Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام نیوز، نه تهدیدات آمریکا کارساز شد و نه وعده های این کشور در تجهیز آنکارا به هواپیمای فوق مدرن اف 18 و سامانه ضدموشک پاتریوت ترکیه را راضی به صرفنظر کردن از خرید سامانه موشکی اس-۴۰۰ از روسیه کرد.

 

سایت یورونیوز ترکیه می گوید برغم فشارهای واشنگتن تصمیمی برای بازنگری در این قرارداد تسلیحاتی ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

با وجود اذعان ترکیه به فشارهای آمریکا، یورونیوز تعبیر "هشدارها" را برای اقدام مداخله جویانه آمریکا و اروپا بکار برد.

 

منابع خبری در آنکار با اشاره به این موضوع اعلام کردند که رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه، یکروز پس از ضرب الاجل تعیین شده از سوی آمریکا تاکید کرده است که کشورش همچنان به قرارداد با طرف روسی پایبند است.

 

آقای اردوغان این سخنان را هنگام بازگشت از نشست سه جانبه سوچی در هواپیما با خبرنگاران در میان گذاشت و تصریح کرد: «ما به قرارداد خرید موشک های اس-۴۰۰ را با روسیه منعقد کرده و به آن پایبندیم؛ بنابر این هیچ دلیلی وجود ندارد که بخواهیم از این تصمیم خود عقب نشینی کنیم.»

 

ترکیه که یکی از کشورهای عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی، ناتو است پیش از این نیز برغم هشدارهای آمریکا و دیگر اعضای ناتو برای صرف نظر کردن از خرید موشک های اس-۴۰۰ تاکید کرده بود که به این سامانه موشکی نیاز دارد و از تصمیم خود صرف نظر نخواهد کرد.

 

 

 

 

آمریکا پیشتر تا پانزدهم فوریه به آنکارا برای لغو قرارداد خرید موشک های اس-۴۰۰ فرصت داده و تاکید کرده بود در صورت پاسخ منفی ترکیه به این پیشنهاد از تصمیم اتخاذ شده برای فروش موشک های پاتریوت و تجهیزات مرتبط با این سامانه موشکی آمریکایی به ترکیه صرف نظر خواهد کرد.

 

واشنگتن همچنین به آنکارا هشدار داده بود که در صورت اجرایی شدن قرار خرید موشک های روسی، تحویل هواپیمای جنگی اف-۳۵ شرکت آمریکایی لاکهید مارتین ( پیشرفته ترین هواپیمای جنگنده حال حاضر در جهان) به آنکارا را متوقف خواهد کرد.

 

هواپیمای اف-۳۵ که آمریکا آن را پیشرفته ترین هواپیمای جنگنده حال حاضر در جهان می خواند چندی روزهای پرمخاطره ای را می گذارند و در پی سقوط یک فروند از آن شرکت سازنده اقدام به جمع آوری آنها کرده است.

 

به نظر پاسخ قاطع ترکیه، ناشی از سیاستی است که آمریکا به تازگی در سوریه در پیش گرفته است.

 

ماه گذشته و در پی اعلام ناگهانی و جنجالی خروج نیروهایی آمریکایی از سوریه توسط رئیس جمهور آمریکا، که با انتقادات گسترده داخلی از سوی فرماندهان نظامی و سیاستمداران همراه شد، کارشناسان تصمیم را متاثر از دیدار ترامپ و اردوغان خواندند.

 

یک روز پیش از این اظهارنظر جنجالی، ترامپ و اردوغان در آنکارا با یکدیگر دیدار کرده و ترامپ در قبال خروج نیروهایش از سوریه و اعطای نقش برتر به ترکیه برای سرکوب کردها از این کشور خواسته بود از خرید سامانه اس 400 روسی صرفنظر کند.

 

115

 

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: ترامپ اردوغان آمریکا ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۹۳۷۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلیط فروشی بازی سپاهان و ملوان آغاز شد + لینک سایت خرید بلیط ticket.malavanfc.com

سامانه بلیت فروشی بازی سپاهان و ملوان به نشانی ticket.malavanfc.com آغاز به کار کرد. قیمت بلیت دیدار سپاهان و ملوان در سامانه رسمی باشگاه ملوان مورد توجه کاربران فضای مجازی برای خرید است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، تیم‌های فوتبال سپاهان و ملوان در چارچوب دیدار هفته بیست‌وچهارم لیگ‌برتر فوتبال ایران از ساعت ۱۷ _یکشنبه دوم اردیبهشت_ در ورزشگاه سیروس قایقران مقابل هم صف‌آرایی خواهند کرد.

پس از صدور مجوز فروش بلیت دیدار سپاهان و ملوان سامانه فروش بلیت این دیدار از دقایقی پیش در دسترس قرار گرفته است و هواداران می‌توانند بلیت این دیدار را از درگاه رسمی باشگاه ملوان دریافت کنند.

قیمت بلیط بازی سپاهان و ملوان

قیمت بلیت این دیدار ۵۰ هزار تومان تعیین شده است.

سامانه خرید بلیط سپاهان و ملوان

تماشاگرانی که تمایل به خرید بلیت دیدار سپاهان و ملوان را دارند، می‌توانند از طریق سامانه ticket.malavanfc.com برای خرید بلیت اقدام کنند.

کد خبر 746063

دیگر خبرها

  • بلیط فروشی بازی سپاهان و ملوان آغاز شد + لینک سایت خرید بلیط ticket.malavanfc.com
  • ایرانی‌ها رتبه ۲ خرید خانه در ترکیه
  • ایرانی‌ها، رتبه ۲ خرید خانه در ترکیه
  • ایرانی ها، رتبه 2 خرید خانه در ترکیه
  • ایرانی ها، در رتبه 2 خرید خانه در ترکیه
  • آلمان، فرانسه و آمریکا، مقصد اول صادرات قطعات خودرو ترکیه
  • واکنش سفیر ایران در سوریه به تهدیدات توخالی رژیم صهیونیستی
  • بلیط فروشی بازی تراکتور و نساجی آغاز شد + لینک سایت خرید بلیط footballeticket.ir
  • راه‌اندازی سامانه پایش درخواست‌های خرید کالا در شرکت نفت فلات قاره
  • ثبت نام کشاورزان در سامانه پهنه بندی، شرط خرید گندم