Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-20@03:25:26 GMT

یکه زارع خودرو در جاده قدیم

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۹۳۹۵۶

یکه زارع خودرو در جاده قدیم

در شماره جدید هفته نامه نبض بازار به سراغ ایران خودرو و مسائل پیرامون آن رفتیم تا با مو شکافی برخی از اتقاقاتی که هنوز برای اذهان عمومی بدون پاسخ باقی مانده اند تلنگری زده باشیم به مدیرانی که امروز در این مجموعه فعالیت می کنند و هم اینکه برخی دستگاههای نظارتی شاید دوباره راغب به بازخوانی پرونده های ناتمام این گروه تولیدی شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نبض تولید تخلفات ایران خودرو گرفته شد به گزراش نبض بازار ، بیش از 5 دهه فرصت برای رفع نواقص و چالشها برای مجموعه ای که از همه ی حمایتهای بی چون و چرای دولتی برخوردار است نه تنها کم نیست بلکه با توجه به قرق بازار توسط ایران خودرویی ها بیش از حد انتظار است. علی ایحال  در این کارخانه ی تولیدی که این روزها سلطان بازار خودرو است ضغفها آنقدر آشکار شده که حالا نه از سر تیتر خبر بلکه از خطوط تولیدشان سر در می آورد.
نگاهی به لیست هیئت مدیره ایران خودرو نشان می دهد که گلایه از نبود قطعه تنها بازار گرمی آنها برای افزایش قیمت و تنگ کردن وسع و کیفیت خرید مردم است. 99/99 درصد سهام ایساکو متعلق به ایران خودرو بوده و تمام تغییرات حوزه ی مدیریتی آن با تصمیم این گروه خودروسازی انجام خواهد شد به اضافه ی اینکه شاهد ابهامات مهم دیگری هم در اعضای هیئت مدیره ی ایران خودرو هستیم و اینطور به نظر می آید که این کارخانه ی تولیدی حیاط خلوت برخی از دولتی ها شده. این موضوع زمانی بیشتر نمود پیدا می کند که شاهد حضور معاون سابق وزیر که از قضا رئیس سازمان حمایت از مصرف کننده و تولید کننده بوده در جمع اعضای هیئت مدیره ی ایران خودرو هستیم و قطعا این چراغ سبزها به برخی اسامی و افراد سبب بی پروایی آنها در به وجود آوردن تحولات اخیر بازار خواهد بود.
وضعیت نظارت بر نمایندگیهایی که در سرتاسر کشور گاهی آنقدر حوزه ی اختیاراتشان را وسیع می بینند که به خودشان اجاز ی تعرض به حقوق خریداران را می دهند اگر به عهده ی ایران خودرو نیست پس چه کسی متصدی انجام آن است؟
دپو کردن خودرو به هزاران بهانه در مراکز مختلف هنوز برای افکار عمومی حل نشده و انتظار می رود که دستگاههای نظارتی نیز این مطالبه را به شکل جدی پیگیری کنند.
در شماره جدید هفته نامه نبض بازار به سراغ ایران خودرو و مسائل پیرامون آن رفتیم تا با مو شکافی برخی از اتقاقاتی که هنوز برای اذهان عمومی بدون پاسخ باقی مانده اند تلنگری زده باشیم به مدیرانی که امروز در این مجموعه فعالیت می کنند و هم اینکه برخی دستگاههای نظارتی شاید دوباره راغب به بازخوانی پرونده های ناتمام این گروه تولیدی شوند.
مهمترین مسائلی که در این شماره از هفته نامه بض بازار شما را به خوانش آن دعوت می کنیم ؛
آنچه که باید درباره ی ایران خودرو بدانیم
احتکار محصولات ایران خودرو
بررسی قرارداد ایران خودرو با رنو
بررسی مقایسه ای ایران خودرو با برخی خودروسازیهای معروف دنیا
نگاهی به وضعیت سهامداران ایران خودرو
کم و کیف برخی نمایندگیهای ایران خودرو در کشور
برای دریافت نسخه ی الکترونیکی هفته نامه نبض بازار اینجا کلیک کنید nabz bazar nomb39a low resدریافت

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۹۳۹۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(عکس) تویوتا کمری محبوب ایرانیان ارزان‌تر از چینی‌های بازار ایران!

تویوتا چند ماه پیش از نسل نهم سدان محبوب خود یعنی کمری رونمایی کرد. این خودرو به‌زودی وارد نمایندگی‌ها می‌شود و قیمت آن هم اکنون منتشر شده است.

به گزارش خبرآنلاین، جدیدترین مدل کمری فقط دارای پیشرانه هیبریدی بوده و هیچ گزینه‌ای با موتور V ۶ در دسترس نیست. این خودرو همچنین دارای ظاهری بازطراحی شده، سیستم تعلیق دوباره مهندسی شده و فضای داخلی کاملاً جدید است.

برای تریم پایه LE قیمت ۲۹۴۹۵ دلار (معادل یک میلیارد و ۹۵۰ میلیون تومان) اعلام شده که شامل هزینه‌های مختلف هم می‌شود. کمری LE جدید در واقع ۵ دلار ارزان‌تر از مدل قدیمی کمری هیبرید است.

سیستم چهار چرخ محرک، یک آپشن ۱۵۲۵ دلاری در همه مدل‌ها است.

مدل LE قیمت ۲۹،۴۹۵ دلار / یک میلیارد و ۹۵۰ میلیون تومان

مدل SE قیمت ۳۲،۲۲۰ دلار / دو میلیارد و ۱۲۵ میلیون تومان

مدل XLE قیمت ۳۴،۴۹۵ دلار / دو میلیارد و ۲۸۰ میلیون تومان

مدل XSE قیمت ۳۵،۶۹۵ دلار / دو میلیارد و ۳۶۰ میلیون تومان

قیمت این خودرو برای مدل XSE AWD با پکیج Premium Plus و بدنه دو رنگ تا ۴۲۲۲۰ دلار (معادل ۲ میلیارد و ۷۹۰ میلیون تومان) افزایش می‌یابد. این در حالیست که هوندا آکورد ۲۰۲۴، یکی از رقبای اصلی کمری، دارای قیمت پایه ۲۸۹۹۰ دلار (معادل یک میلیارد و ۹۳۰ میلیون تومان) و حداکثر قیمت ۳۳۹۹۰ دلاری (معادل دو میلیارد و ۲۴۵ میلیون تومان) است.

با اینکه نسل جدید کمری به طور کلی گران‌تر است، اما این واقعیت که قیمت آن تقریباً با مدل قبلی برابری و در عین حال قدرت بیشتری را ارائه می‌کند، باعث می‌شود که این یک معامله منصفانه به حساب بیاید. این خودرو از آخرین نسل سیستم هیبریدی معروف تویوتا مانند پریوس جدید استفاده می‌کند، اما به جای پیشرانه ۲.۰ لیتری، از پیشرانه ۲.۵ لیتری استفاده می‌کند. کمری جدید همچنین دارای استایل بسیار بهبودیافته و آخرین فناوری‌های کمک راننده تویوتا است.

دیگر خبرها

  • چهارشنبه بازار بجنورد، از قدیم تا امروز
  • چرا مونتاژکاران هر شش ماه قیمت را بالا میبرند، اما خودروسازان داخلی نه
  • هجوم شاسی‌بلندهای کوچک چینی به بازار خودروی ایران!/ عکس
  • جنجال‌ها بر سر افزایش قیمت پژو پارس؛ حق با چه کسی است؟
  • بازار داغ فروش حواله خودرو؛ پژو پارس ۲۹۰ میلیون تومان!
  • فعالیت واحد تولیدی پلمب شده در شهرک صنعتی قدیم فیروزکوه از سر گرفته شد
  • (عکس) تویوتا کمری محبوب ایرانیان ارزان‌تر از چینی‌های بازار ایران!
  • پژو پارس ۹۰۰ میلیون تومانی در راه است؟
  • اینفوگرافیک | احداث و تکمیل کمربندی آران و بیدگل اتصال به جاده قدیم قم _کاشان و کمربندی کاشان
  • رشد ١۴ درصدی بارگیری ریلی در راه‌آهن اراک