقاومت شجاع و شریف ان و در واکنش به حمله رژیم صهیونیستی به شهرک عدلون و ترور یکی از رزمندگان، مقاومت اسلامی در ساعت ۱:۴۰ بعد از ظهر امروز سه شنبه ۲۳ آوریل ۲۰۲۴ در حمله هوایی گسترده با پهپادهای انتحاری مقر فرماندهی تیپ گولانی و مقر فرماندهی یگان ایگوز ۶۲۱ را در پادگان شراگا در شمال شهر اشغالی عکا هدف قرار دادند و تلفات قطعی به آن وارد کردند.

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی هم از رهگیری ۳ هدف هوایی در آسمان نهاریا و عکا خبر داد.

پیش از این رسانه های رژیم صهیونیستی اعلام کردند پایگاهی نظامی در یکی از شهرک‌های ساحلی در شمال فلسطین اشغالی از جنوب لبنان هدف حمله پهپادی قرار گرفته است.

این منابع تاکید کردند که پهپادها دقیقاً به هدف اصابت کردند.

به دنبال این حمله دود غلیظی در شمال حیفا مشاهده شده است.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • نشست کابینه جنگ اسرائیل برای حمله احتمالی به رفح
  • رونمایی از بزرگ‌ترین مسئله ایران و جهان که از فقر هم وحشتناک تر است
  • ادعای بی‌اطلاعی آمریکا از طرح حمله خطرناک اسرائیل به رفح
  • بیانیه شدیداللحن وزارت حقوق بشر یمن در مورد جنایات اسرائیل در غزه
  • آمریکا : از طرح حمله اسرائیل به رفح اطلاعی نداریم
  • آمریکا: از طرح حمله اسرائیل به رفح اطلاعی نداریم
  • ببینید | حزب الله: پادگان «شراگا» در شمال عکا را هدف قرار دادیم
  • حزب الله: پادگان «شراگا» در شمال عکا را هدف قرار دادیم
  • دوحه: باید مانع حمله احتمالی به رفح شویم
  • پیام «وعده صادق» به قیمت نفت در بازارهای جهانی