Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از جیو نیوز، «شاه محمود قریشی» وزیر امور خارجه پاکستان در گفتگو با رسانه های این کشور ضمن محکومیت حمله تروریستی اخیر زاهدان گفت که ایران کشور همسایه پاکستان است و ما هرگز هیچ مشکلی را برای همسایه خود ایجاد نمی کنیم.

وی ضمن اشاره به گفتگوی تلفنی روز گذشته خود با «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه گفت که در این گفتگو به همتای ایرانی خود اطمینان دادم که پاکستان همواره چنین اقداماتی را رد و آن را محکوم می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود که پاکستان به حق حاکمیت و تمامیت ارضی ایران احترام می گذارد و امیدوار است تا ایران نیز متقابلا به حق حاکمیت و تمامیت ارضی پاکستان احترام بگذارد.

وزیر خارجه پاکستان در ادامه گفت که اگر مسائلی وجود داشته باشد می توانیم از طریق گفتگو به حل آن بپردازیم و اگر ایران شواهدی در رابطه با حمله تروریستی زاهدان دارد میتواند در اختیار پاکستان قرار دهد و اسلام آباد نیز قول همکاری مساعد در این خصوص را خواهد داد.

وی افزود که ایران و پاکستان در گذشته نیز همکاری هایی مساعدی را در این خصوص داشته اند و این همکاری ها در آینده نیز ادامه خواهد داشت.

لازم به ذکر است که قریشی روز گذشته در تماس تلفنی با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ضمن ابراز همدری، تسلیت و محکوم کردن شدید حادثه تروریستی اخیر در شرق کشور اظهار داشت: یک هیئت تخصصی برای گفتگو با مقامات ذیربط به ایران اعزام خواهند شد.

وی افزود: پاکستان آماده هر گونه همکاری برای بررسی این حادثه تاسف بار و مبارزه مشترک با گروه‌های تروریستی است.

 چهارشنبه هفته گذشته طی حمله انتحاری به اتوبوس حامل پرسنل سپاه در استان سیستان و بلوچستان در جنوب شرقی ایران، ۲۷ نفر به شهادت رسیدند.

گروهک تروریستی «جیش‌ العدل»  با انتشار بیانیه‌ای، رسما مسئولیت این حمله را به عهده گرفت.

کد خبر 4545678

منبع: مهر

کلیدواژه: ایران پاکستان حمله تروریستی زاهدان سپاه پاسداران شاه محمود قریشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۹۳۷۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی پاکستان برای میزبانی رئیس جمهور ایران

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ وزیر امور خارجه پاکستان در خصوص سفر آتی سید ابراهیمی رئیسی رئیس جمهور ایران به این کشور گفت: اسلام آباد به زودی میزبان رئیس جمهور ایران خواهد بود.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از اسلام آباد، «اسحاق دار» وزیر امور خارجه پاکستان طی گفتگو با خبرنگاران در اسلام آباد از آمادگی این کشور برای میزبانی رئیس جمهور ایران خبر داد.
وی با تایید نهایی شدن سفر رسمی آقای رئیسی به پاکستان گفت: اسلام آباد میزبان رئیس جمهور ایران خواهد بود و ما برای میزبانی و پذیرایی از هیئت ایرانی مطابق با فرهنگ و سنت مهمان نوازی خود آماده هستیم.
اسحاق دار در پاسخ به سوالی پیرامون تحولات خاورمیانه بویژه حملات تلافی‌جویانه جمهوری اسلامی ایران به سرزمین‌های اشغالی گفت: پاکستان بابت پیامد‌های حمله اسرائیل به سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق هشدار داده بود از این رو بی توجهی جامعه جهانی به این اقدام باعث شد ایران دست به پاسخ نظامی علیه اسرائیل بزند.
وزیر خارجه پاکستان با بیان اینکه گسترش تنش‌ها و شروع جنگ جدید در منطقه به نفع هیچ‌کس نیست از جامعه جهانی و تمام ذینفعان خواست برای تنش زدایی و کنترل اوضاع در خاورمیانه تلاش کنند.

دیگر خبرها

  • انگلیس درخواست نتانیاهو برای «تروریستی» خواندن سپاه را رد کرد
  • نائب امیرجماعت اسلامی پاکستان: اسرائیل یک موجودیت تروریستی و نامشروع است
  • وزرای خارجه ایران و الجزایر درباره تحولات منطقه گفتگو کردند
  • اسرائیل یک موجودیت تروریستی و نامشروع است
  • دیدار نماینده پاکستان در سازمان ملل با وزیر خارجه ایران
  • وزیر خارجه ایران با دبیر کل سازمان ملل دیدارو گفتگو کرد
  • وزیر خارجه ایران با دبیر کل سازمان ملل دیدار و گفتگو کرد
  • دیدار وزیر خارجه ایران با دبیر کل سازمان ملل
  • آمادگی پاکستان برای میزبانی رئیس جمهور ایران
  • تاکید وزیر دفاع پاکستان بر تقویت همکاری‌های امنیتی و ضدتروریسم با ایران